eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiUstalanie kursów walutowych przez banki + spread CHF Multibank › Re: Ustalanie kursów walutowych przez banki + spread CHF Multibank
    From: "george" <g...@v...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Ustalanie kursów walutowych przez banki + spread CHF Multibank
    Date: Tue, 25 Nov 2008 23:11:23 +0100

    " finder24" <f...@g...pl> wrote in message
    news:gghsfh$nuq$1@inews.gazeta.pl...
    > Witam serdecznie,
    >
    > Czy ktoś się orientuje w jaki sposób banki ustalają swoje kursy walutowe?
    > Byłem przekonany, że kurs średni wynika z kursu średniego NBP. Napisałem
    > ostatnio do Multibanku. Odpisali, że oni sami ustalają sobie kurs średni
    > po
    > ich kursie kupna i sprzedaży. A gdzie oni kupują tą walutę? Czy chodziło o
    > forex?
    >
    > Cała historia zaczęła się od tego, że chciałem sobie sprawdzić jaki spread
    > stosuje Multibank. Rozsądne wydawało mi się wyjście od średniego kursu NBP
> [...]

    spread multibanku (roznica kupno - sprzedaz) chyba nie ma zwiazku ze średnim
    NBP.
    Nie wiem jakich obliczen spreadu używasz, ale na moje oko tam nie ma gdzie
    wsadzić takiego parametru jak kurs średni NBP.
    W praktyce, rzeczywiscie, jesli nie masz w umowie kredytowej napisane ze
    spłacasz po
    średnim NPB to banki mogą ustalać dowolnie sobie i to robią.
    Swego czasu ( pare lat temu) obserwowałem kursy podawane przez PEKOSA i
    byłem
    wielce zdziwiony skąd piki 28 każdego miesiąca..., po czym życzliwie mi
    kolega wyjaśnił kiedy spłaca kredyt.
    george