    From: Roman Kubik <W...@p...com.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Tym o Lukasie
    Date: 5 Jan 2002 21:24:46 GMT
    Sender: Romek <r...@f...sb.gov.pl>
    <f...@4...com>

    > Tylko że banki tak nie prześwietlają.
    > Za to świetnie stosują taką argumentację.
    > (drobiazgowe prześwietlanie też kosztuje)

    cieszy mnie zatem, ze nie traca [moich] pieniedzy na drobiazgowe przeswietlanie
    kazdego klienta osobno i osobiscie [w 99% przypadkow], tylko korzystaja
    z analizy wynikow wielu lat udzielania kredytow osobom o roznych "szablonach".
    To zabawa statystyka, a ona jak wiadomo w skali makro jest calkiem niezla,
    choc w skali mikro moze byc BARDZO zawodna. Moze ten przypadek jest wlasnie
    takim kosztem stosowania tanich metod osiagania w miare pewnych zyskow.

    a co do obdartego siniaka ;) jako dowodu na "nieprecyzyjnosc" regul,
    to hm... no nie chce mi sie nawet na ten temat dyskutowac...
    ale wiem, ze dokladnie takiego postep[owania oczekuje i wiem, ze przynajmniej
    kilka bankow tak postapi - zreszta umowa kredytowa jako umowa dwustronna
    jest umowa dobrowolna dla obu stron. Nikt nie pyta klienta czy na pewno
    przeanalizowal wszystkie za i przeciw wybierajac bank X.
    wybral ten bo tak chcial. a bank odwalil tego klienta, bo mu nie pasowal ;)

    co do porownania do OC to uwazam za nietrafne z dwu powodow:
    - jak powodujesz klopoty, to masz za rok podwyzke (a jak nie to obnizke)
    i ta ju zalezy tylko i wylacznie od tego jak TY dzialasz.
    z tego wynika, ze jednak przeswietlaja czlowieka z czasem i manipuluja
    kosztem ubezpieczenia w zaleznosci od klienta... [placilem juz 260% OC - wyszlo
    wiecej niz AC :-)]
    - OC jest ubezpieczeniem OBOWIAZKOWYM i z tego powodu nie mozna go traktowac
    jak DOBROWOLNYCH umow kredytowych - KAZDY ubezpieczyciel dzialajacy na rynku OC
    __MUSI__ ubezpieczyc kazdego chetnego.

    pozdrawiam

    romek

    p.s. dla mnie EOT.