    From: Tomasz <t...@p...fm>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Reklamacja
    Date: Tue, 01 Feb 2005 19:07:24 +0100

    Grzegorz wrote:
    > I mylisz sie napewno
    > Wg regulaminu visa czas rozpatrywania reklamacji wynosi do 90 dni a w
    > szczególnych przypadkach do 140 wiec bedziesz czekał znacznie dłuzej.
    > Mam podobną sytuację jesli nie taką samą i szlag mnie trafia bo jakis bank
    > pozyczył sie od masy ludzi kasy. Jak ja chce kredyt to pisze podania a oni
    > poprostu bankomaty psyjA I MAJA darmową kasę.

    Hmmm, nie do końca.
    Jeśli złożysz zażalenie pisemnie do danej Instytucji, to jej obowiązkiem
    jest odpowiedzieć Ci w terminie 14 dni.
    Nie oznacza to uznania Twoich roszczeń. Może to być odpowiedź w stylu:
    "zgłoszenie zostało przyjęte - trwają prace mające na celu wyjaśnienie
    zaistniałej sytuacji".

    Termin 90 dni to maksymalny okres wyjaśnień transakcji Visą.
    Jednak w Twoim przypadku sytuacja dotyczyła wypłaty w bankomacie, a nie
    transakcji bezgotówkowej w punkcie usługowym, gdzieś na końcu świata.
    Odpowiedź winieneś (z własnego doświadczenia wiem) otrzymać 7-20 dni.
    Podobno weryfikacja sprowadza się do podliczenia banknotów wypłaconych i
    zarejestrowanymi przez system jako pobrane z rachunków.
    [BPH - własne bankomaty przy Oddziale zrobił to w 7 dni, w innych
    własnych ale na prowincji 20 dni...]

    Swoją drogą, jeśli Twoim zdaniem okres rozpatrywania Twojego pisma
    będzie zbyt długi, to napisz reklamację na długi czas wyjaśniania tej
    sytuacji z prośbą o podanie przyczyn.
    Bank winien wyjaśniać te sytuacje "niezwłocznie", tym samym nie może
    dążyć do przedłużania nawet w ramach tego przedziału 90 dni.

    Pozdrawiam,

    Tomek