  • 1. Data: 2004-08-28 15:40:49
    Temat: Pytanie techniczne - parametry karty kredytowej/bankomatowej ?
    Od: "misiowaty" <d...@w...pl>

    Witam
    Czy znane są paramerty techniczne stosowanych w Polsce kart
    bankomatowych/kredytowych ?
    Istnieją karty z 1,2 i 3 ścieżkami oraz typu i Lo-Co, Hi-Co.

    Może ktoś wie, lub gdzie o tym poczytać ?

    Misiowaty

  • 2. Data: 2004-08-28 15:48:32
    Od: "JaKi" <j...@j...pl>

    www.kartyonline.pl

    --
    JaKi

  • 3. Data: 2004-08-28 18:30:12
    Od: "Bogdan B." <b...@h...pl>

    misiowaty wrote:
    > Czy znane są paramerty techniczne stosowanych w Polsce kart
    > bankomatowych/kredytowych ?
    > Istnieją karty z 1,2 i 3 ścieżkami oraz typu i Lo-Co, Hi-Co.
    > Może ktoś wie, lub gdzie o tym poczytać ?

    Formaty kart i kodowanie określają najpełniej normy ISO - zwykle do
    kupienia, nie znam miejsca gdzie można poczytać o tym za darmo :(

    Bogdan B.

  • 4. Data: 2004-08-28 19:39:44
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Sat, 28 Aug 2004 17:40:49 +0200, "misiowaty" <d...@w...pl>
    wrote:

    >Czy znane są paramerty techniczne stosowanych w Polsce kart
    >bankomatowych/kredytowych ?
    >Istnieją karty z 1,2 i 3 ścieżkami oraz typu i Lo-Co, Hi-Co.

    AFAIK 1 i 2 ścieżka, loco (ale głowy nie dam czy nie wszystkie 3)

    >Może ktoś wie, lub gdzie o tym poczytać ?

    szukaj norm ISO 7810 i 7812

    --
    Jarek Andrzejewski

  • 5. Data: 2004-08-28 21:57:10
    Od: "misiowaty" <d...@w...pl>

    Dziękuję za odpowiedzi, już sporo wiem.
    Według artykułu z 1996 roku karty w Polsce są typu LoCo, jednak artykuł z
    2004 roku stwierdza, że stosowane są karty typu HiCo. Co do ścieżek to
    wykorzystywane są tylko dwie - ścieżka trzecia była wykorzystywana do
    zapisywania informacji własnych banków i obecnie nie jest przez większość
    wykorzystywana.
    Informacje powyższe znalazłem w artykułach na stronie www.kartyonline.pl

    Pozdrawiam
    Misiowaty

  • 6. Data: 2004-08-28 22:45:47
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Sat, 28 Aug 2004 23:57:10 +0200, "misiowaty" <d...@w...pl>
    wrote:

    >Według artykułu z 1996 roku karty w Polsce są typu LoCo, jednak artykuł z
    >2004 roku stwierdza, że stosowane są karty typu HiCo. Co do ścieżek to

    AFAIK czytnikowi "wszystko jedno". Inaczej się jedynie koduje, więc to
    nie ma wielkiego znaczenia.

    >wykorzystywane są tylko dwie - ścieżka trzecia była wykorzystywana do
    >zapisywania informacji własnych banków i obecnie nie jest przez większość
    >wykorzystywana.

    no właśnie. Są karty z paskiem na szerokość tylko dwóch ścieżek.
    --
    Jarek Andrzejewski

  • 7. Data: 2004-08-29 06:49:43
    Od: "misiowaty" <d...@w...pl>

    > no właśnie. Są karty z paskiem na szerokość tylko dwóch ścieżek.

    Karty mają szerokość 3 ścieżek, mam zdjęcia paska w obydwu typach kart i
    szerkość paska karty kredytowej wskazuje na typ 3 ścieżkowy, ale używane są
    tylko 2 ścieżki

    Misiowaty

  • 8. Data: 2004-08-29 07:55:59
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>