  • 21. Data: 2011-05-05 18:56:27
    Temat: Re: Srebro 2
    Od: root <r...@v...pl>

    Dnia Thu, 5 May 2011 20:22:55 +0200, george napisał(a):

    > "root" <r...@v...pl> wrote in message

    > No ale sobie przeczysz.( albo sie nie dogadaliśmy....)
    > weź mi wyjaśnij, dolar UP wiec chinole happy czy nie ?
    > jak chinole happy to chyba usa nie bardzo happy.
    > Juz sie pogubiłem w tej logice.
    > Zreszta pytam o srebro.

    Srebro wycenia sie w dolarach wiec jesli dolar spada srebro idzie w góre.
    Oczywiście efekt spadku dolara (np. wzgledem euro) jest zaden w porownaniu
    ze zmianami na srebrze, ale dobrze jest odwierciedlany na innych
    commodities np. gold, ropa.
    Ogólnie srebro i inne towary chodzą jak eur/usd. Ogólnie - bo jak widzisz
    tym razem zwała na towarach poprzedzila kilka dni "zwalę" na eur/usd (bo co
    to za zwała ;).

    Nie wiem dlaczego bańka rozpoczęła sie akurat na strebrze. Pewnie dlatego
    ze gold jest troche przereklamowany i byloby zbyt oczywiste, że to bańka.
    Może to przypadek, ale nie to jest istotne.

    Istotne jest cena dolara. Dla chińczyków i innych krajów rozwijających sie
    a także Emiratów, Arabii, Norwegii itp. istotne jest aby dolar był
    stabilny. Państwa te aktualnie chcą żeby dolar był mocny (względem ich
    walut) bo wtedy eksport jest dla nich opłacalny. Dodatkowo, państwa te mają
    gigantyczne ilości papierów amerykańskich, które przez ciągłę osłabianie
    dolara, tracą po prostu na wartości.

    Za plecami USA od zawsze ukrywa się Japonia, która jest dziwnym krajem, bo
    żyje z eksportu ale musi wszystko importować. Dla niej też słaby doar to
    wyższe ceny surowców a wiec wyższe koszty produkcji.
    Jak widzisz nikomu poza USA nie zależy na słabym dolarze.

    > a to co akurat ma do rzeczy... Jaki ma sens walenie srebra w bambus i
    > jednoczesnie dolara w górę ???

    To jest odwrotnie skorelowane: Słaby dolar - mocne srebro i odwrotnie !!!!

  • 22. Data: 2011-05-05 19:06:10
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "root" <r...@v...pl> wrote in message

> [...]
    > Jak widzisz nikomu poza USA nie zależy na słabym dolarze.

    > To jest odwrotnie skorelowane: Słaby dolar - mocne srebro i odwrotnie !!!!

    hmm czyli ruch na srebrze to ruch "wyprzedzający"...
    bo ci najbardziej zlewarowani puszczają farbę wcześniej.
    W świetle tych wyjaśnień ( i skppiego) zaczyna miec to sens.
    Dzieki.

    george

  • 23. Data: 2011-05-05 19:14:49
    Od: root <r...@v...pl>

    Dnia Thu, 5 May 2011 20:34:21 +0200, skippy napisał(a):

    > Fundamentalnie... cały problem jest w tym co piszę w kółko, nie mamy i nie
    > będziemy całego kompletu prawdziwych informacji, żeby oceniać jakiekolwiek
    > fundamenty czegokolwie.
    > To jest po prostu niemozliwe w przypadku dowolnej spółki, a co dopiero w
    > skali świata i miliona krzyżowych powiązań.

    Ale trzeba to robić skippy bo mózgowie wtedy pracuje ;)
    A poważnie zawsze bedziemy zastanawiali sie nad przyczynami. Taka to nasza
    uroda odkąd ześliśmy z drzew.

    > W ogóle nie wiem po co tym sobie zawracać gitarę i "brudzić" traderkę
    > jakimiś nadziejami że będzie tak a tak, to bez sensu i postanowiłem jak
    > nabardziej od tego uciekać.
    > Impulsem do tych przmyśleń była lektura Darvasa (jak zrobiłem balona dudków
    > na giełdzie).
    > Szczerze polecam
    > Kluczowy cytat: kupiłem gazetę, oderwałem stronę z notowaniami, a resztę nie
    > czytając wypieprzyłem do kosza.

