  • 11. Data: 2002-05-27 13:25:13
    Temat: Re: Sie dostalo Balcerkowi ;)
    Od: Marcin Cenkier <m...@p...fm>

    Robert Wicik wrote:
    > Gospodarka leży, to może warto jej pomóc, a przynajmniej nie szkodzić
    > psychologicznie.

    W ustsaie o NBP nie ma SŁOWA o wspieraniu przyrostu gospodarczego. I
    dobrze - NBP ma się troszczyć tylko i wyłącznie o wartość złotego.

    A manipulowanie przy stopach procentowych by zwiększyć przyrost
    gospodarczy, ZAWSZE kończy się wzrostem inflacji. Oprócz stóp
    procentowych jest jeszcze multum innych sposobów na pobudzenie
    gospodarki i te powinny być stosowane przez rząd, ale niestety rząd nic
    nie robi, tylko zwala wine na NBP. A obecnie gospodarka sama się podnosi
    z recesji, bo to po prostu część cyklu koniunkturalnego. I nie jest to
    zasługa ani NBP, ani tym bardziej rządu.

    --
    Greetings, -- mailto:m...@p...fm --
    Marcin Cenkier "Let's assume that there's only one truth."

  • 12. Data: 2002-05-27 13:29:11
    Od: "Luzak" <nie_dam@bo_by_mnie.spamowali.pl>

    > lat
    > się
    >
    > he he - ale te wszystkie twoje zlote mysli - nie do mnie :) To do
    Expandera
    > badz Zbigniewa Karcza z Gazety Finansowej - autora art.

    coż, zagotowałem na chwilę i dałem sie ponieś, to fakt

    ciekawi mnie też tekst o strasznych oszczędnościach jakie ludzie utracili w
    wyniku działalności przebrzydłego Balcerowicza

    z tego co ja pamiętam tamte czasy, to oszczędności po pierwsze były
    niewielkie bo pensje w okolicy 20 USD to z czego oszczędzac :-)

    a jak już ktoś miał choć trochę odłożonych pieniędzy to szybko biegł pod
    najbliższy Pewex i kupował USD, coby mu właśnie inflacja tych pieniędzy nie
    zjadła

  • 13. Data: 2002-05-27 13:34:51
    Od: <e...@p...onet.pl>

    poziom argumentacji jakiego nalezalo sie spodziewac po tej gazecie. ja tam
    uzywam jej (czasem) tylko w jednym celu...

  • 14. Data: 2002-05-27 14:00:23
    Od: "Grzegorz" <g...@p...onet.pl>

    > Amra, ale tak powazniej - ile lat miales w '89? ;-)

    Też się przyłączam do pytania ? ;-)
    Grzegorz

  • 15. Data: 2002-05-27 14:50:28
    Od: Roman Kubik <r...@p...com.pl>

> [...]

    > najbliższy Pewex i kupował USD, coby mu właśnie inflacja tych pieniędzy nie

    tak i nie.
    ja pamietem, ze jak mialo sie kilkaset DM to mozna bylo oczekiwac przez kilka
    lat luksusowego zycia (oczywiscie pracujac na etacie typu czy sie stoi
    czy sie lezy). a tu nagle dupa. z dnia na dzien (no moze z roku na rok) okazalo
    sie ze to cale NIC - srednia pensja :-\ i ze wyjazd na truskawki na miesiac
    do RFN nie ustawia Cie na caly rok...
    tak wiec posiadacze 300 dolarowych oszczednosci stracili bardzo duzo...

    pamietam tez ze mialem wplacone przez rodzicow na mieszkanie z terminem
    odbioru TADA! za 10 lat od dzis :-)))
    potem sie okazalo, ze tej kasy starczylo na 2 m2 mieszkania :->>>
    czyli i ja osobiscie stracilem sporo... ...zludzen

    ale nie mam zalu do Balcerowicza. Dzieki niemu pracujac _normalnie_
    w mojej ulubionej Polsce moge pojechac w swiat TURYSTYCZNIE.
    Wrecz mam zal ze nie dano mu porzadzic pare lat dluzej.
    Jestem przekonany ze bylibysmy dzis w zupelnie innej sytuacji...
    i ze moglbym co rok jezdzic w swiat na miesiac.

    niestety jego "kolesie" za szybko sie zorientowali, ze on tu robi gospodarke
    wolnorynkowa, a oni chcieli miec dalej socjalizm, tylko z nimi w KC...
    i teraz sie naparza jedno KC z drugim KC :-> o stolki i wycieraja sobie
    buzie Balcerowiczami...

    pozdrawiam

    romekk

  • 16. Data: 2002-05-27 14:55:18
    Od: Roman Kubik <r...@p...com.pl>

    > A jaki problem obniżyć stopy, przecież zawsze można je podnieść, jeśli
    > będzie coś się działo nie tak.
    > Gospodarka leży, to może warto jej pomóc, a przynajmniej nie szkodzić
    > psychologicznie.

    bo jak sie obnizy, to sie firmy zadluza.
    a jak sie potem podniesie, to splajtuja.
    a po co bankom splajtowane firmy?
    po co pracownikom (spoleczenstwu) splajtowane firmy?

    a jak sie nie podniesie, to sie rozkreci inflacje,
    i po co komu oszczednosci zycia zjedzone przez nia?

    podejrzewam (ba, jestem przekonany), ze prof. Balcerowicz bez wzgledu na
    konstytucje dobrze zyczy nie tylko stabilnej zlotowce ale i firmom
    i obywatelom. I ze jego dzialania sa dlugofalowymi dzialaniami dla dobra
    calego kraju, panstwa, narodu.
    Łubu dubu! Łubu dubu! niech nam żyje prezes naszego NBP-u! niech żyyyyje
    nam! to ja śpiewałem panie prezesie, romekk ;)))

    pozdrawiam

    romekk

  • 17. Data: 2002-05-27 15:20:23
    Od: "Witek" <w...@p...onet.fi>

    > mały hint żebyś nie musiał dużo szukać :
    >
    > wiesz jaki był największy banknot w obiegu w roku 1980 ?
    > był to banknot 2000 zł

    Moze troche OT, ale wiecie jaki byl najwiekszy nominal banknotu w d.
    Jugoslawii w 1994r. ???
    Z tego co wiem to chyba nigdy nie bylo na swiecie wiekszego nominalu (jesli
    byl to chetnie sie dowiem)... ale do rzeczy - nominal tego banknotu wynosil:
    500 mld !!!!!!!
    pzd

  • 18. Data: 2002-05-27 16:07:00
    Od: <z...@p...onet.pl>

    > he he - ale te wszystkie twoje zlote mysli - nie do mnie :) To do Expandera
    > badz Zbigniewa Karcza z  Gazety Finansowej - autora art.

    No to po jaką ch..ę spamujesz idiotyczną propagandę ?

  • 19. Data: 2002-05-27 16:24:19
    Od: "GoGush" <N...@p...onet.pl>

    > No to po jaką ch..ę spamujesz idiotyczną propagandę ?

    No tak , zabic poslanca !!!! :>

    Pzdr

    ------
    UWAGA !!
    Odpowiadajac na ten e-mail usun : NOSPAM z adresu

  • 20. Data: 2002-05-27 16:29:22
    Od: "Luzak" <nie_dam@bo_by_mnie.spamowali.pl>

> [...]
    (jesli
    > byl to chetnie sie dowiem)... ale do rzeczy - nominal tego banknotu

    co jest tylko kolejnym pstryczkiem dla Balcerowicza : gdyby nie on, to może
    byśmy pobili rekord Jugosławii i trafili do księgi rekordów :-)