    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: USA nie zbankrutują
    Date: Mon, 12 Jun 2023 11:58:45 +0200

    On Sun, 11 Jun 2023 20:55:56 +0200, Krzysztof Halasa wrote:
    > Trybun <M...@j...cb> writes:
    > Ano.
    >
    > No a co ja napisałem? "Ruski drenaż ZSRR" i utrzymywanie przyczółków?

    A NRD i CS nie drenowali?

    Mnie bardzo ciekawi rok 1990. Nagle w sklepach były towary,
    a przeciez krajowa gospodarka sie tak nie zmieniła w pół roku.

    Ustał eksport do ZSRR?

    > Ale napisz jak się ten poziom miał do państw zachodnich, i dlaczego tak
    > było?

    A których zachodnich, i w którym roku?
    No bo u nas były "przejsciowe trudnosci" w zasadzie ze wszytkim,
    ale tak na granicy zaspokojenia potrzeb.
    Ludzie jednak w butach chodzili, w mieszkaniach mieszkali, telewizory
    mieli, samochodow przybywało.
    Dopiero komputery osobiste wykonczyly ustrój :-)

    Urlopy były, wczasy były, studia bezpłatne były, służba zdrowia była,
    lekarze byli ...

    > Taaaak, jasne. Nie można było kupić podstawowych produktów (np. butów,
    > sprzętu AGD, ubrania "szyło się" u znajomej krawcowej), ale "żyło się
    > w miarę znośnie".

    Ale znow - kiedy.
    Początek lat 70-tych to był "luksus". Niestety - na kredyt.

    > PRLowska propaganda truła, że powodem "przejściowych niedoborów" są
    > spekulanci :-)
    > Oraz że masło jest szkodliwe, dlatego lepiej jeść margarynę. Później
    > (albo wcześniej, nie pamiętam dokładnie) margaryna też zrobiła się
    > szkodliwa.

    A co - i margaryny zabrakło?
    Bo masło jest troche szkodliwe :-)

    >Amerykanie stonkę zrzucali itd. itd.

    Amerykanie stonkę to chyba w latach 70-tych.

    > Dla porównania zwykły pracownik ze Szkocji za miesięczną wypłatę mógł
    > przyjechać (tzn. oczywiście przylecieć)

    W latach 80-tych?

    > na kolejny miesiąc do Polski,
    > i miał tu wszystko, co mu przyszło do głowy.

    Skutek kursu czarnorynkowego?
    Ale ale:
    -co "miał", skoro w Polsce "nic nie było" ?

    -w Polsce ... a u siebie w Szkocji to co miał?

    W UK po 1945 była swego rodzaju bieda. I "socjalizm".
    Kartki im zniesli w 1954, a na wegiel to 1958.

    https://en.wikipedia.org/wiki/Rationing_in_the_Unite
    d_Kingdom

    > Zobacz co się stało po wyjściu Polski z ruskiego systemu, gdy
    > przestaliśmy utrzymywać m.in. przemysł zbrojeniowy UW, oraz ruskich
    > oligarchów, pożerających wszystko, czego nie zjadły zbrojenia.

    Kiedy wlasnie w 1990 jeszcze nie zamknelismy zbrojeniowki,
    choc byc moze przestawilismy na urlopy .

    > ZSRR finansował "ruchy wyzwoleńcze" na całym świecie (i w dalszym ciągu
    > finansuje, zresztą podobnie jak np. USA finansuje odwrotną opozycję
    > w różnych miejscach). Z tą "chwałą" to ja bym się wstrzymał, ale
    > oczywiście z Kremla na pewno wyglądało to inaczej.

    I IRA tak jakos przestała sie bić po 1990 :-)

    > No pewnie, w praktyce okupował np. Polskę i inne kraje europejskie, oraz
    > planował uderzyć konwencjonalnie i np. nuklearnie w pozostałe, z czym
    > się zresztą wcale nie krył. Te ostatnie groźby zresztą ostatnio się
    > nasiliły.

    Amerykanie głowic i rakiet mieli wiecej ... widać tez planowali :-)

    > Nie pisałem o ruskich rakietach, bo to była sprawa wtórna (albo
    > i późniejsza)

    W sumie to pierwotna.
    Rosjanie ogłosili lot Sputnika ... i nagle w USA zaczeli sobie zdawać
    sprawe, ze w każdej chwili mogą im atomówki spaść na głowy ...

    >, tylko w ogóle o finansowaniu "rewolucji robotniczych",
    > gdzie tylko się dało, a następnie o tworzeniu marionetkowych rządów
    > w takich państwach. To było znacznie wcześniej i żadne inne państwo od
    > dawna niczego podobnego nie robiło - tylko ZSRR (i jego następca Rosja).

    Eee ... czy tak zadne ... czy tylko nie były to "rewolucje
    robotnicze"?
    A stara rzymska zasada "dziel i rząd", tak znakomicie uzywana przez
    Brytyjczyków?

    J.