  • 1. Data: 2009-03-02 22:22:26
    Temat: Strarter mObile i pesel w adresie
    Od: Krzysztof Drewicz <h...@w...gdzies.tam>

    Zakupiłem OC+AC w mBanku, mało istotne ale pociągnęło to za sobą
    'Starter Gratis'. Starter przybył miesiąc po OC/AC. Fajnie.
    Teraz schodki:

    Okienko na adres w zwykłej kopercie (wysłana z Gdańska 24) zawiera:

    Imię Nazwisko
    Miejscowość Ulica/NN
    PESEL KodPocztowy

    Nr telefonu (startera)

    Dobra,
    teraz pytanie:
    na jasny gwint listonoszowi numer do startera w kopercie oraz mój pesel
    i czy emFinanse Sp. z o.o. z siedzibą w Łodzi powinno dostać od BRE
    Banku SA mój pesel? A jeśli tak to jakim prawem? Ja się na otrzymanie
    startera zgodziłem a nie na materiały marketingowe czy też rozdawanie
    mojego Pesela.
    Pani na infolinii dziś mnie dobre 28 minut przekonywała (z czego 14 jej
    się "aplikacja do reklamacji MVNO" odpalała) że to taki numer
    identyfikacyjny i że oni jakoś muszą jednoznacznie mnie od innych
    Krzysztofów odróżniać i to chyba tak powinno być. No ja rozumiem że
    jakiś ID muszą dać, żeby im się nie pomieszało (chociaż to jest prosta
    sprawa: nazwisko, adres, kwota startera) ale po co aż PESEL?

    kd,

    ps. Albo mi kubeczek kolejny wyślą albo im urządzę jakieś GIODO. Aha,
    numery reklamacyjne MVNO mają 4 cyfry i nie są potwierdzane
    automatycznym emailem, nie mają też RR na początku.

    --
    Krzysztof Drewicz
    Podsłuchane na pogrzebie: "Wiem, że to niezręcznie pytać o takie rzeczy w tej

  • 2. Data: 2009-03-02 22:29:28
    Temat: Re: Strarter mObile i pesel w adresie
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Krzysztof Drewicz" <h...@w...gdzies.tam> napisał w
    wiadomości news:slrngqon12.1bh.hunter@little-witch.gdzies.tam..
    .

    > ps. Albo mi kubeczek kolejny wyślą albo im urządzę jakieś GIODO. Aha,
    > numery reklamacyjne MVNO mają 4 cyfry i nie są potwierdzane
    > automatycznym emailem, nie mają też RR na początku.

    Zapodaj to jeszcze na pl.soc.prawo
    Z drugiej strony, jak chca NIP-y zastapic PESEL-ami, to kazda osoba fizyczna
    prowadzaca DG bedzi emusiala pokazywac swoj PESEL czasem i nieogranicznej
    liczbie osob (np. wydajac paragony z kasy fiskalnej) :)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 3. Data: 2009-03-02 22:37:16
    Od: Krzysztof Drewicz <h...@w...gdzies.tam>

    On 2009-03-02, SDD <s...@t...pl> wrote:

    > Zapodaj to jeszcze na pl.soc.prawo

    Oj, tam to ja nie chadzam, za mało ostatnio miałem z prawem do
    czynienia, i nie chcę się wygłupiać że przecież np 'pesel można'.

    > Z drugiej strony, jak chca NIP-y zastapic PESEL-ami, to kazda osoba fizyczna
    > prowadzaca DG bedzi emusiala pokazywac swoj PESEL

    Miałeś kiedyś spółkę? Choćby cywilną albo jawną? (nie wspominam o z o.o.)
    KRS jest publiczny. W KRS są PESELe, wszystkich właścicieli. No ale
    rejestrując się w Sądzie oni wyrazili na to zgodę.

    kd,

  • 4. Data: 2009-03-03 12:23:12
    Od: "S.T." <n...@p...onet.pl>

    > Miałeś kiedyś spółkę? Choćby cywilną albo jawną? (nie wspominam o z o.o.)
    > KRS jest publiczny. W KRS są PESELe, wszystkich właścicieli.

    Wskażesz w którym miejscu są te pesele?
    http://www.krs-online.com.pl/
    A w którym miejscu są dane _wszystkich_ właściceli?
    Bo widzę tylko imiona, nazwiska i funkcje członkowów reprezentacji.

  • 5. Data: 2009-03-03 22:47:02
    Od: d...@g...com

    On 3 Mar, 13:23, "S.T." <n...@p...onet.pl> wrote:

    > Wskażesz w którym miejscu są te pesele?http://www.krs-online.com.pl/
    > A w którym miejscu są dane _wszystkich_ właściceli?
    > Bo widzę tylko imiona, nazwiska i funkcje członkowów reprezentacji.

