  • 41. Data: 2007-10-16 14:16:13
    Temat: Re: Sposób na pułapkę
    Od: " " <n...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Jan Strybyszewski <g...@o...pl> napisał(a):

    > Wielka plyta z lat 70-75 sie obronni ale ta z lat 80dzistaych to juz
    > pelna prowizora. Mieszkania z wielkiej plyty musza staniec do rozsadnych
    > granic

    Pięć lat temu wszystko to było tak samo aktualne jak dziś. Też było dużo
    takich, co mówili, że "musi stanieć". A cholera musiało, a nie staniało..
    Tylko zdrożało o parę razy.

    Bloki z lat 50-tych to też prowizorka. Z 60-tych też. O 40-tych nie mówię, bo
    to sklecone z rozbiórkowych cegieł po ruinach. Budynki przedwojenne, to już
    starocie, obrastające pleśnią i zapadające się w ziemię. Te z lat 90-tych to
    tandetne technologie, niedopracowane i sfuszerowane, już wymagają poważnych
    remontów. Współcześnie budowane jak najszybciej i jak najmniejszym kosztem...

    Obawiam się, że w konkurencji trwałości, bloki z betonu mają jednak
    największe perspektywy.

  • 42. Data: 2007-10-16 16:28:33
    Od: Poldekk <n...@g...pl>

    Jan Strybyszewski wrote:

    > Berlin jest stolica Niemiec i Warszawie do Berlina to jeszcze daleko.

    Ciekawe jakie jest średnia ilość m2 na jednego mieszkańca Berlina, w
    stosunku od średniej ilości m2 przypadających na 1 mieszkańca Warszawy?
    Oraz ile jest średnio izb mieszkalnych na osobę w Berlinie, a ile w
    Warszawie? Ostatnio sprawdzałem dane dla Polski i wychodziło, że w
    dużych miastach w Polsce jest przeciętnie coś ok. 1 izby na osobę.
    Danych dla Berlina nie znam. Ale obawiam się, że sporo więcej. Pobieżna
    obserwacja z wizyt u znajomych Niemców w Berlinie wskazuje, że są tam
    znacznie mniej ściśnięci niż Warszawiacy.