  • 11. Data: 2003-07-10 06:02:06
    Temat: Re: TP SA akcje - gdzie korzystnie SPRZEDAC
    Od: t...@p...fm (Tomasz Staszewski)

    Tomasz Waszczynski wrote:
    > Użytkownik "Robek" <r...@f...pl> napisał w wiadomości

    > Bzdura. Zamiar w polskim prawie nie jest karalny.

    Zamiar nie, ale oferowanie grupie powyżej 300 osób (a jest takim
    niewątpliwie oferowanie na grupach dyskusyjnych) tak.

    pzdr

    Tomek

  • 12. Data: 2003-07-11 12:12:44
    Od: "napi" <wap@ANTYSPAM/konto.pl>

    Akcje te można tez sprzedać na mocy zwykłej umowy cywilno-prawnej. Ważne ,
    żeby opłacić US , Dom Maklerski dokona przeksięgowania

    Z tym US to prawda?
    Własnie miałem sie pytnąć w tej sprawie w imieniu kolegi ex tepsa.
    Ponoc jesli państwo posiada co najmniej iles% akcji w firmie to podatku sie
    nie płaci,ponoc niektórzy na tej zasadzie dostali zwrot z US przy okazji
    sprzedaży akcji Banku Slaskiego.
    Nie znam głebiej tematu ale ojciec kolezanki to przeforsował.
    Marian

  • 13. Data: 2003-07-12 09:10:16
    Od: "Karol" <a...@b...poczta.onet.pl>

    Użytkownik <f...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Robek , nie plec glupot.Akcje sa juz dawno wprowadzone do publicznego
    > obrotu , doczytaj Ustawe.
    > Akcje te mozna tez sprzedac na mocy zwyklej umowy cywilno-prawnej. Wazne ,
    > zeby oplacic US , Dom Maklerski dokona przeksiegowania.

    I nie potrzeba na taka transakcje zgody KPWiG ?

    Karol

  • 14. Data: 2003-07-12 12:30:23
    Od: t...@p...fm (Tomasz Staszewski)

    Karol wrote:

    > I nie potrzeba na taka transakcje zgody KPWiG ?

    Nie. Zgodę potrzebujesz na oferowanie akcji grupie powyżej 300 osób,
    czyli np poprzez ogłoszenie w prasie lub internecie. Natomiast jak się
    ze szwagrem umówisz przy piwie, że sprzedasz mu 10 akcji to możesz to z
    czystym sumieniem zrobić.

    pzdr

    Tomek

  • 15. Data: 2003-08-10 14:12:49
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    Użytkownik "Tomasz Staszewski" <t...@p...fm> napisał w wiadomości
    > Zamiar nie, ale oferowanie grupie powyżej 300 osób (a jest takim
    > niewątpliwie oferowanie na grupach dyskusyjnych) tak.

    Ale on pisał o chęci sprzedaży, a nie o próbie sprzedaży, a to zasadnicza
    różnica prawda?

    Pozdrawiam,
    Washko

  • 16. Data: 2003-08-11 20:12:14
    Od: "CD" <p...@p...onet.pl>

    > Za sprzedaz akcji poza parkietem groza ci Kolego paragrafy i to dosc powazne
    > (grzywna do 1M PLN)
    > to powinno Cie sklonic do zalozenia rachunku inwestycyjnego i sprzedazy
    > aukcji na gieldzie.
    > Dodam ze prawdopodobnie juz karalne jest sama chec sprzedazy.

    Karalne jest wystawienie oferty sprzedaży akcji niedopuszczonych do publicznego
    obrotu - w tej chwili np KPWiG ściga oferujących akcje PZU. Akcje TPSA są
    dopuszczone do publicznego obrotu i ogłoszenie "akcje TPSA sprzedam" można
    wyemitować w TVP 1 przed dziennikiem.

    Pozdr CD