  • 11. Data: 2003-08-24 10:19:51
    Temat: Re: Supermarket rozwija skrzydła
    Od: "Zbyszek" <z...@W...o2.pl>

    > Ja sam szczerze mówiąc nie inwestowałbym w FI gdyby nie SFI, brak opłat i
    > OGROMNA wygoda to jest właśnie to co przyciąga ludzi :)))

    dokładnie - nawet jakas opłata jest do przełknięcia, no może nie taka jak w
    CU (dochodzą do paru procent), ale wygoda i łatwy dostęp !!!

  • 12. Data: 2003-08-24 10:23:51
    Od: "l.e:h" <l...@...pl>

    "Krzysztof K. Maj" <kmaj@REMOVE_THIS.krak.eu.org> skribis:

    >Przypuszczam, że kupili głównie fundusze obligacji i na nich stracili. W
    >lipcu najwięcej aktywów klientów mBanku (ponad 30%) miał GTFI, który
    >przecież potężnie stracił na wartości.

    Co ty opowiadasz za dyrdymaly... GTFI Rynku pienieznego nie stracil na
    wartosci, GTFI obligacji (pewnei o nim mowisz) stracil jakies niecale dwa
    zlote na ok. 150, a potem znaczna czesc z tego odrobil, GTFI salomon w
    pewnym momencie nieznacznie strail a potem duzo zyskal. Gdzie ty tu
    widzisz potezne straty ??

    Pozdrawiam, Leh.
    --
    }} Bezplatny e-book: http://www.arystoteles.pl/ (na dole po prawej) {{
    {{ Forum o bogactwie: http://www.arystoteles.pl/bf/ }}

  • 13. Data: 2003-08-25 17:01:01
    Od: "Krzysztof K. Maj" <kmaj@REMOVE_THIS.krak.eu.org>

    l.e:h <l...@...pl> napisał w

    > GTFI obligacji (pewnei o nim mowisz) stracil jakies niecale
    > dwa zlote na ok. 150, a potem znaczna czesc z tego odrobil,

    > Gdzie ty tu widzisz potezne straty ??

    Można dyskutować, czy 2 zł to jest strata potężna, czy nie. Faktem jest,
    że nigdy wcześniej w swojej historii j.u. GTFI tak dużej straty nie
    odnotowały. A do chwili obecnej GTFI odrobił dopiero połowę tej straty i
    nie wiadomo jak długo jeszcze trzeba będzie czekać, żeby tylko odzyskać
    zainwestowane pieniądze.
    Natomiast w dalszym ciągu dla mnie zagadką jest, co takiego zaszło 15-go
    lipca, że wszystkie fundusze obligacji nagle zaczęły tracić na wartości.
    Czy ktoś ma jakąś wiedzę na ten temat?
    I zaraz nasuwa się następne pytanie: jeśli inwestorzy stracili, to kto
    tę kasę zgarnął?

    --
    Pozdrowienia

    Krzysztof K. Maj
    (Uwaga na pułapkę w adresie!)

  • 14. Data: 2003-08-26 05:42:10
    Od: Pa_K <p...@p...onet.pl>

    Krzysztof K. Maj wrote:

> [...]
    > odnotowały. A do chwili obecnej GTFI odrobił dopiero połowę tej straty i
    > nie wiadomo jak długo jeszcze trzeba będzie czekać, żeby tylko odzyskać

    Ja miałem GTFI OS przez jakiś czas i na tym nie straciłem (choć
    oczywiście udało mi się w odpowiednim momencie odkupić ju).

    > Natomiast w dalszym ciągu dla mnie zagadką jest, co takiego zaszło 15-go
    > lipca, że wszystkie fundusze obligacji nagle zaczęły tracić na wartości.
    > Czy ktoś ma jakąś wiedzę na ten temat?

    Czy aby na pewno wszystkie? Mam SEBa2 i jakoś nie czuję się stratny
    (miałem go już wtedy, gdy nadszedł ów - jak twierdzisz - tragiczny 15 lipca)

    pzdrw

  • 15. Data: 2003-08-26 08:21:11
    Od: "pastor" <laplap[NOSPAM]@wp.pl>

    Użytkownik "Krzysztof K. Maj" napisał >
    > Natomiast w dalszym ciągu dla mnie zagadką jest, co takiego zaszło 15-go
    > lipca, że wszystkie fundusze obligacji nagle zaczęły tracić na wartości.
    > Czy ktoś ma jakąś wiedzę na ten temat?

