  • Data: 2002-10-22 16:20:42
    Temat: Re: Rzeczywista stopa roczna
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    t...@p...onet.pl writes:

    > I dodatkowo przez rok nie płacic żadnych odsetek ani prowizji; wszystko na
    > koniec roku.

    No tak, oczywiscie - na poczatku roku pozyczamy 1000 zl, po roku splacamy
    1300 zl, i nie ma zadnych innych wplat czy wyplat.

    > Dlatego też Pana interpretacja może być podważana przez
    > niektórych
    > świadomych lub nieświadomych obrońców banków. Co Pan sądzi o mojej
    > zawartej w
    > poprzednim poscie. Tensor1.

    Nie przygladalem sie dokladnie wszystkim szczegolom, ale wyglada sensownie.

    Wydaje mi sie, ze nie ma sensu bronic lub atakowac banki. Ustawa obowiazuje,
    przy kredytach banki maja podawac stope rzeczywista, przy depozytach
    podaja stope efektywna (bo tam nie ma prowizji itp), i nie ma problemu.
    Ustawodawca mogl uzyc nazwy "stopa efektywna", ale bez tego tez da sie
    zyc, tyle tylko ze okreslanie jakiejkolwiek "stopy efektywnej" innej niz
    "rzeczywista" jest pozbawione sensu, i trzeba to traktowac podobnie
    jak stopy "nominalne", odsetki platne z gory itd.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator