  • Data: 2003-10-03 13:12:47
    Temat: Re: Stała cyfra kontrolna
    Od: "blad" <b...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

    From: "Rafal"
    > Użytkownik "david"
    > >
    > nie prawda !!
    > zalezy jaki algorytm !!

    skonczcie juz to bicie piany -
    - algorytm IBAN jest jeden wiec pisanie "zależy jaki algorytm" nie ma sensu
    - twierdzenie "nie moze byc tak by kazdy rachunek mial tą samą liczbę
    kontrolną" też jest oczywiscie błędne - jeżeli bank nadaje ci rachunek z
    liczbą kontrolną 50 to zauważ że następne rachunki tworzone przez ciebie
    mają numery o 97 większe czyli dają tą samą liczbę kontrolną, a inne
    rachunki są nielegalne. Dzięki takiej kontroli powstawania rachunkow
    uzyskano efekt tej samej liczby kontrolnej (kosztem zmniejszenia możliwel
    liczy rachunkow 97 razy bo tylko co 97 jest legalny).

    Iinne banki nie wpadły na ten pomysł i po dyskusji
    *** blad ***