    Co się mogło stać 15-lipca? Ceny obligacji na rynku zaczęły spadać - to może
    być jedyny powód.
    Jest to oczywiście do sprawdzenia, należy ściągnąć ceny obligacji i je
    porównać, przed 15 i po 15, po powinny być niższe.

    > I zaraz nasuwa się następne pytanie: jeśli inwestorzy stracili, to kto
    > tę kasę zgarnął?

    Z tego co pamiętam, co coś koło 15-lipca, rząd stwierdził, że przyszłoroczny
    deficyt będzie bardzo duży, co oznacza więcej obligacji na rynku, w związku
    z czym duzi inwestorzy krajowi (banki, firmy ubezpieczeniowe) oraz
    zagraniczni przystąpili do sprzedaży obligacji o stałym oprocentowaniu. Im
    więcej miał ich dany fundusz inwestycyjny, emerytalny, tym więcej straciła
    na wartości jego jednostka.

    Co sobotę w rzepie jest podawana rentowność obligacji pięcioletnich, np.
    (12.07.2003) wynosiła 4,86%, dobrze byłoby sprawdzić ile wynosiła tydzień
    później (jeżeli ceny obligacji spadły, powinna być większa), ja obecnie nie
    jestem wstanie tego zrobić.

    Można zadać tylko pytanie, dlaczego zarządzający funduszami obligacji, nie
    robią tego w sposób aktywny, tak jak ci z banków itd.

    pozdrawiam
    pastor

  • 16. Data: 2003-08-26 18:50:38
    Od: "Krzysztof K. Maj" <kmaj@REMOVE_THIS.krak.eu.org>

    Pa_K <p...@p...onet.pl> napisał w

    > Ja miałem GTFI OS przez jakiś czas i na tym nie straciłem

    Wszystko zależy od tego, kiedy te j.u. kupiłeś. Obecnie GTFI z trudem
    zbliża się do poziomu z przed 3,5 miesiąca i o ile na jednostkach
    zakupionych wcześniej mam zysk, którym będę musiał podzielić się z
    fiskusem, to na jednostkach zakupionych później mam stratę, której
    fiskus mi bynajmniej nie dofinansuje.

    > (choć
    > oczywiście udało mi się w odpowiednim momencie odkupić ju).

    Chyba raczej TFI odkupił od Ciebie te j.u.?

    > Czy aby na pewno wszystkie? Mam SEBa2 i jakoś nie czuję się stratny

    Wiem o tym, bo mam w nim część swoich środków. SEB-2 jest dosyć
    wyjątkowym funduszem i zachowuje się raczej jak fundusz rynku
    pieniężnego, niż fundusz obligacji.

    --
    Pozdrowienia

    Krzysztof K. Maj
    (Uwaga na pułapkę w adresie!)

  • 17. Data: 2003-08-26 19:03:39
    Od: "Krzysztof K. Maj" <kmaj@REMOVE_THIS.krak.eu.org>

    pastor <laplap[NOSPAM]@wp.pl> napisał w

> [...]
    > obligacji o stałym oprocentowaniu. Im więcej miał ich dany fundusz
    > inwestycyjny, emerytalny, tym więcej straciła na wartości jego

    Dzięki, nareszcie sensowne wytłumaczenie :)
    Byłem w tym czasie za granicą i po powrocie nie bardzo mogłem dojść
    przyczyn załamania na rynku funduszy obligacji.

    > Można zadać tylko pytanie, dlaczego zarządzający funduszami
    > obligacji, nie robią tego w sposób aktywny, tak jak ci z banków itd.

    Ci z banków byli naprawdę aktywni!
    Dopiero teraz rozumiem, dlaczego pracownik banku aż pofatygował się do
    domu do mojej Teściowej, żeby jej pomóc wypełnić dokumenty związane z
    zakupem j.u. funduszu :-/

    --
    Pozdrowienia

    Krzysztof K. Maj
    (Uwaga na pułapkę w adresie!)

  • 18. Data: 2003-08-29 11:17:37
    Od: Pa_K <p...@p...onet.pl>

    Krzysztof K. Maj wrote:

    > Chyba raczej TFI odkupił od Ciebie te j.u.?

    Oczywiście. Moja pomyłka.