    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Przez podatek bankowy mieszkanie droższe o 20 tys. zł
    Date: Wed, 27 Jan 2016 14:38:34 +0100

    "Budzik" X...@1...0.0.1

    > Nie ma praw ale zapowiedzi juz sa.

    Czyli wg Ciebie 'zapowiedź' podlega pod mechanizm 'prawa nabytego'?
    Może już warto składać pozwy do sądu? ;) RGiertych zapowiadał taką
    właśnie akcję. (jest/pojawiła_się zapowiedź -- funkcjonuje prawo!)

    Ten program zakłada, iż obecnie objęte nim zostaną dzieci w wieku do
    lat 18, ale nie ma na razie mowy o tym, jak owo prawo ma wyglądać.
    Z tego, że dzisiejsze siedemnastolatki mają brać 500 pln, nie wynika,
    że tak ma być i za sto, czy tysiąc lat.

    Zadaniem programu jest zwiększenie populacji (tutaj jest to dobre
    słowo, bo populacja nierozerwalnie łączy się z rozmnażaniem) więc
    niejako z założenia programu wynika, że po osiągnięciu ;) stosownego
    pułapu (powiedzmy pięćdziesięciu milionów Polaków) program zostanie
    zakończony czy choćby zawieszony.

    Program niesie ze sobą wiele niebezpieczeństw. Wiele osób wybierze po
    prostu zawód dziecioroba. Podatków bezpośrednich z tego nie ma a dzieci
    objęte tym programem nie zechcą płacić podatków. Nawet jeśli zechciałyby,
    co jest nieprawdopodobne -- nie będą samodzielne, przez co nie będą miały
    zdolności płacenia podatków bezpośrednich. Będą jednak jeździły samochodami,
    więc zapłacą akcyzę paliwową itp. podatki; będą jadły, więc zapłacą VAT...
    Będą nakręcały koniunkturę i będą pośrednio zwiększały PKB.

    Twoje słowa wykazują, do czego zmierzasz. :) Reprezentujesz właśnie
    dzieciorobów, którzy chętnie zabiorą się za robienie dzieci, o ile
    ktoś im zagwarantuje płacenie do ,,końca'', jakim jest próg 18 lat.
    Mechanizm prawa nabytego istnieje właśnie w tym celu, aby ludzie
    mogli żyć świadomie i aby mogli racjonalnie planować swoją przyszłość.

    Dzieciorób zakładać może taki scenariusz:

    przez najbliższe 40 lat będą płodził dzieci, zatem przez niemal 60 lat
    będę otrzymywał 500 na ileś dzieci, pomijając najbliższe miesiące ;)

    Nawet po 20 latach nie można by było tak po prostu zaprzestać płacenia,
    gdyż właśnie dzisiejsze nastolatki mogą zarzucić:

    nie zdecydowałbym się na takie życie, pełne poświęceń, ;) gdybym wiedział,
    że za 30 lat program zniknie; nic poza robieniem dzieci nie umiem i nie
    nauczę się, gdyż jestem już za stary na przekwalifikowanie zawodowe

    W razie czego ;) -- uliczne zgromadzenia narodowe (czyli demonstracje uliczne),
    marsze obywatelskie, protesty społeczne, skargi do UE itp. pewne jak w banku!!!

    > Nie słyszałem nic o tym, zeby PiS zapowiedział iz 500zł bedzie do 18 roku
    > zycia dziecka zagwarantowane. Weisz cos na ten temat?

    Nie wiem wiele o tym, co słyszałeś.
    (bezproblemowo zakładam, że piszesz 'wiesz', choć wychodzi Ci 'weisz';
    ale czym innym jest literówka tutaj, a czym innym literówka w imieniu)

    Znam natomiast zapowiedzi ;) mówiące o 18 roku życia jako progu
    programowym. Być może nawet takie wieści usłyszałem (za sprawą TV)
    z ust samej premier BSzydło.

    > Za literówkę przepraszam, niemniej ton wytkniecia tego błedu... cóz...
    > Zenada...

    Żenująca jest Twoja nieumiejętność pisania, czy raczej -- przepisywania.
    Napisałeś mniej niż pięćdziesiąt słów, a jednak niepoprawnie.

    > A ktos Cie o to prosi?
    > Nie jestes czasem zbyt przewrazliwiony na swoim punkcie?

    Czasami zapewne tak. I czasami, i miejscowo. Mam nadwrażliwe lewe uchu. ;)

    > Po raz tysieczny piszesz, jak to masz ciezko...

    Piszę tysięczny raz o tym, jak mam ciężko z żebrakami miauczącymi
    o moją pomoc? Nie liczyłem, ale wierzę Ci na słowo. [byłem pewny,
    że mam za sobą wiele tysięcy takich skarg...]

    > Jedynak?

    Podpis udekorowałeś pytajnikiem?

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.