  • 1. Data: 2008-06-25 09:41:45
    Temat: Rzeczoznawca vs hipoteczny
    Od: "wk" <w...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Witam,
    będzie u mnie rzeczoznawca i "musi" odpowiednio wycenić dom, bym mógł wziąc
    satysfakcjonujący mnie kredyt hipo. Szkopuł jest w tym, że ceny w okolicy są
    porównywalne do wyceny jaka mnie interesuje, ale boję się, że zabraknie mi
    jakiejś tam kwoty do potrzebnej wyceny. Czy macie jakies doświadczenie w tym
    względzie? Oprócz słów z banku i mojej intuicji, żebym powiedział na jaką
    kwotę ma być wycenione, nic do głowy mi nie przychodzi...

  • 2. Data: 2008-06-25 10:04:51
    Temat: Re: Rzeczoznawca vs hipoteczny
    Od: "MarekZ" <marekz_wywal@to_irc.pl>

    Użytkownik "wk" <w...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > względzie? Oprócz słów z banku i mojej intuicji, żebym powiedział na jaką
    > kwotę ma być wycenione, nic do głowy mi nie przychodzi...

    Chyba przeciętnie 3-10% "brakującej kwoty", oczywiście pomijając jakieś
    gigantyczne przeszacowania, bo to pewnie inne zasady. :-)

    marekz

  • 3. Data: 2008-06-25 11:36:57
    Od: "wk" <w...@W...gazeta.pl>

    > Chyba przeciętnie 3-10% "brakującej kwoty", oczywiście pomijając jakieś
    > gigantyczne przeszacowania, bo to pewnie inne zasady. :-)
    >
    > marekz

    co??? łapówka? nigdy nie brałem, nigdy nie dam...

  • 4. Data: 2008-06-25 12:59:30
    Od: "MarekZ" <marekz_wywal@to_irc.pl>

    Użytkownik "wk" <w...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > co??? łapówka? nigdy nie brałem, nigdy nie dam...

    To co, będziesz strzelał do rzeczoznawcy jeśli wyszacuje "nieodpowiednio"?
    Czy też upadniesz przed nim na kolana i wzniesiesz modły? Brał do skutku
    kolejnych rzeczoznawców az wreszcie, któryś wyszacuje tak jak chcesz?

    Czego w takim razie dotyczyło pytanie?

    marekz

  • 5. Data: 2008-06-25 13:29:02
    Od: "wk" <w...@W...gazeta.pl>

    > Czego w takim razie dotyczyło pytanie?
    >
    > marekz

    W żołnierskich słowach: czy rzeczoznawca może na "piękne oczy" do ceny jaka
    mu wyszła doliczyć 10%?

  • 6. Data: 2008-06-25 14:25:52
    Od: "Adam 'Rolek' Rolbiecki" <b...@w...pl>

    > W żołnierskich słowach: czy rzeczoznawca może na "piękne oczy" do ceny
    > jaka mu wyszła doliczyć 10%?

    To zależy od płci rzeczoznawcy.

    r.

  • 7. Data: 2008-06-25 14:58:49
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    wk wrote:

    > W żołnierskich słowach: czy rzeczoznawca może na "piękne oczy" do ceny
    > jaka mu wyszła doliczyć 10%?

    Mój doliczył (lub pierwszą wycenę zaniżył, sadząc że się przyda do
    negocjacji ze sprzedającym). Po prostu wziął inne transakcje z okolicy do
    wyceny.

    Ale to "pani z banku" mi dała do zrozumienia że z całej listy rzeczoznawców
    którą mi dała, ten ten i tamten są tani i ugodowi.

    Dodam, że nie było mowy o żadnych łapówkach.

    p. m.

  • 8. Data: 2008-06-25 15:40:34
    Od: "Filip Lach" <f...@W...gazeta.pl>

    mvoicem <m...@g...com> napisał(a):

> [...]
    > którą mi dała, ten ten i tamten są tani i ugodowi.
    >
    > Dodam, że nie było mowy o żadnych łapówkach.

    Wyceny są dosyć dowolne - w moim przypadku Pani po pierwszej wycenie, na moją
    reakcję, że coś jej się chyba pomyliło zmieniła swoją wycenę o 250 kPLN na
    moją korzyść, tłumacząc, że wcześniej popełniła błąd. Pewnie był to jakiś
    błąd, ale generalnie wyceny są "negocjowalne", bez żadnych łapówek. Po prostu
    rynek nieruchomości jest tak rozchwiany, że rzeczoznawcy mają duże pole manewru...

  • 9. Data: 2008-06-25 18:43:51
    Od: "MisiekK" <d...@w...pl>

    Użytkownik "Filip Lach" <f...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > ...Po prostu
    > rynek nieruchomości jest tak rozchwiany, że rzeczoznawcy mają duże pole
    > manewru...
    >
    > --

    Ogromne pole manewru (;-)).
    Nie należy brać rzeczoznawcy z banku, co prawda kosztuje mniej np. 250zł ale
    często działa na korzyść banku
    (podobno to niemożliwe a jednak - mi zabrakło ok 2% wartości domu (realna
    cena była wyższa ok 10% ) do osiągnięcia niższej
    marży banku przez poprawę LTV).

    Zewnętrzny kosztuje od 400 do 1000zł (zależnie jeszcze od faktury).
    Problemem jest zaniżanie wartości transakcji w aktach notarialnych w celu
    zmniejszenia podatku - te transakcje ze Starostwa
    służą jako podstawa do wyceny, do tego nie jest napisane czy dom był w
    budowie czy wykończony - mam w operacie na
    liście transakcji dom za 300tys z działką 600m, gdzie działki są ok 300zł/m2
    (;-)). Ten sam dom w ogłoszeniach chodził po 570tys.

    Ale standard wykończenia domu daje duuże pole do popisu więc widły wyceny
    mogą być ogromne.
    Należy pamiętać ze wysoka cena zmieni LTV, jednak również podniesie koszty
    obowiązkowych ubezpieczeń nieruchomości.

    --
    MisiekK

  • 10. Data: 2008-06-25 19:15:59
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Rzeczoznawca banku nie dość że za darmo zamiast 400 zł, wycenił mieszkanie 150 tys.
    zł drozej, niż ten majatkowy z
    miasta.
    JaC

    -----