    Np. Dział 2 --> "Rubryka 1 - Organ upranwiony do reprezentacji
    podmiotu" Podrubryka 1 "Dane osób wchodzących w skład organu" --> "3.
    Numer PESEL/REGON"
    Podobnie w "Organ nadzoru"

    Oczywiście rubryki mogą się nazywać inaczej ;)

    --
    http://instalacje-gazowe-do-aut.pl - Wszystko o LPG!
    http://MeanderPark.pl - Wypoczynek w MeanderPark w Oravicach

  • 6. Data: 2009-03-03 23:39:47
    Od: "S.T." <n...@p...onet.pl>

    > Np. Dział 2 --> "Rubryka 1 - Organ upranwiony do reprezentacji
    > podmiotu" Podrubryka 1 "Dane osób wchodzących w skład organu" --> "3.
    > Numer PESEL/REGON"
    > Podobnie w "Organ nadzoru"

    Nie widzę takich rubryk na przywołanej stronie,
    co trzeba zrobić żeby mieć dostęp do tych danych?
    Złożyć zapytanie, opłacić znaczki?
    Pewnie za każdy podmiot z osobna?

  • 7. Data: 2009-03-04 06:27:42
    Od: Krzysztof Drewicz <h...@w...gdzies.tam>

    On 2009-03-03, S.T. <n...@p...onet.pl> wrote:

    > Nie widzę takich rubryk na przywołanej stronie,
    > co trzeba zrobić żeby mieć dostęp do tych danych?
    > Złożyć zapytanie, opłacić znaczki?
    > Pewnie za każdy podmiot z osobna?

    Raczysz żartować. Podstawowe info: KRS, Regon, Adres rejestracji, organ
    właściwy do reprezentacji, kilka ważdych dat (m.in rejestracja, zmiana
    organu etc) wysokość kapitału i wartości udziałów są free-of-charge np
    na serwerach z rodziny .gov.pl, tylko serwery te są mocno obładowane, są
    różne firmy/serwisy (np infoveriti czy ktokogo.pl) które dają wersję
    free albo za smsa klasy 10 pln wersję "pełniejszą" np z powiązaniami na
    Polskim rynku.
    Co ciekawe. 99% spółek z o.o. nie umieściło żadnego sprawozdania w
    "Monitorze Polskim B" a te dane dopiero są ciekawe, można z nich wprost
    policzyć rentowność spółki...
    W każdym razie KRS możesz odstać w kolejce ale musisz znać numer KRS aby
    Pani-W-Okienku Ci dała odpis (odpłatnie). Możesz też dać SMSem parę
    [naście|dziesiąt] PLN i dostać _wszystko_ co tylko jest ogólnie dostępne
    na emaila w formie PDFów. Zgadnij czemu nasze Sądy nie mają sensownych $$$
    za prowadzenie rejestru spółek?

    kd,

  • 8. Data: 2009-03-04 10:06:00
    Od: w...@a...pl (Wemif)

    Krzysztof Drewicz <h...@w...gdzies.tam> wrote:

> [...]
    > organu etc) wysokość kapitału i wartości udziałów są free-of-charge np
    > na serwerach z rodziny .gov.pl, tylko serwery te są mocno obładowane, są

    Mógłbyś podać dokładniejszy link do .gov.pl ? Jedyny który znam to
    http://krs.cors.gov.pl/ ale tam nie ma udziałów, udziałowców ani
    peseli.

    a.

  • 9. Data: 2009-03-04 10:32:52
    Od: Krzysztof Drewicz <h...@w...gdzies.tam>

    On 2009-03-04, Wemif <w...@a...pl> wrote:

    > Mógłbyś podać dokładniejszy link do .gov.pl ? Jedyny który znam to
    > http://krs.cors.gov.pl/ ale tam nie ma udziałów, udziałowców ani
    > peseli.

    A masz jakąś spółkę? np taka moja z podwórka (choć to zły przykład)
    http://www.infoveriti.pl/firma/296152/gminne-komunal
    ne-eko-raszyn/raszyn/szkolna/

    Dzień rejestracji firmy w KRS: 28.12.2007
    Został udziałowcem
    GMINA RASZYN 000546638 100% 500,00 TAK

    Jest Regon bo Gmina nie ma PESEL. Jest też kiedy zwiększono kapitał,
    zmieniono prezesa (czyli organ) oraz Radę (tutaj są to prawnicy z firmy
    matki czyli Gminy).

    Nie ma peseli Rady, bo nie jest ona udziałowcem. Ale jest REGON Gminy bo
    Gmina ma 100% udziałów.

    Z innych informacji to np zmiana siedziby, nazwy, zakup/zbycie udziałów,
    aport do innej spółki etc..

    kd,

  • 10. Data: 2009-03-25 16:44:20
    Od: Krzysztof Drewicz <h...@w...gdzies.tam>

    Update:
    mBank zgubił zgłoszenie zapisane pod 4-cyfrowym numerem.
    Przyjął reklamację z numerkiem zwykłym typu R- xx xx xx xx (x-cyfry).
    Cały czas nie wiedzą o co chodzi i w ogóle czemu ja biję pianę o mój
    pesel.

    kd,