    From: Miernik <m...@c...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Tańsze przelewy zagraniczne
    Date: Sun, 9 Feb 2003 18:59:25 +0100

    In article <b234oc$1vm$1@atlantis.news.tpi.pl>, Tomson wrote:
    > Czy kto? z Pa?stwa mo?e poradzic mi w jaki sposób najtaniej wykonac przelew
    > zagraniczny do niemiec ?
    >
    > W chwili obecnej korzystam z us?ug multibanku przelewaj?c jednorazowo
    > srednio 400 - 500 EUR.
    >
    > Koszt takiej operacji wynosci wraz z kosztami beneficjenta ok 40PLN

    Po niemieckiej stronie wybrac bank ktory jest korespondentem BRE SA i
    jednoczesnie nie pobiera oplat za przelewy przychodzace, lub pobiera
    niewielkie. Na przyklad w polsce kredyt bank nie pobiera oplat za
    przelewy przychodzace z zagranicy do 100 USD, a powyzej oplata 0.15%
    min 3 zl, co dla 500 EUR oznacza wlasnie 3 zl. Tylko znalezc taki bank
    w Niemczech.

    Multi pobiera za przelew 21 zl (czy dolicza 5 zl za komunikat SWIFT? -
    nie wiem, niech ktos sie wypowie). Powinno dac sie ograniczyc calosc
    kosztow do ponizej 30 zl jesli sie wybierze tanszy bank odbierajacy.

    --
    ___ ICQ: 4004001 ___/___ tel.: +48608233394 ___/ mailto:m...@c...pl