  • 21. Data: 2015-07-01 00:00:54
    Temat: Re: Szybkie (1-2 dni) zabezpieczenie oszczędności
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Krzysztof Halasa k...@p...waw.pl ...

    > To coś takiego chyba jak i u nas?

    Powaznie?
    Srednia emerytura w Polsce to 1666zł, srednia w grecji to prawie 1000
    euro...
    Oczywiście u nas tez jest spora grupa nieadekwatnie docenionych przez
    system ale nijak to sie ma do poziomu rozdawnictwa o ktorym mowimy w
    Grecji.

    > Poza tym Włochy, Portugalia, Hiszpania - nie inaczej.

    Jednak troche inaczej, bo maja wiecej przemysłu.

    > Następny w kolejce kto - Francja? Potem pewnie okaże się, że Niemcy też
    > tak samo leniwi.

    Francja zgoda.
    Niemcy? Maja inne przewagi.

    > Trzeba odróżniać zadłużanie się rządu od zadłużania się społeczeństwa.
    > M.in. w Polsce rządy także się zadłużają, ale to ma się nijak do
    > pracowitości itp. ludzi.

    Kandydujesz na truizm roku?

  • 22. Data: 2015-07-01 09:43:40
    Od: b...@o...pl

    W dniu środa, 1 lipca 2015 00:00:55 UTC+2 użytkownik Budzik napisał:
    > Srednia emerytura w Polsce to 1666zł,

    Trzeba dodać, że na rękę. (2040zł brutto)

    Może lepiej byłoby nam w Rosji:
    średnia emerytura w Rosji wynosiła w styczniu 2015 równowartość 168 dol.
    http://pieniadze.gazeta.pl/pieniadz/1,136160,1759372
    6,Kryzys_na_Bialorusi
    __Srednie_zarobki_sa_nizsze_niz.html

  • 23. Data: 2015-07-01 17:36:50
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik b...@o...pl ...

    > Trzeba dodać, że na rękę. (2040zł brutto)

    Tak, nie zauwazyłem.
    Ale wniosek pozostaje ten sam.

    > Może lepiej byłoby nam w Rosji:
    > średnia emerytura w Rosji wynosiła w styczniu 2015 równowartość 168 dol.
> [...]
    Lepiej bo mniej? Hmm...

  • 24. Data: 2015-07-02 22:29:11
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> writes:

    > Powaznie?
    > Srednia emerytura w Polsce to 1666zł, srednia w grecji to prawie 1000
    > euro...

    Jakby tak emeryt mieszkał w Polsce, a dostawał emeryturę grecką, to
    pewnie by tak liczył. Tak normalnie porównanie nie ma jednak większego
    sensu.
    Możliwe, że za ogrzewanie w Grecji może trzeba zapłacić mniej, ale inne
    typowe koszty są wyższe.

    > Jednak troche inaczej, bo maja wiecej przemysłu.

    Trochę, może. Poza tym, czy ja wiem czy więcej (wszyscy)?

    > Francja zgoda.
    > Niemcy? Maja inne przewagi.

    Teraz, jasne. Ale czy będą je wciąż mieć po tamtych krajach? No nie wiem.

    > Kandydujesz na truizm roku?

    Nie wydaje się to truizmem, np. biorąc pod uwagę uwagi o emeryturach.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 25. Data: 2015-07-03 09:55:50
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >większego
    >sensu.
    >Możliwe, że za ogrzewanie w Grecji może trzeba zapłacić mniej, ale

    No, z jednej strony powinny byc wyzsze, zeby emeryt nie zyl ponad
    stan, z drugiej - w Grecji to nie wiem, ale wizyta w niemieckim
    sklepie potrafi zdziwic.
    Ceny podobne, czasami nizsze.

    >Teraz, jasne. Ale czy będą je wciąż mieć po tamtych krajach? No nie
    >wiem.

    Niemcy ostatnio chyba nawet mieli nadwyzki budzetowe.
    Wiec jesli cos im grozi, to np bankructwo bankow, ktore zainwestowaly
    w obligacje np Grecji.

    J.

  • 26. Data: 2015-07-03 10:11:59
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Fri, 03 Jul 2015 09:55:50 +0200, J.F. napisał(a):

    > Niemcy ostatnio chyba nawet mieli nadwyzki budzetowe.
    > Wiec jesli cos im grozi, to np bankructwo bankow, ktore zainwestowaly w
    > obligacje np Grecji.

    A są jeszcze takie? Przecież kryzys grecki rozpoczął się w 2009 roku.
    Pierwsze cztery lata rzekomego szukania ratunku dla Grecji zostały
    zmarnowane na przenoszenie całego ryzyka kredytowego z prywatnych banków
    francuskich i niemieckich na instytucje finansowane z pieniędzy
    europejskich (i nie tylko europejskich) podatników. Więc twierdzisz, że
    istnieją jacyś bankierzy na tyle głupi, że jeszcze mają te obligacje?

  • 27. Data: 2015-07-03 11:00:42
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]

    > sensu.
    > Możliwe, że za ogrzewanie w Grecji może trzeba zapłacić mniej, ale inne

    Jasne ze drozej.
    Ale duzo mniej niz ponad 2 razy droższe.
    Do tego jak sam napisałes - odpada cena ogrzewania :) To bardzo duzo.

    > Trochę, może. Poza tym, czy ja wiem czy więcej (wszyscy)?

    Moze? Czy Ty wiesz? Jak nie wiesz to poczytaj :)

    > Teraz, jasne. Ale czy będą je wciąż mieć po tamtych krajach? No nie wiem.

    "Miec po tamtych krajach"? Co masz na mysli?

    > Nie wydaje się to truizmem, np. biorąc pod uwagę uwagi o emeryturach.

    Truzim, truzim...
    Emerytury za niskie bo tylko o polowe wyzsze niz w Polsce w kontekscie siły
    nabywczej?
    To pogadajmy o zarobkach.
    Np. 500euro dodatku za czyste rece... DODATKU...

  • 28. Data: 2015-07-03 12:00:26
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik jureq j...@X...to.z.adresu.Xop.pl ...

> [...]
    > europejskich (i nie tylko europejskich) podatników. Więc twierdzisz, że
    > istnieją jacyś bankierzy na tyle głupi, że jeszcze mają te obligacje?

    No tak. Banki narodowe poczawszy od Niemieckiego a skonczywszy na
    Norwerskim.

  • 29. Data: 2015-07-03 12:36:16
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Fri, 03 Jul 2015 10:00:26 +0000, Budzik napisał(a):

    > No tak. Banki narodowe poczawszy od Niemieckiego a skonczywszy na
    > Norwerskim.

    No właśnie. Banki narodowe. Czyli te, które z definicji nie mogą
    zbankrutować.

  • 30. Data: 2015-07-03 12:39:09
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "jureq" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

> [...]
    >że
    >istnieją jacyś bankierzy na tyle głupi, że jeszcze mają te obligacje?

    Zakladam, ze Grecja mase tych obligacji ciagle ma wyemitowanych, a
    wiec ktos ciagle ma te obligacje.
    Mowisz, ze duze banki juz sie pozbyly ?

    No to co za frajerzy maja ? NBP ? fundusze rozne ? Agresywne banki
    inwestycyjne ?

    Calosci chyba nie zdolali do MFW i EBC przerzucic ?

    J.