  • 1. Data: 2004-07-28 15:10:57
    Temat: Ubezpieczenie na zycie do kredytu w PKOBP
    Od: "Mariusz Wojtysiak" <i...@p...onet.pl>

    Czesc!

    Dostalem kredyt mieszkaniowy w PKOBP. Bank wymaga ode mnie dodatkowego
    zabezpieczenia w postaci polisy na zycie.

    Kredyt bede splacal 20 lat.
    Chcialbym wykupic teraz polise na zycie na 5 lat, a za 5 lat nastepna polise na
    nastepne 5 lat itd... Dlaczego?

    Terminowa polisa na zycie na 20 lat wyniesie mnie ok 230 zl / miesiac,
    natomiast na 5 lat ok. 130 zl / miesiac.

    Pozatym za 5 lat bedziemy bardziej "unijni" i byc moze ubezpieczenia na zycie
    beda bardziej atrakcyjne (tansze), wiec moze poszukam ciekawszego (tanszego?).

    Niestety pani w PKOBP twierdzi, ze musze podpisac polise od razu na 20 lat,
    chociaz umowa kredytu mowi tylko, ze musze posiadac polise na zycie przez okres
    kredytowania. Nie mam tam nic o tym, ze nie moge wykupic krotszych polis
    dajacych razem 20 lat.

    Czy komus z Was udalo sie przedstawic w PKOBP polise na krotszy okres, niz
    okres kredytowania? Warto sie klocic?

    Pozdrawiam,
    Mariusz Wojtysiak

  • 2. Data: 2004-07-28 16:40:20
    Temat: Re: Ubezpieczenie na zycie do kredytu w PKOBP
    Od: "Ewa" <E...@e...pl>

    > Czy komus z Was udalo sie przedstawic w PKOBP polise na krotszy okres, niz
    > okres kredytowania?

    tak, ja mam kredyt na 15 lat i polise na 5 lat i oczywiscie zapis w umowie,
    ze po 5 roku przynise nowa polise i tak az do zakonczenia okresu
    kredytowania
    zgodna XVI oddzalu PKOBP w Warszawie

    Ewa

  • 3. Data: 2004-07-29 06:06:28
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

    Użytkownik <i...@p...onet.pl>
    napisał w wiadomości news:4f0d.00000f6e.4107c201@newsgate.onet.pl:
    > Terminowa polisa na zycie na 20 lat wyniesie mnie ok 230 zl / miesiac,
    > natomiast na 5 lat ok. 130 zl / miesiac.

    a sprawdzałeś inne oferty ?
    ja mam w CU - chyba jest bezterminowa - dopóki płacę - jestem ubezpieczony

    i wychodzi niezbyt drogo w porównaniu do innych ofert

    oczywiśnie do niczego nie namawiam i zastrzegam, że poza polisą nic z CU
    mnie nie łączy :)))

    --
    pozdrawiam
    plusz ( http://www.plusz.pl )

  • 4. Data: 2004-07-29 10:39:49
    Od: "Mariusz Wojtysiak" <i...@p...onet.pl>

    > tak, ja mam kredyt na 15 lat i polise na 5 lat i oczywiscie zapis w umowie,
    > ze po 5 roku przynise nowa polise i tak az do zakonczenia okresu
    > kredytowania

    Czy zapis, ze po 5 latach Przyniesiesz nowa polise masz zapisany w umowie
    kredytu?
    Czy jest tam mowa doslownie o 5 latach, czy tylko o "kontynuacji polisy na
    zycie"?

    Mariusz Wojtysiak

  • 5. Data: 2004-07-29 10:45:24
    Od: i...@p...onet.pl

    > a sprawdzałeś inne oferty ?
    > ja mam w CU - chyba jest bezterminowa - dopóki płacę - jestem ubezpieczony

    A jak przestaniesz placic to nie bedziesz ubezpieczony - to jest terminowa.
    Jakby po zaprzestaniu placenia polisa nadal obowiazywala - to by byla
    bezterminowa.
    Przynajmnie ja tak to rozumiem.

    > i wychodzi niezbyt drogo w porównaniu do innych ofert

    230 zl na 20 lat jest dla kwoty polisy 40 000 zl (w Allianz).
    Sprawdzalem inne oferty (m.in. CU, PZU) i w kazdym przypadku agenci probowali
    mi wcisnac znacznie drozsze polisy (>600zl rocznie).
    Oczywiscie byly to polisy bezterminowe - czyli drozsze, ktore mnie nie
    interesowaly. Oczywiscie agenci nie probowali sie dostosowac do moich wymagan i
    nie zaproponowali mi tanszych ofert.

    Tylko w Allianz-ie znalazlem tansza oferte (wlasciwie Expander mi znalazl).

    Mariusz Wojtysiak

  • 6. Data: 2004-07-29 12:05:01
    Od: "Lopez" <l...@p...onet.pl>

    Grupowicz "Użytkownik", używający adresu <i...@p...onet.pl>
    napisał:

    > A jak przestaniesz placic to nie bedziesz ubezpieczony - to jest
    > terminowa. Jakby po zaprzestaniu placenia polisa nadal obowiazywala -
    > to by byla bezterminowa.
    > Przynajmnie ja tak to rozumiem.

    Niekoniecznie - jesli to jest polisa ubezpieczeniowa z opcja alokowania
    czesci skladki na fundusze inwestycyjne (np. Polisa CU Plus) to wtedy po
    zaprzestaniu placenia skladek ubezpieczenie dalej obowiazuje. Jest pokrywane
    z alokowanych wczesniej pieniedzy az do ich wyczerpania. Inna sprawa jest
    gdy ubezpieczony zaprzestaje placic skladki i likwiduje rachunek
    inwestycyjny - wtedy ubezpieczenie przestaje obowiazywac. Wiec jak widac -
    mozna takie uebzpieczenie nazwac bezterminowym, choc ta bezterminowosc jest
    pozorna - bo tylko do wyczerpania srodkow na rachunku inwestycyjnym.

    Pzdrwm.

    --
    Lopez de Bytom en Silesia

  • 7. Data: 2004-07-29 19:06:02
    Od: "Ewa" <E...@e...pl>

> [...]
    > kredytu?
    > Czy jest tam mowa doslownie o 5 latach, czy tylko o "kontynuacji polisy na

    nie mam przed soba umowy, ale wydaje mi sie, ze mam zapis mowiacy o 5
    latach, jesli bardzo ci zalezy na tej informacji, to sprawdze
    Ewa

  • 8. Data: 2004-07-30 10:38:16
    Od: i...@p...onet.pl

    > nie mam przed soba umowy, ale wydaje mi sie, ze mam zapis mowiacy o 5
    > latach, jesli bardzo ci zalezy na tej informacji, to sprawdze

    Jesli nie sprawi Ci to problemu to sprawdz, prosze.
    Mariusz

  • 9. Data: 2004-07-30 10:54:40
    Od: "Waldemar Katus" <w...@W...gazeta.pl>

    Nie wiem o co chodzi z ta polisą.
    Ja mam kredyt hipoteczny w PKOBP i nie musiałem żadnej polisy mieć.

    WK

  • 10. Data: 2004-07-30 17:21:33
    Od: "Ewa" <E...@e...pl>

    "Waldemar Katus" <w...@W...gazeta.pl> wrote in message
    > Nie wiem o co chodzi z ta polisą.
    > Ja mam kredyt hipoteczny w PKOBP i nie musiałem żadnej polisy mieć.
    >
    > WK

    Pewnie masz żonę :) wtedy z reguly nie musisz miec polisy
    Ewa