  • 1. Data: 2010-01-20 00:46:05
    Temat: Słoń a sprawa polska czyli przyszłe zmiany oprocentowania...
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    ... lokat a sprawa gry na walutach.

    Otóż zachęcony wyraźną zgodnością moich własnych obaw i prób
    opracowania planów "B', "C", itd. do tych wyzierających z wypowiedzi
    Kolegów w wątku Amry, pozwalam sobie zapytać: jakie konta walutowe
    powinni zakładać ci, którzy widzą potrzebę zabezpieczenia się na
    wypadek nieopłacalności lokat w PLN w drugiej połowie roku.

    Rozumowanie jest takie: skoro dolar i euro tanieją (co niektórzy
    nazywają optymistycznie "umacnianiem się złotego"), a nie ma
    zasadniczych powodów do takiego rozwoju wypadków (oprócz np.
    drugiego podejścia do wydymania nas przez sławetny biznes
    Goldmana-Sachsa), to w pewnym momencie będzie potrzeba zakupienia
    waluty (powiedzmy po 3.50 za EUR, albo po 2.40 za $) i po odczekaniu
    kwartału - sprzedaży tejże (powiedzmy po 4.50/3.10) :-)
    W tym celu jednak trzeba mieć założone kontka, podefiniowane
    przelewki (zdefiniowane, żeby później nie wklepywać hasełek) itd.

    Otóż - Waszym zdaniem - które konta walutowe do takich celów
    najlepiej się nadają ?
    Wiadomo, że powinny być bezpłatne w stanie uśpienia, niekosztowne
    (ale bez przesady) z punktu widzenia przelewów krajowych,
    kompatybilne z rozmaitymi metodami transferu kasy (więc np. tanie
    przelewy do banków krajowych, rozsądne kursy/spready, łatwo dostępne
    kasy walutowe - dla zapewnienia możliwości wykorzystania klasycznej
    linii transferowej tj. przez kantor itd.).

    Co innego byłoby jeszcze ważne i co najważniejsze - gdzie takie
    konta są ?

    Pozdr.

    witrak()

  • 2. Data: 2010-01-20 07:46:40
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Co innego byłoby jeszcze ważne i co najważniejsze - gdzie takie konta są ?
    >
    > Pozdr.
    >
    > witrak()

    IMHO najlepszym rozwiązaniem są banki, które oferują również obrót
    gotówkowy daną walutą (mnie najbardziej interesuje CHF). Zakładasz
    bezpłatne konto, przynosisz walutę "z ulicy" - tak zazwyczaj taniej i
    wypłacasz w gotówce kiedy chcesz.

    Przelewy walutowe praktycznie wszędzie są płatne (nawet jeżeli nie płaci
    się za wysłanie przelewu to zwykle są koszty banków pośredniczących).
    Więc lepiej ich unikać!

    Oczywiście jeżeli ktoś nie chce bawić się w bieganie z gotówką to może
    założyć konto walutowe w banku, w którym ma złotowe. Kupno, sprzedaż
    waluty (może o kilka groszy gorszy kurs niż w kantorze) nic wtedy nie
    kosztuje ;-)

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 3. Data: 2010-01-20 07:52:09
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    "witrak()" <w...@h...com> wrote in message
> [...]
    > itd.).
    >
    > Co innego byłoby jeszcze ważne i co najważniejsze - gdzie takie konta są ?

    Ja stawiam na Alior i wziecie modulu autodealingu za 7zl/mies, ale jeszcze
    czekam bo chyba okolice lata beda lepsze do zakupu obcej waluty.
    Uruchomienie modulu podobno 1 dzien -trzeba isc do placowki, konta walutowe
    podst. w 4 walutach, jak nie masz do tej pory to mozna otwierac przez net.

  • 4. Data: 2010-01-20 08:36:13
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Wed, 20 Jan 2010 08:52:09 +0100, Krzysztof napisał(a):

> [...]
    > Uruchomienie modulu podobno 1 dzien -trzeba isc do placowki, konta
    > walutowe podst. w 4 walutach, jak nie masz do tej pory to mozna otwierac

    IMO teraz jest dobry moment na zapakowanie się w dolara na jakiś czas - w
    gotówkę albo jakiś fundusz.

    Xenocide

  • 5. Data: 2010-01-20 08:49:01
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    On 2010-01-20 09:36, xbartx wrote:

    > IMO teraz jest dobry moment na zapakowanie się w dolara na jakiś czas - w
    > gotówkę albo jakiś fundusz.

    Mnie się wydaje, że to nie jest dobra pora - dolar spada i będzie
    spadał jakiś czas jeszcze...
    A zapakowanie w fundusz "grozi śmiercią lub kalectwem" jeśli zrobi
    się jakaś "ruchawa" na rynkach finansowych - mam zamrożone trochę
    grosza w ING-funduszach w tym średnich i małych :-(

    witrak()

  • 6. Data: 2010-01-20 09:21:45
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Wed, 20 Jan 2010 09:49:01 +0100, witrak() napisał(a):

> [...]
    > jakaś "ruchawa" na rynkach finansowych - mam zamrożone trochę grosza w
    > ING-funduszach w tym średnich i małych :-(

    Ale ja miałem na myśli fundusze obligacyjne, które w dolarach są
    rozliczane, z racji tego, że obstawiam umocnienie usdpln w najbliższych
    miesiącach :)

    Xenocide

  • 7. Data: 2010-01-20 11:29:58
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    "xbartx" <b...@h...net> wrote in message

    > Ale ja miałem na myśli fundusze obligacyjne, które w dolarach są
    > rozliczane, z racji tego, że obstawiam umocnienie usdpln w najbliższych
    > miesiącach :)

    Dolar umocni sie ale nie tak szybko ok 1.26 do EUR powinien osiagnac na
    przelomie 2010/11. Trend umacniania na PLN jest krotkookresowo na tyle
    silny, ze nie ryzykowalbym wlasnej kasy na krotki termin, w dluzszym okresie
    to moze i od dzisiejszej ceny USD sie zyska, ale po co sie spieszyc.

  • 8. Data: 2010-01-20 17:43:58
    Od: ąćęłńóśźż <j...@g...pl>

    Najwyraźniej masz dużo zielonych w portfelu, koleś?
    Dolar to już szmata, którą jeszcze przez niesłuszny sentyment traktują jako tako.
    JaC

    -----

  • 9. Data: 2010-01-20 17:51:03
    Od: Krzysiek <k...@o...pl>

    On 20 Sty, 18:43, ąćęłńóśźż <j...@g...pl> wrote:

    > Dolar to już szmata, którą jeszcze przez niesłuszny sentyment traktują jako tako.
    Możliwe, że ten sentyment wystarczy do utrzymania dolara na jako takim
    poziomie jeszcze dłuuuugo.

  • 10. Data: 2010-01-20 17:58:53
    Od: bzdreg <b...@o...pl>

    Krzysztof pisze:

> [...]
    > silny, ze nie ryzykowalbym wlasnej kasy na krotki termin, w dluzszym
    > okresie to moze i od dzisiejszej ceny USD sie zyska, ale po co sie

    Iiiitam... twardziele, którzy są pewni swoich przewidywań co do kursów
    walut - grają na Forexie i to "całym" slotem co najmniej. ;) Takie
    rzeźbienie pasuje jak ulał pod powiedzenie mojej przedwojennej ciotki:
    "co się nie najesz, to się nie naliżesz". (W oryginale było odrobinkę
    dosadniej)

    --
    Tnx. Regards. Bzd.