  • 1. Data: 2013-05-29 11:48:37
    Temat: Tauron
    Od: Wojo <w...@w...pl>

    Witam,
    Zastanawia mnie "skok" notowań Taurona. Dziwna sprawa bo od wczoraj kurs
    spadł o około 20gr, tak jakby było przesunięcie na osi Y.

    Proszę zobaczcie na ten wykres:
    http://stooq.pl/q/?s=tpe&c=3m&t=l&a=lg&b=0 (2 ostatnie miesiące, bez
    marca). Minimum w połowie kwietnia w okolicach: 3,70; maks teraz 4,17.

    A wczoraj było ~4,35zł Natomiast kupiłem Tauron w okolicach minimum za
    3,93zł z 18 kwietnia (najniższy kurs o ile dobrze pamiętam 3,89zł albo
    jakoś tak).

    Jak wytłumaczyć to przesunięcie o 20gr w dół? Czy o czymś nie wiem?

    Pozdr
    Wojtek

  • 2. Data: 2013-05-29 11:57:26
    Temat: Re: Tauron
    Od: Wojo <w...@w...pl>

    Witam,
    Tutaj widać wykres przed obniżeniem:
    http://mojeinwestycje.interia.pl/gie/wyk/hist?spolka
    =TPE&wlid=4918&tko=t&obr=t&odn=t&ok=60

    potrafi ktoś to wyjaśnić. Moje DI wycenia to po niższym kursie.

  • 3. Data: 2013-05-29 12:10:58
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    Użytkownik "Wojo" <w...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > jakoś tak).
    >
    > Jak wytłumaczyć to przesunięcie o 20gr w dół? Czy o czymś nie wiem?

    Dywidenda 20gr :)

    --
    marfi

  • 4. Data: 2013-05-29 13:12:32
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    wrote:

    > Użytkownik "Wojo" <w...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Dywidenda 20gr :)

    Nie gadaj takich rzeczy. Właściciel spółki nie wiedziałby o dywidendzie?
    Niemożliwe. Jest jakaś luka w prawie. Trzeba uchwalić nowelizację. Coś
    trzeba zrobić. Gdzie jest premier? Jak żyć? Pomyślcie o emerytach i
    rencistach. I głodujących dzieciach.

  • 5. Data: 2013-05-29 13:32:29
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    Użytkownik "totus" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Niemożliwe. Jest jakaś luka w prawie. Trzeba uchwalić nowelizację. Coś
    > trzeba zrobić. Gdzie jest premier? Jak żyć? Pomyślcie o emerytach i

    Na dodatek państwo zgarnie 119% dywidendy a akcjonariusze tylko 81%...

    --
    marfi

  • 6. Data: 2013-05-29 15:27:30
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    wrote:

    > Użytkownik "totus" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Na dodatek państwo zgarnie 119% dywidendy a akcjonariusze tylko 81%...

    Na tym polega sprawiedliwość społeczna. Zarabiają ci, którzy umieją, a ci,
    którzy nie umieją tylko wydają. Tak jest sprawiedliwie. Każdy musi coś
    robić. Podział pracy polega na tym, że jedni zarabiają, a drudzy wydają.
    Teraz jest taki pomysł w sejmie.
    W niedziele nie będą pracować handlowcy. Będzie zakaz pracy dla handlowców.
    Za nich więcej będą pracować księża. Czekam kiedy sprawiedliwie zakaże się
    pracy w niedziele dla kolejarzy, tramwajarzy, energetyków, lekarzy i
    górników. Im tez należy się wolne dla rodziny i możliwość wysłuchania mszy w
    spokoju. Zmiany wprowadzane są stopniowo by księża nabrali kondycji. Nie
    można narzucić im tylu słuchaczy na raz bo by się zarobili na śmierć.