eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.banki › Reakcja gdzie jest granica absurdu prawa podatkowego? Niebezpieczne skutki podatkowe założenia rachunku zarabiającego AliorBank

  • 1. Data: 2009-02-13 21:17:54
    Temat: Reakcja gdzie jest granica absurdu prawa podatkowego? Niebezpieczne skutki podatkowe założenia rachunku zarabiającego AliorBank
    Od: k...@o...pl

    Czytam i nie dowierzam:

    http://www.vat.pl/1202_alior_bank_skutki_podatkowe_5
    0zl_aktualnosci_pitpl_4696.p
    hp

  • 2. Data: 2009-02-14 06:59:54
    Od: Radek Wroclawski <r...@n...pl>

    k...@o...pl pisze:
    > Czytam i nie dowierzam:
    > http://www.vat.pl/1202_alior_bank_skutki_podatkowe_5
    0zl_aktualnosci_pitpl_4696.p
    a jaka jest różnica między odsetkami z rachunku firmowego a dopłatą
    Aliora? I od jednego i od drugiego trzeba zapłacić podatek...

  • 3. Data: 2009-02-14 08:19:50
    Od: ruf10 <r...@n...pl>

    Radek Wroclawski pisze:
    0zl_aktualnosci_pitpl_4696.p

    > a jaka jest różnica między odsetkami z rachunku firmowego a dopłatą
    > Aliora? I od jednego i od drugiego trzeba zapłacić podatek...

    Ale złodzieje ze skarbówki mogą uznać to za usługę finansową i wtedy
    ryczałtowcy tracą prawo do ryczałtu.

  • 4. Data: 2009-02-14 08:43:15
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 14-02-2009 o 09:19:50 ruf10 <r...@n...pl> napisał(a):

    > Ale złodzieje ze skarbówki mogą uznać to za usługę finansową i wtedy
    > ryczałtowcy tracą prawo do ryczałtu.

    A czym to się różni od standardowej lokaty na której procent jest tym
    większy im więcej mamy środków?
    0-8999 - 0%
    9000+ - x%, takie że x%*środki=min 50zł

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 5. Data: 2009-02-14 09:05:06
    Od: "S.T." <n...@p...onet.pl>

    > Ale złodzieje ze skarbówki mogą uznać to za usługę finansową i wtedy
    > ryczałtowcy tracą prawo do ryczałtu.

    To na ryczałcie nie wolno _korzystać_ z usług finansowych???

  • 6. Data: 2009-02-14 09:34:02
    Od: Pete <n...@n...com>

    S.T. pisze:

    > To na ryczałcie nie wolno _korzystać_ z usług finansowych???

    A kto komu płaci? Czyli nie korzysta a _świadczy_.

    --
    Pete

  • 7. Data: 2009-02-14 10:06:55
    Od: BK <b...@g...com>

    On 14 Lut, 10:34, Pete <n...@n...com> wrote:
    > S.T. pisze:>> Ale złodzieje ze skarbówki mogą uznać to za usługę finansową i wtedy

    > A kto komu płaci? Czyli nie korzysta a _świadczy_.
    >
    > --
    > Pete

    A co niby swiadczy? :)

    Nie mozna wszystkiego sprowadzic do tego, ze jak przeplyw pieniadza
    zawsze jednoznacznie wskazuje kto jest kim ;)

    Jak dostajesz premie w zwiazku z uzytkowaniem KK [cashback, zwolnienie
    z oplaty, rabat w sklepie, czasami wyplata gotowkowa] to swiadczysz
    bankowi jakies uslugi?

    Tu masz premie za selnienie okreslonych warunkow, nie wykonujesz dla
    banku zadnej uslugi.

  • 8. Data: 2009-02-14 11:29:05
    Od: Pete <n...@n...com>

    BK pisze:

    > A co niby swiadczy? :)

    Przeczytaj artykuł, to się dowiesz :P

> [...]
    > bankowi jakies uslugi?
    >
    > Tu masz premie za selnienie okreslonych warunkow, nie wykonujesz dla

    Ja też nie widzę sensu w tej interpretacji.
    Ale zawsze możesz _nie_ trzymać tam 9tyś i problem z głowy :)

    --
    Pete

  • 9. Data: 2009-02-14 13:55:45
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    Użytkownik <k...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Czytam i nie dowierzam:
    >
    > http://www.vat.pl/1202_alior_bank_skutki_podatkowe_5
    0zl_aktualnosci_pitpl_4696.p

    vat.pl widzę sięga dna albo rozpaczliwie szuka taniej sensacji.

    marekz

  • 10. Data: 2009-02-14 14:35:50
    Temat: próbarozwiązania problemu z AliorBankiem
    Od: k...@o...pl

    http://www.vat.pl/1202_alior_bank_skutki_podatkowe_5
    0zl_aktualnosci_pitpl_4696.p

    > vat.pl widzę sięga dna albo rozpaczliwie szuka taniej sensacji.

    też nie zgadzam się z argumentacją vat.pl
    aczkolwiek może dobrze że zasygnalizowali niebezpieczeństwo
    bo oprócz pośrednictwa pożyczkowego 1osDG na 19% liniowym
    założyłem sobie spółkę jawna 3% PPE i dla mnie utrata prawa
    do ryczałtu byłaby katastrofą)

    jednak przez chwilę ZAŁÓŻMY że vat.pl ma rację
    kwota 50zł = _świadczenie_ usługi => utrata prawa do ryczałtu

    czy zmieniłoby sytuację przeformułowanie oferty aliora tak, aby
    odsetki od środków na rachunku wynosiły
    dla salda 0,00 do 8999,99zł - 0%
    dla salda 9.000zł do 600.000.000zł - 0,0001%, _ale_nie_mniej_niż_ 50zł/mies.