  • Data: 2019-07-28 20:30:14
    Temat: Re: Takie bogacze, a kredyty frankowe biorą.
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dawid Rutkowski <d...@w...pl> writes:

    > Wina za 18-stkę mBąka nie dostałem - ale już w 2003, gdy zakładałem
    > konto, mógł być spokojnie jedynym bankiem dla kogoś mającego dostęp do
    > netu np. w robocie (a i domowy był już dostępny i tani, m.in. dzięki
    > kablówkom - to nie SDI, za którego instalację kumpel zapłacił 1000zł).

    Narracja była jednak taka, że miał być drugim bankiem. Kto był autorem,
    i kto później stwierdził, że teraz może być już pierwszym bankiem, nie
    pamiętam - ale było to dość znane.

    > Bo co potrzeba oprócz przelewu pensji, przelewu opłat i możliwości
    > wypłaty z bankomatu - wtedy akurat euronet rósł jak grzyby po deszczu,
    > zapewne ręka w rękę z mBąkiem.

    No nieco czasem potrzeba. Np. niektórzy potrzebują przyjść do oddziału
    z większą ilością gotówki, inni potrzebują z taką wyjść, jeszcze inni
    potrzebują np. kredytu albo KK. Różne waluty (kiedyś kursy nie były
    takie jak teraz). To są rzeczy typowe, pomijam mniej typowe.

    > W "drugi bank dla Kowalskiego" nie uwierzę

    Niestety negujesz fakt

    > - drugi to mógł być w 2001

    Nie pamiętam dokładnych dat, niestety. Jest to do sprawdzenia, ale to
    trochę pracy. Możliwe że to był rok 2001.

    > dla entuzjastów netu (i procentów ;), bo jednak o net wtedy nie było
    > jeszcze tak łatwo

    W 2001 było bardzo łatwo o dostęp do Internetu, przynajmniej w mojej
    okolicy. Wystarczyło mieć telefon, a ten po 2000 r. było łatwo założyć
    (przedtem było gorzej). Mam wrażenie że nawet 0202122 już było (od
    dłuższego czasu chyba). Polpak-T startował chyba w 1995 r.?

    > i gimbaza neostrady nie miała (zresztą gimbaza
    > dopiero się tworzyła ;),

    Gimbaza to uczniowie gimnazjów? Typowy wiek < 16 lat chyba? Nie wiem co
    oni mają do tego.

    > więc jak ktoś wtedy zakładał konto to już
    > pracował, więc i konto miał - i też raczej nieźle zarabiał, jeśli miał
    > w pracy net.

    Tzn. jeśli ktoś wtedy zakładał konto, to już wcześniej miał konto,
    i nieźle zarabiał? No nie wiem. Co ma do tego net w pracy, to też nie
    wiem. Przypomnę, że mówimy o obecnym tysiącleciu, nie o 1992 r.

    BTW jeśli już wspomniałeś o "gimbazie", to niektórzy mogli mieć dostęp
    do Internetu w szkole. Nie żebym uważał, że to jakieś doskonałe
    rozwiązanie jest, ale możliwości były.
    --
    Krzysztof Hałasa