    From: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: USA nie zbankrutują
    Date: Sun, 11 Jun 2023 20:55:56 +0200

    Trybun <M...@j...cb> writes:

    Ano.

    > Ja byłem. Byłem także np. w NRD czy CSRS. I śmiem
    > twierdzić że poziom życia w tych państwach był wyższy niż w ZSRR.

    No a co ja napisałem? "Ruski drenaż ZSRR" i utrzymywanie przyczółków?
    Ale napisz jak się ten poziom miał do państw zachodnich, i dlaczego tak
    było?

    > Pytanie tylko co było przyczyną nędzy w Polsce, sowiecki drenaż
    > gospodarki czy dywersja "S" wspomagana z zagranicy. Bo do czasów (lata
    > 70te) "S" w PRLu też się żyło w miarę znośnie.

    Taaaak, jasne. Nie można było kupić podstawowych produktów (np. butów,
    sprzętu AGD, ubrania "szyło się" u znajomej krawcowej), ale "żyło się
    w miarę znośnie".
    PRLowska propaganda truła, że powodem "przejściowych niedoborów" są
    spekulanci :-)
    Oraz że masło jest szkodliwe, dlatego lepiej jeść margarynę. Później
    (albo wcześniej, nie pamiętam dokładnie) margaryna też zrobiła się
    szkodliwa. Amerykanie stonkę zrzucali itd. itd.

    Dla porównania zwykły pracownik ze Szkocji za miesięczną wypłatę mógł
    przyjechać (tzn. oczywiście przylecieć) na kolejny miesiąc do Polski,
    i miał tu wszystko, co mu przyszło do głowy.

    Zobacz co się stało po wyjściu Polski z ruskiego systemu, gdy
    przestaliśmy utrzymywać m.in. przemysł zbrojeniowy UW, oraz ruskich
    oligarchów, pożerających wszystko, czego nie zjadły zbrojenia.

    > Jaka "doktryna" ZSRR, poza wydatnym wspomaganiem ruchów wyzwoleńczych
    > (za co im zresztą chwała) w Afryce

    ZSRR finansował "ruchy wyzwoleńcze" na całym świecie (i w dalszym ciągu
    finansuje, zresztą podobnie jak np. USA finansuje odwrotną opozycję
    w różnych miejscach). Z tą "chwałą" to ja bym się wstrzymał, ale
    oczywiście z Kremla na pewno wyglądało to inaczej.

    > nie robił żadnych wrogich kroków w
    > stosunku do krajów europejskich.

    No pewnie, w praktyce okupował np. Polskę i inne kraje europejskie, oraz
    planował uderzyć konwencjonalnie i np. nuklearnie w pozostałe, z czym
    się zresztą wcale nie krył. Te ostatnie groźby zresztą ostatnio się
    nasiliły.

    > Jakie przyczółki? Kto tu był i jest agresywny?

    Posłuchaj wypowiedzi np. niejakiego Miedwiediewa, albo Ławrowa.
    Grożenie wszystkim po kolei atakiem nuklearnym nie jest agresywne?
    Agresję na Ukrainę też negujesz?

    > Wojska ZSRR na Kubie to
    > efekt rozmieszczenia atomówek w Turcji.

    Nie pisałem o ruskich rakietach, bo to była sprawa wtórna (albo
    i późniejsza), tylko w ogóle o finansowaniu "rewolucji robotniczych",
    gdzie tylko się dało, a następnie o tworzeniu marionetkowych rządów
    w takich państwach. To było znacznie wcześniej i żadne inne państwo od
    dawna niczego podobnego nie robiło - tylko ZSRR (i jego następca Rosja).

    > a więc możesz
    > napisać o czym ty w ogóle sobie gaworzysz, człecze zakłamanej,
    > zełganej do cna propagandy?

    Tego typu uwagi zachowaj raczej dla siebie.
    --
    Krzysztof Hałasa