  • 1. Data: 2008-01-06 20:59:26
    Temat: U kogo konto osobiste ?
    Od: dooh <dooh@[wirtualnapolska].pl>

    Witam.
    Chciałbym prosić o poradę. Mam "od zawsze" konto w PKO BP z dostępem
    PKOInteligo. Z uwagi na to że co miesiąc 7 zł przepada a oprocentowanie
    jest nikłe myślę nad zmianą banku.

    Mój profil osobowiści bankowej:
    - wypłata na to właśnie konto więc dobre oprocentowanie moze sie przydac
    - gdzie się da płace kartami
    - kilka razy w miesiącu wybieram gotówkę z bankomatu na drobne wydatki
    (50~100 zł)
    - cenie sobie dobrą obsługę elektroniczną - opłacam wszystkie rachunki
    przez internet + allegro więc kilkanascie transakcji w miesiącu
    - mieszkam w Gliwicach (jeśli to coś pomoże)

    Takie rzeczy tylko w Erze czy jest jakieś sensowne rozwiązanie warte
    papierkowego zamieszania ?

    Pozdrawiam
    Maciek.

  • 2. Data: 2008-01-06 21:06:21
    Temat: Re: U kogo konto osobiste ?
    Od: "darnok" <d...@a...spam.ch>

    In news:sw8heiwiokfo$.1fiia0dzhj5y3$.dlg@40tude.net, *dooh* wrote:

> [...]
    > - mieszkam w Gliwicach (jeśli to coś pomoże)
    >
    > Takie rzeczy tylko w Erze czy jest jakieś sensowne rozwiązanie warte

    mBank i karta kredytowa jako dodatek.

    --
    darnok
    "TRAGEdia: A ja TRUskawki CUkrem..."

  • 3. Data: 2008-01-06 21:11:35
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 6 Jan 2008 21:59:26 +0100,
    osoba podpisana: dooh <dooh@[wirtualnapolska]>
    napisała:
    [...]
    > Takie rzeczy tylko w Erze czy jest jakieś sensowne rozwiązanie warte
    > papierkowego zamieszania ?

    mbank + inteligo[1]+ (ewentualnie multibank)
    Niektórzy też chwala citidirect.

    KJ
    [1] nie mylić z superkontem z dostępem inteligo.

    Math is like love -- a simple idea but it can get complicated.
    -- R. Drabek

  • 4. Data: 2008-01-06 21:32:27
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 6 Sty, 21:06, "darnok" <d...@a...spam.ch>
    wrote:

    > mBank i karta kredytowa jako dodatek.

    Jesli karta to tylko Citi - z darmowym i nieoprocentowanym oplacaniem
    z niej rachunkow przez internet. Raz w miesiacu posylamy na nia
    splacajacy zadluzenie przelew.

    Nie wiem, jak z tymi platnosciami na Allegro - jednak kazdy przelew 50
    groszy dalej bedzie kosztowal.

    Przy duzej ilosci transakcji mozna pomyslec wykupieniu w Lukasie
    uzupelniajacego konta z tokenem (bez karty debetowej dla oszczednosci)
    i z niego posylac wieksze ilosci przelewow, zasilajac albo wiekszym
    przelewem w przeddzien, albo wplacajac gotowkowo.
    Zdaje sie, ze konto z tokenem kosztuje 36 zl rocznie (token) czyli
    odpowiada to miesiecznie kosztowi 6-u przelewow z mBanku - kwestia
    oblicznia czy sie oplaca, zwlaszcza jesli platnosci za media
    przeszlyby na karte Citi.

    W mBanku uruchamiany 4 emaxplus i jeden emax i tam trzymamy
    oszczednosci na %. Z praktyki oprocentowanie pokryje koszty robionych
    z mbank przelewow, ale zyskujemy brak oplat za konto.

    Jesli jest duze nasycenie euronetow w okolicy, mozna czesc podrecznej
    gotowki wrzucic na 5% konto oszczednosciowe w Polbanku, gdzie mozna
    bez ograniczen liczby wyplat w miesiacu wyplacac z konta
    oszczednosciowegop w bankomatach i oddzialach.

  • 5. Data: 2008-01-06 21:41:54
    Od: Sierp <s...@n...net>

    krzysztofsf pisze:
    > Jesli karta to tylko Citi - z darmowym i nieoprocentowanym oplacaniem
    > z niej rachunkow przez internet. Raz w miesiacu posylamy na nia
    > splacajacy zadluzenie przelew.

    jaka jest przewaga oplacania rachunkow z karty wzgledem oplacania
    jej przez poleceni zaplaty? (poza odwleczoną platnoscia, jednak
    po kilku miesiacach i tak jest ta oplata co miesiac realizowana,
    bo de facto odwleczona jest tylko pierwsza-druga)

    Pytam, bo sam bede niedlugo w Citi robil polecenia zaplaty
    (tak zamierzalem)

    Sierp

  • 6. Data: 2008-01-06 21:48:21
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 6 Sty, 21:41, Sierp <s...@n...net> wrote:

> [...]
    > bo de facto odwleczona jest tylko pierwsza-druga)
    >
    > Pytam, bo sam bede niedlugo w Citi robil polecenia zaplaty

    Polecenia zaplaty rowniez moga obciazac KK Citi.

