    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Date: Fri, 20 Mar 2020 07:54:20 -0700 (PDT)
    <1...@t...com>
    <7...@g...com>
    <5e6b9bdd$0$522$65785112@news.neostrada.pl>
    <8...@g...com>
    <5e714105$0$518$65785112@news.neostrada.pl>
    Subject: Re: Pytanie do znawców Curve
    From: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu wtorek, 17 marca 2020 22:28:39 UTC+1 użytkownik pueblo napisał:

    > Wydaje mi się, że wcześniej opisałem mój pkt widzenia, ale skoro pytasz.
    > Różnica jest mała, ale jest. Kluczowy jest jak zawsze czas od zgubienia
    > do odkrycia tego faktu i reakcji. Mam debetówkę(założenie - nie ma 3D
    > secure), ustawiam na niej limity int. na zero - mogę używać w realu, a
    > jak chcę zapłacić w necie, to zmieniam doraźnie limit. Gubię ją - zanim
    > to zauważe, ktoś zapłaci nią najwyżej zbliżeniowo(nie wiem ile razy pod
    > rząd jest to możliwe bez pinu?) - przez net nie da rady.
    > Gubię Curve - złodziej może zrobić dodatkowo transakcje przez internet
> [...]

    Hmmm, to w końcu co jest problemem:
    1) że na karcie curve nie można zmieniać limitów?
    2) że używając curve musisz na debetówce ustawić większy (wręcz niezerowy) limit IO?

    Problem 1) rzeczywiście istnieje - nie wiem, dlaczego nie pozwalają na zmiany limitów
    (tak jak np. citi dla kredytówek - a np. dla debetówek pozwala).

    Problem 2) jest wydumany - jak masz podłączoną kartę curve do jedynej posiadanej
    debetówki, to ta debetówka leży bezpiecznie w domu i nikt Ci jej nie ukradnie, nie
    podpatrzy numerów czy nie zgubisz jej.
    A jak coś takiego się zdarzy z kartą curve, to ją zastrzegasz i wyciągasz z szuflady
    "oryginalną" debetówkę.

    Albo robisz odwrotnie - karty curvee używasz do płatności w internecie.