  • 11. Data: 2003-01-02 15:05:39
    Temat: Re: Trudne pytanie
    Od: t...@p...onet.pl

    > Użytkownik "Cichy" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > piatek
    > maja
    > odsetek

    > AD1. Elektornicze systemy bankowe łączą sie ze sobą tylko kilka razy
    > dziennie, jeśli wysyłasz po 12.00 dostajesz następnego dnia. Spróbuj wysłać
    > do godz 10.00 to powinieneś dostać tego samego dnia.
    >
    > AD2.Zmień bank. W Kredyt Banku (np.) księgują od razu na rachunek.
    >
    > AD3. Załóż bank, też będziesz tak księgował.
    >
    > Pozdrawiam
    >
    > Maciek

    Ad1. To jest tylko kwestia banku w jakim masz rachunki. Ja korzystam z KB24
    (wersja internetowa Kredyt Banku) i składając przelew np. w piątek w nocy mogę
    wskazać dzień realizacji.
    Ad2. Jest to tzw. problem korzystania z wpływów bieżących. Różnie rozwiązany w
    zależności od banku. W Raiffeisenie jest chyba najgorzej. Przykładowo w KB
    mozna bezpłatnie i natychmiast korzystać z wpływów bieżących. W innych bankach
    chyba też.
    Reasumując zakładając rachunek w danym banku trzeba dokładnie zapoznać się z
    UMOWĄ. Ogólnie się z Tobą zgadzam. Niektóre banki szczególnie "żerują" na
    swoich nieświadomych klientach. Trzeba to tępić, maksymalnie nagłaśniając ich
    praktyki. Tensor1

  • 12. Data: 2003-01-02 23:44:21
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    Przemek Wrzesinski <p...@n...gazeta.pl> writes:

    > W tym sek, ze RB ksieguje w dniu wplywu ale z data waluty na nastepny dzien
    > roboczy.

    A nie odwrotnie? Nie wiem, tak tylko pytam - to dosc dziwne jednak.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 13. Data: 2003-01-03 00:25:15
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    "Cichy" <m...@p...onet.pl> writes:

    > Podam inny przykład:
    > Musiałem wymienić 4000$ na złote. Poszedłem do "mojego" BPH i zażądali 2%
    > prowizji od transakcji wymiany czyli 328 zł !!!!
    > W WBK dokonałem wymiany i zapłaciłem 46 zł.prowizji.

    Troche dziwne. Co to byly za prowizje? Po jakim kursie kupowali? Bo jesli
    masz na mysli to, ze to byl kurs sredni - 2%, to fakt, dosc drogo. Znowu
    46 zl to bardzo tanio, az trudno uwierzyc (wiec nie wierze). Jesli jednak
    to byla prowizja dodatkowa, a kupowali po kursie kupna, to przypadek #1
    byl bez sensu.

    A moze BPH placil po srednim kursie - 2%, a WBK po kursie kupna pieniedzy
    + 46 zl prowizji? Wtedy trudno z gory powiedziec co byloby lepsze.

    > Okazuje sie jednak, ze w BPH też jest droga o której nikt z ich pracowników
    > mnie nie poinformował.
    > Zakładasz w BPH rachunek walutowy, wpłacasz i wymieniasz bez prowizji i
    > przelewasz na rach złotowy.
    > Lekko skomplikowane ale mozliwe.

    Normalne, zwlaszcza jesli ktos walute potrzebuje takze przez jakis okres
    przechowac (bo oszczedzaniem to tego nazwac nie mozna), a nie od razu
    sprzedac.

    > 1) przestępstwo uregulowane wg kodeksu karnego, polegające na wyzyskaniu
    > przymusowego położenia innej osoby przez zawarcie umowy nakładającej na tę
    > osobę obowiązek świadczenia rażąco niewspółmiernego w porównaniu ze
    > świadczeniem wzajemnym.

    Wez pod uwage, ze przestepstwo w Polsce moze popelnic jedynie osoba
    fizyczna.

    > Dlaczego prawo mojego kraju pozwala na lichwiarskie warunki.

    Moim zdaniem prawo powinno regulowac tylko to, co jest naprawde
    calkowicie niezbedne.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 14. Data: 2003-01-03 06:34:24
    Od: "Cichy" <m...@p...onet.pl>

    Różnica kursowa była minimalna.
    Natomiast pobierana prowizja prawie 10 krotnie mniejsza.
    Wystarczy sparawdzić tabele opłat i prowizji obu banków.

    Cichy

  • 15. Data: 2003-01-03 09:17:09
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Krzysztof Halasa" <k...@d...pm.waw.pl> napisał w wiadomości

    > A nie odwrotnie?

    Jak odwrotnie?

    Karol

  • 16. Data: 2003-01-03 18:53:32
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl> writes:

    > dzien

    > Jak odwrotnie?

    No, zwyczajnie - ksiegujac nastepnego dnia z data waluty = wplywu.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 17. Data: 2003-01-04 08:37:43
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    Uzytkownik "Krzysztof Halasa" <k...@d...pm.waw.pl> napisal w wiadomosci

    > No, zwyczajnie - ksiegujac nastepnego dnia z data waluty = wplywu.

    Chyba nie. Bo w dniu wplywu (w RCB) oni (np. dilerzy) widza, ze kasa juz
    jest zaksiegowana z data waluty +1.

    Karol

  • 18. Data: 2003-01-05 18:34:59
    Od: Przemek Wrzesinski <p...@n...gazeta.pl>

    Jakiś czas temu, Krzysztof Halasa w wiadomosci
    <m...@d...pm.waw.pl>
    w swoim donosie napisał(a):

    >A nie odwrotnie? Nie wiem, tak tylko pytam - to dosc dziwne jednak.

    Wiesz, dla mnie to tez dziwne ale prawdziwe ale przestalem sie dziwowac
    tylko jestem w trakcie zmiany banku :-)

    Przemek
    --
    mors(at)morsik(dot)net