  • 1. Data: 2006-06-06 10:32:12
    Temat: [RMF] Konto bankowe z wieloma właścicielami
    Od: gollum <n...@u...pl>

    Konto bankowe z wieloma właścicielami

    Dwóch mężczyzn z dwóch różnych miast, to samo nazwisko i za sprawą
    pomyłki bankowej wspólne konto. I pełny dostęp do jego zasobów.
    Niemożliwe? A jednak!

    Artur M. z Lublina założył konto. Zalogował się na bankową stronę
    internetową i okazało się, że ma również dostęp do konta państwa M. z
    Wrocławia. Obaj panowie nazywają się tak samo, ale ich dane osobowe są
    zupełnie różne. Mimo to Artur M. z Lublina może podejrzeć wszystko:
    przelewy, transakcje, historię rachunku. Mężczyznę prawdopodobnie
    dopisano do rachunku jako współwłaściciela zamiast prawdziwego męża pani
    Marii M. z Wrocławia. Co więcej, w banku poinformowano go, że może bez
    problemu wypłacić pieniądze z tego konta, bo to... przecież jego konto.

    To skandal. Mógł wyczyścić moje konto - mówi reporterowi RMF przerażony
    Artur M. z Wrocławia. Kiedy zobaczył wyciągi ze swojego konta,
    wydrukowane przez innego Artura M., nie mógł w to uwierzyć. Jak mówi,
    bał się hakerów, złodziei, ale nie spodziewał się, że na takie
    zagrożenie wystawi go bank. Całe konto mogło zostać wyczyszczone, nawet
    z linią debetową - mówi mężczyzna. Kilka tygodni temu wziął 50 tys.
    kredytu na remont domu - te pieniądze i wszystkie oszczędności mógł
    stracić, dlatego o dziurawym systemie banku zawiadomi Generalny
    Inspektorat Nadzoru Bankowego. Zapowiedział, że będzie żądał
    gigantycznego odszkodowania.

    [ za: http://www.rmf.fm/fakty/?id=100789 ]

  • 2. Data: 2006-06-06 11:13:39
    Temat: Re: [RMF] Konto bankowe z wieloma właścicielami
    Od: oboista <j...@p...onet.pl>

    Witaj gollum!

    W Twoim liście datowanym 6 czerwca 2006 (12:32:12) można przeczytać:

    Obstawiałbym PKO BP :]

    --
    Pozdrowienia,
    oboista

  • 3. Data: 2006-06-06 12:13:57
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    gollum wrote:
    > Zapowiedział, że
    > będzie żądał gigantycznego odszkodowania.

    Proporcjonalnego do gigantycznych strat :-)

  • 4. Data: 2006-06-06 14:17:35
    Od: "eko" <e...@h...pl>

    no nie wiem a można to tak już w PKO wypłacać bez problemu w innej placówce
    bankowej niż macierzystej ?

  • 5. Data: 2006-06-06 14:36:48
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    oboista napisał(a):

    > Obstawiałbym PKO BP :]

    E tam, w bepehu kilka lat temu nie takie numery odchodziły ;-) Miałem
    kartę VC jako pełnomocnik konta, ale po wymianie karty przypisano ją do
    mojego rachunku, ot tak... Nazwisko im się zgadzało.

    Koleżanka miała inny przypadek - też z kartą, z tym, że jej przypisano
    zupełnie innego faceta do konta ;-) W obu przypadkach nawet słowo
    "przepraszam" nie padło.

    Wprawdzie obciążenia wystornowano, ale odsetki od debetu zostały do
    spłacenia.

    M.

  • 6. Data: 2006-06-06 14:58:26
    Od: "S.T." <n...@p...onet.pl>

    > Koleżanka miała inny przypadek - też z kartą, z tym, że jej przypisano
    > zupełnie innego faceta do konta ;-)

    Hmmm, co całkiem ciekawą niszę na rynku wypełnili:
    Konto dla samotnych, z kojarzeniem par w cenie abonamentu ;-DDD

  • 7. Data: 2006-06-07 08:57:29
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    oboista wrote:

    > Obstawiałbym PKO BP :]

    Błąd! ING

    http://www.dziennikwschodni.pl/apps/pbcs.dll/article
    ?AID=/20060607/LUBLIN/60606025

  • 8. Data: 2006-06-07 09:20:35
    Od: MarekM <m...@w...interia.i-to.pl>

    jureq napisał(a):

    > Błąd! ING

    Heh, oni już tak mają.

    Moja żona nosi inne nazwisko niż ja. Zamówiłem kartę kredytową dla
    siebie oraz dodatkową dla żony. Karty dotarły do oddziału. Jednak
    pracownik sortujący karty stwierdził, że nie mają klienta o nazwisku
    mojej żony (dość rzadkim). Znalazł w systemie osobę nazywającą się
    identycznie i radośnie odesłał kartę do niej (w zasadzie do oddziału
    prowadzącego jej rachunek, znajdującego się w innym mieście), nie
    sprawdzając żadnych danych.

    Marek