  • 1. Data: 2011-07-19 19:59:04
    Temat: Realizacja czekow z USA w USD
    Od: Marcin <n...@n...ru>

    Witam

    Musze (czy raczej chce) zrealizowac czeki z banku w USA wystawione na
    siebie. Poniewaz nie bywam w USA to musze to zrobic w Polsce. Kwoty tez
    nie sa zbyt duze wiec licza sie bardziej niskie koszty operacji niz
    czas. Chcialbym tez dokonac wyplaty w USD zeby miec na nastepne wakacje
    w cieplych krajach niz przewalutowywac na PLN.
    Wymyslilem sobie, ze zaloze w BZWBK darmowe konto walutowe w USD (czy to
    wystarczy by miec podglad konta przez internet?) i pozniej czeki
    przedstawie do realizacji co kosztuje 30 PLN (rozrachunek z regresem).
    Pierwszy raz bede realizowal czeki to nie wiem czy wszystko jest w tym
    rozumowaniu ok.
    A moze znacie jakies prostsze i tansze metody?

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 2. Data: 2011-07-19 20:24:40
    Temat: Re: Realizacja czekow z USA w USD
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Tue, 19 Jul 2011 21:59:04 +0200, Marcin napisał(a):

> [...]
    > siebie. Poniewaz nie bywam w USA to musze to zrobic w Polsce. Kwoty tez
    > nie sa zbyt duze wiec licza sie bardziej niskie koszty operacji niz

    A więc inkaso a nie skup czeku.

> [...]
    > realizowal czeki to nie wiem czy wszystko jest w tym rozumowaniu ok.
    > A moze znacie jakies prostsze i tansze metody?

    Oprócz BZ WBK sprawdź też warunki w BPH i Pekao SA. Ceny i warunki się
    zmieniają i nie wiem który z nich jest aktualnie najtańszy. W pekao
    możesz poszukać oddziału, w którym do inkasa nie wymagają konta - to
    zależy od lokalnych zwyczajów, Bez konta centową końcówkę dostaniesz w
    PLN.

  • 3. Data: 2011-07-19 20:50:45
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    jureq pisze:

    > Oprócz BZ WBK sprawdź też warunki w BPH i Pekao SA. Ceny i warunki się
    > zmieniają i nie wiem który z nich jest aktualnie najtańszy.

    No i chyba nie zaszkodziłoby zajrzeć w cennik Citi.

    --
    MiCHA

  • 4. Data: 2011-07-20 06:07:37
    Od: "Warto Rzomawiać" <w...@o...pl>

    > No i chyba nie zaszkodziłoby zajrzeć w cennik Citi.

    ja polecam VW bank

    jk

  • 5. Data: 2011-07-25 09:36:14
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Tue, 19 Jul 2011 21:59:04 +0200, Marcin <n...@n...ru> wrote:

    >Musze (czy raczej chce) zrealizowac czeki z banku w USA wystawione na

    Najtaniej chyba Nordea, ale chyba trzeba mieć konto pół roku. Ja
    korzystałem z Pekao SA (drożej, około 1% min. chyba 20zł, ale za to
    bez "stażu).

    >czas. Chcialbym tez dokonac wyplaty w USD zeby miec na nastepne wakacje
    >w cieplych krajach niz przewalutowywac na PLN.

    IMHO lepiej w USD nie trzymaj. Kto wie, czy dolar jeszcze będzie coś
    wart za rok.
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski