  • 31. Data: 2002-05-28 09:27:10
    Temat: Re: Sie dostalo Balcerkowi ;)
    Od: Adam Płaszczyca <o...@m...oldfield.org.pl>

    AMRA <a...@a...com> wrote:

    > 10 :) ale niebieskie fartuszki, co poniedzialkowe apele na 7:10, swieta
    > okolicznosciowe doskonale pamietam :)

    Kiepsko pamiętasz. Widzisz, ja miałem w 1989 latek 18 i pamiętam nieco
    więcej.

    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl UIN: 4098313

  • 32. Data: 2002-05-28 09:33:44
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    > Kiepsko pamiętasz. Widzisz, ja miałem w 1989 latek 18 i pamiętam nieco
    > więcej.

    no puste sklepy, kolejki za wszystkim ,oddawanie makulatury za papier
    toaletowy (oszukiwalem system pomiedzy gazety wsadzalem jakies ciezkie
    rzeczy ;), rarytasy w postaci pomaranczy czy bananow od swieta tez.
    Jakze sie ciesze, ze wtedy mlody i glui bylem, teraz juz mlody nie jestem ;D

  • 33. Data: 2002-05-28 10:41:55
    Od: <k...@p...onet.pl>

    Oprócz stóp
    > procentowych jest jeszcze multum innych sposobów na pobudzenie
    > gospodarki i te powinny być stosowane przez rząd, ale niestety rząd nic
    > nie robi, tylko zwala wine na NBP. A obecnie gospodarka sama się podnosi
    > z recesji, bo to po prostu część cyklu koniunkturalnego. I nie jest to
    > zasługa ani NBP, ani tym bardziej rządu.
    Cykl koniunkturalny to wahania wielkości kredytów i prędkości obiegu pieniądza.
    Jak na razie jeszcze tak na dobre to nie zaczął się spadek.
    Przecież PKB w tym dziesięcioleciu może być -20% do -35%

    Podam jeszcze warunek na wzrost gospodarczy, brak spełnienia to bankructwo
    gospodarki.

    Delta (przyrost %) Kredytów
    ---------------------------------- > 1
    oprocentowanie kredytów w %

    klus

  • 34. Data: 2002-05-28 10:46:11
    Od: <k...@p...onet.pl>

    > podejrzewam (ba, jestem przekonany), ze prof. Balcerowicz bez wzgledu na
    > konstytucje dobrze zyczy nie tylko stabilnej zlotowce ale i firmom
    > i obywatelom. I ze jego dzialania sa dlugofalowymi dzialaniami dla dobra
    > calego kraju, panstwa, narodu.
    > Łubu dubu! Łubu dubu! niech nam żyje prezes naszego NBP-u! niech żyyyyje
    > nam! to ja śpiewałem panie prezesie, romekk ;)))

    Ekonomiści grają na skrzypcach, które fałszują :)
    A słuchacze strasznie cierpią słysząc fałszywe nuty.

    klus

  • 35. Data: 2002-05-28 11:34:03
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

> [...]
    > Jak na razie jeszcze tak na dobre to nie zaczął się spadek.
    > Przecież PKB w tym dziesięcioleciu może być -20% do -35%

    Patrz, cykl koniunkturalny jakos w USA nie wyszedl, wiecej nawet prawdziwej
    recesji nie mieli (tylko bezrobicie + inflacje, spadek PKB nie...) - czyli
    co? Cos nie pasuje do teorii.

    to, ze sie nie rozpoczal - oczywiscie masz racje, ale dlaczego w takim razie
    RPP obnizyla 8krotnie stopy procentowe???
    Przeciez wg. twojej teorii powinna sobie poczekac az zaczna byc widoczne
    poprzednie efekty obnizek - a mimo to obnizala.
    Bawienie sie takie jak to robi RPP stopami - istotnie moze skutkowac
    przestrzeleniem - a patrzac na ich prognozy inflacji, to im sie nigdy nic
    nie zgadza...

    Faktem jest, ze rzad nie robi dostatecznie duzo, ale RPP trzymajac sie tak
    restrykcyjnie polityki chloidzenia gospodarki (zgadnikji kto tak zaczal
    chlodzic gospodarke??) przesadza juz.

    Przeciez w tym momencie sa takie zatory platnicze w Polsce, ze male firmy
    padaja.

    Zreszta, kieeedys jak jeszcze obnizali i podwyzali - nie pamietasz jak sie
    pomylili??? Niestety nie mam dobrego zdania o RPP bo po prostu sie nie
    sprawdza (inna sprawa, ze rzad jaki by nie byl tez jest do d...).

    Oczywiscie, ze mala inflacja jest OK, tylko ja Cie prosze - wez no sprawdz
    kiedy miala byc inflacja ponizej 3% - i jak maja na to reagowac
    przedsiebiorcy...

    aby doscignac kiedykolwiek UE musimy miec wysoki wzrost gospodarczy - a b.
    wysoki wzrost gospodarczy _musi_ sie wiazac z wyzsza inflacja. Pisze wyzsza
    a nie hiperinflacja jaka sobie wyobrazasz zaraz.