    Masz chyba rację, ze trejderka 20 pisów w tą 20 - w tamtą nie polega na
    analizowaniu fundamentów (zwłaszcza na Forexie).
    Aczkolwiek marzy mi się zeby choć raz zainwestować w waluty naprawdę
    długoterminowo. Jak patrzę na te wieloletnie trendy typu USDCHF albo USDJPY
    czy nawet USDCAD to widzę moją własną wyspę na Pacyfiku ;)

    > Co do "...Chinole przeciez to nie trajderka..."
    > Skąd wiesz?
    > Mają tyle kasy że mogą spokojnie sterować rynkami.
    > Myślisz, że niby dlaczego mieliby tego nie robić?
    > Bo wolą szyć koszulki bawełniane i montować elektronikę dla zachodu?
    > ;)

    Przecież dałem linka do czegość takiego co możnaby nazwać Ludowy Fundusz
    Spekulacyjny Chin. Uradzili tam, że waluty (a zwłaszcza USD trzeba trzymać
    w widełkach i mają na to kasę. Więc wkrótce koniec zabawy ;)

  • 24. Data: 2011-05-05 19:22:52
    Od: "george" <g...@v...pl>

    > Przecież dałem linka do czegość takiego co możnaby nazwać Ludowy Fundusz
    > Spekulacyjny Chin. Uradzili tam, że waluty (a zwłaszcza USD trzeba trzymać
    > w widełkach i mają na to kasę. Więc wkrótce koniec zabawy ;)

    aby tak zagrać lepiej być pewnym że dolar jest nic nie wart.
    a tu chyba maja rację....( o ile to chinole )

    george

  • 25. Data: 2011-05-05 19:26:24
    Od: root <r...@v...pl>

    Dnia Thu, 5 May 2011 21:22:52 +0200, george napisał(a):

    > aby tak zagrać lepiej być pewnym że dolar jest nic nie wart.
    > a tu chyba maja rację....( o ile to chinole )
    >
    > george

    Teraz cisną na koniec sesji. Jak codzień

  • 26. Data: 2011-05-05 19:29:44
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "root" <r...@v...pl> wrote in message

    > Teraz cisną na koniec sesji. Jak codzień

    commodities complex down huge.
    po naszemu masakra.
    chyba jutro kupię trochę papieru.. leciutko.

    george

  • 27. Data: 2011-05-05 19:52:59
    Od: " " <a...@g...pl>

    > Anyway, nie mam srebra, i g mnie to obchodzi, ale 25% w 3 dni strasznie
    > dymi...

    Historia się powtarza? Jak kiedyś na ropie z Lehmanem?
    Ktos wysoko zlewarowany nie ma kasy na pokrycie depo długich pozycji gdy
    zaczelo mocno spadac?

    Arch

  • 28. Data: 2011-05-05 20:03:44
    Od: "george" <g...@v...pl>

    <a...@g...pl> wrote in message

    > Historia się powtarza? Jak kiedyś na ropie z Lehmanem?
    > Ktos wysoko zlewarowany nie ma kasy na pokrycie depo długich pozycji gdy
    > zaczelo mocno spadac?
    >
    > Arch

    przy tylu wydrukowanych dularach ?
    to musiałaby być jakaś zmowa wobec tego kogoś....
    Wszystkie mu telefonicznie jednocześnie odmówili "wsparcia" ?
    Troche to krótkie, ale niewykluczone.

    george

  • 29. Data: 2011-05-05 20:13:49
    Od: "stu" <j...@j...pl>

    Nie ma co szukać logiki.
    Klasyczne pęknięcie bańki, jak widać ludzie od kilkuset lat się nie zmienili...

  • 30. Data: 2011-05-05 20:24:15
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    > Istotne jest cena dolara. Dla chińczyków i innych krajów rozwijających sie
    > a także Emiratów, Arabii, Norwegii itp. istotne jest aby dolar był
    > stabilny...

    root, uwielbiam to stwierdzenie "żeby coś było stabilne"
    muszę tłumaczyć?
    :)

    BTW chyba mamy dołek
    nie wiem jakiej fali i jaki zakres, ale coś odbiją chłopaki z geesa