  • Data: 2016-01-20 18:09:51
    Temat: Re: Przez podatek bankowy mieszkanie dro?sze o 20 tys. z?
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...example.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 01/21/2016 12:41 AM, Zenek wrote:
    > U?ytkownik "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisa? w
    > wiadomo?ci news:XnsA594B34B3DE9Dbudzik61pocztaonetpl@127.0.0.1.
    ..

    > Z tego co mi wiadomo na dzisiaj nie ma ustawy o podatku bankowym, a banki
    > ju? w grudniu podwy?szy?y niektóre op?aty. Oczywi?ciw nie wszystkie.
    > Z tego mo?na wnioskowaae, ?e i bez tego podatku i tak by podwy?sza?y wiele
    > op?at.

    To chyba nie tak.

    W znakomitej większości przypadków banki nie mogą zmienić marży do już
    _istniejących_ kredytów.

    Tak więc po wejściu podatku bankowego zostaną z umowami kredytowymi, na
    których w teorii mogą być stratne (a przynajmniej nie zarobią na tych
    umowach kredytowych przez kolejne kilka-naście lat tyle, ile zakładały,
    że zarobią).

    Więc taka podwyżka opłat z wyprzedzeniem ma jak najbardziej uzasadnienie
    ekonomiczne i nie przesądza tego, czy podwyższyłyby opłaty bez podatku.

    Jak się mylę, niech ktoś mnie poprawi :)

    Tomasz Chmielewski
    http://www.ptraveler.com