    Ja tam wole mniejsza bezrobocie, wysoki wzrost gospodarczy wlasnie kosztem
    wyzszej inflacji. Bo to co teraz sie dzieje, to zwijanie sie gospodarki -
    wszyscy uciekaja nam do przodu, tylko my stoimy w miejscu. To, ze duzo
    impoortujemy???
    No tak, ale przeciez musimy miec co eksportowac- co bedziemy eksportowac,
    wegiel???
    A skad maja miec przedsiebiorstwa kase na inwestycje???

    BTW Przemysl motoryzacyjny jest jedna z maszyn naszego eksportu. Przypomnij
    mi kto to niby tak obniza podatki, tak sie uzala nad przedsiebiorcami, a
    akcyze na samochody podwyzszy;??? yyyy???

    Jednym slowme fachman z niego taki, ze ho ho ho (i wcale tutaj nie przecze
    jego zaslug w 89)

  • 36. Data: 2002-05-28 11:39:42
    Od: Roman Kubik <r...@p...com.pl>

    > A pamietasz jakie targi wtedy UW robila????
    > Balcerek na szefa NBP, to wy dostaniecie NIK...
    i to byl najzdorwszy sposob zadbania o interesy nas wszystkich.
    NBP ma spory wplyw na gospodarke i ma spora niezaleznosc
    (..od koniunktury politycznej, oszolomow w sejmie).
    _Wiecej_ Balcerowicz w tamtej sytuacji zrobic nie mogl.
    a mniej i owszem. mogl pojechac do Gruzji czy gdzies doradzac rzadowi.
    nie sadze zeby mial klopoty z zahaczeniem sie do jakiegos banku
    czy to polskiego, czy europejskiego czy swiatowego na jakas przyjamna
    spokojna fuche. ale tego nie zrobil. i ja go za to szanuje.

    pozdrawiam

    romekk

  • 37. Data: 2002-05-28 11:47:18
    Od: <z...@p...onet.pl>

    > chcialbym zauwazxyc, ze inflacja jest PONIZEJ zakladanej inflacji - i w
    > tamtym i w tym eroku. Dlatego ci ortodosyjni teoretycy powinni popuscic
    > troche pasa, tak czy inaczej, a rzad powinien zastopowac emisje tych
    > cholernych obligacji - znaczysie zabrac nierobom, zlikwidowac agencje i tak
    > dalej..

    Jakżeś taki fachman od polityki finansowej - złóż podanie do RPP, może Cię tam
    zatrudnią w charakterze advocatus diaboli.

    > Ech, a tak niestety - czeka nas Lepper :(

    Ooo! Mam inny pomysł: wejdź do jego ekipy doradców. Twoje wywody w omawianej
    sprawie znakomicie współbrzmią ze sposobem uprawiania demagogii ;)

  • 38. Data: 2002-05-28 11:49:56
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    > czy to polskiego, czy europejskiego czy swiatowego na jakas przyjamna
    > spokojna fuche. ale tego nie zrobil. i ja go za to szanuje.

    a nie wiesz, ze niektorzy jak juz maja kase (a on chyba ma, nie?) daza
    chorobliwie do uzyskania wladzy???
    a zobacz - taki Miller odejdzie, Kwachu tez, a on bedzie trzasl cala
    gospodarka...
    Czy dobrze robi?? Nie wiem - ale nie sprawdzil sie jako rzadzacy, teraz w
    roli prezesa NBP tez za dobry niejest. Moze inaczej nie on co ta cala RPP.
    On jest dpo przelkniecie i w sumie tez sie ciesze, ze tam jest.
    Szkoda tylko ze wszystkie gromy na niego leca ;) Ale chcial to ma

  • 39. Data: 2002-05-28 12:10:24
    Temat: Re: Sie dostalo Balcerkowi ;) OT
    Od: <z...@p...onet.pl>

    > ??? Jak pierwszy raz zobaczylem ten banknot to nie moglem sie doliczyc tych
    > cholernych zer :-))
    > BTW byly jeszcze banknoty nominale 20 mld i 50 mld !!! :-))
    > Moge zeskanowac...

    Byłbym niezmiernie rad, gdybyś mi je podesłał na priv :)
    Taka ciekawostka warta jest spopularyzowania!
    Z góry THX.

  • 40. Data: 2002-05-28 12:12:33
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    > Ooo! Mam inny pomysł: wejdź do jego ekipy doradców. Twoje wywody w
    omawianej
    > sprawie znakomicie współbrzmią ze sposobem uprawiania demagogii ;)

    he he he - a chcecie do niego numer?
    Kiedys dzwonlem nieopatrznie dio niego w piatek (w interesach zeby nie
    bylo), a on juz lekko nagrzany byl... :)