    Co do przewagi - zamiast na rachunki pieniadze daje na % i potem raz
    w miesiacu splacam karte. Dodatkowo wiem dokladnie ile gotowki bedzie
    potrzebne do odlozenia (na tym koncie) z wyplaty na poczet splaty
    karty, gdy nadejdzie ten czas. Nie przejmuje sie, ze mam jakis tam
    termin na zaplate rachunku, a akurat nie mam wolnej gotowki na koncie
    - dbam, zeby gotowka byla na chwile splaty karty.

  • 7. Data: 2008-01-06 21:48:58
    Od: "darnok" <d...@a...spam.ch>

    In news:slrnfo2h07.5qu.kjonca@alfa.kjonca, *Kamil Jońca* wrote:

    > [1] nie mylić z superkontem z dostępem inteligo.

    on raczej nie pomyli - sam napisal ze ma Super konto z dostepem PKO
    Inteligo.

  • 8. Data: 2008-01-06 21:53:42
    Od: Markus Sprungk <m...@g...com>

    dooh napisał(a):

> [...]
    > - mieszkam w Gliwicach (jeśli to coś pomoże)
    >
    > Takie rzeczy tylko w Erze czy jest jakieś sensowne rozwiązanie warte

    ToyotaBank może Ci się spodobać

    ICQ: 79050392 m...@g...com
    Tlen: msprungk
    GG: 1447098

  • 9. Data: 2008-01-06 22:12:36
    Od: Sierp <s...@n...net>

    krzysztofsf pisze:
    > Polecenia zaplaty rowniez moga obciazac KK Citi.

    widzialem na stronie ery czy stoenu, ze jest mozliwosc
    splaty KK
    a jezeli firma wystawiajaca rachunek nie daje takiej mozliwosci,
    to tak czy inaczej da sie to zrobic?

> [...]
    > w miesiacu splacam karte. Dodatkowo wiem dokladnie ile gotowki bedzie
    > potrzebne do odlozenia (na tym koncie) z wyplaty na poczet splaty

    ten drugi argument do mnie przemawia, moze to byc wygodne.
    Ale ten pierwszy...
    Zalozmy na chwile, ze karte splacasz co 2 miesiace.

    Dostajesz rachunek 01 stycznia, splacasz go z karty 01 marca.
    Dostajesz rachunek 01 lutego, splacasz go z karty 01 kwietnia.
    Dostajesz rachunek 01 marca, splacasz go z karty 01 maja. Ale zaraz..
    przeciez splacasz wtedy rachunek z 01 stycznia.
    Wiec owszem, dwa pierwsze rachunki splacasz 2 miesiace pozniej
    i kasa moze robic procenty - ale pozniej juz jestes na bierzaco.

    Sierp

  • 10. Data: 2008-01-06 22:35:14
    Od: Autor <a...@n...chce.spamu.pl>

    Dnia Sun, 6 Jan 2008 21:59:26 +0100, dooh napisał(a):

> [...]
    > - mieszkam w Gliwicach (jeśli to coś pomoże)
    >
    > Takie rzeczy tylko w Erze czy jest jakieś sensowne rozwiązanie warte

    Dobra obsługa elektroniczna to mbank - dobre oprocentowanie e-max plus,
    supermarket funduszy inwestycyjnych, e-makler. Z kolei przy mniejszej
    opłacie miesięcznej za przelewy nie płacisz również w multibanku i tenże ma
    też placówki jak potrzeba załatwić coś ważniejszego (np. kredyt
    hipoteczny). Napisałeś allegro więc polecam wyrobienie sobie Allekarty
    kredytowej z BZWBK - nieoprocentowane przelewy na dowolny rachunek (koszt 3
    zł) plus punkty Payback za transakcje bezgotówkowe, można też płacić za
    transakcje allegro. Ponadto w którymś z banków powinieneś uruchomić sobie
    kredyt odnawialny na przypadek gdyby kiedyś zabrakło gotówki na spłatę KK -
    zawsze to conajmniej 2 razy mniejsze odsetki.

    Do tego używam jeszcze Inteligo - ale to praktycznie tylko do płacenia w
    necie za jakieś transakcje, kiedy niekoniecznie chce podawać numer karty
    kredytowej z większym limitem.

    Jak widać wychodzi tego sporo, sam akurat używam usług tych wszystkich
    banków, podejrzewam, że trudno będzie znaleźć jeden idealny. Najlepiej brać
    z każdego to co ma najlepsze i nie przepłacać :)