  • 1. Data: 2006-03-13 18:15:39
    Temat: Przeniesienie kredytu mieszkaniowego do innego banku?
    Od: Poke <"poke1{usun to oraz cyfry 1 i 2 z adresu}"@konto2.pl>

    Czy przeniesienie kredytu mieszkaniowego do innego banku jest oplacalne?
    Na dzien dziejszy mam kredyt w Kredyt Banku na okolo 5%. Kredyt jest na
    15 lat z czego polowa juz praktycznie splacona po +- 4-5 latach (nie
    pamietam dokladnie). Kredyt jest w EURO.

    Jak to wyglada w praktyce? Czego sie wystrzegac i czy w ogole ma sens?

    --
    Pozdrowienia/Greetings,
    Poke

    GutekFilm zastrasza (bezprawnie!) wlascicieli tak doskonalych serwisow
    jak napisy.org i napisy.info. Zbojkotujmy filmy/produkty Gutka bo
    niestety nie mamy armii prawnikow na uslugach.

  • 2. Data: 2006-03-14 11:36:39
    Od: MrMrooz <m...@s...gazeta.pl>

    Poke wrote on 2006-03-13 19:15:
> [...]
    > pamietam dokladnie). Kredyt jest w EURO.
    >
    > Jak to wyglada w praktyce? Czego sie wystrzegac i czy w ogole ma sens?
    Przy walutowym i 5% może nie być zbyt opłacalne, ale trzeba by policzyć
    dokładnie. Nie ma znaczenia ile jest spłacone, ważne ile zostało do spłaty.
    Idziesz do banku nowego i dowiadujesz się na jakich warunkach dostaniesz
    kredyt refinansowy. Potem liczysz. Dodajesz sobie prowizję za udzielenie
    kredytu, opłatę za wcześniejszą spłatę (jak są), opłaty związane ze
    zmianą wpisu w księdze wieczystej - czyli likwidacja jednego wpisu i
    wpisanie drugiej hipoteki.
    Kolejna rzecz - kursy walut. Zależy po jakim kursie spłacasz, ale pewnie
    to jest kurs sprzedaży dewiz (może być jeszcze średni NBP). Kredyt
    (walutowy) raczej weźmiesz po kursie kupna dewiz (niższy niż sprzedaży,
    więc musisz wziąć więcej nominalnie w tej samej walucie).

    A potem spłacasz w nowym banku po kursie sprzedaży - czyli liczysz ile
    na niego wydasz. Jak porównasz ile byś wydał na stary a ile na nowy,
    zobaczysz czy i kiedy zacznie Ci się opłacać.

    Pozdrawiam
    Michał M

  • 3. Data: 2006-03-15 16:51:34
    Od: Poke <"poke1{usun to oraz cyfry 1 i 2 z adresu}"@konto2.pl>

    Dnia 2006-03-14 12:36:39, MrMrooz napisał(a):

    > A potem spłacasz w nowym banku po kursie sprzedaży - czyli liczysz ile
    > na niego wydasz. Jak porównasz ile byś wydał na stary a ile na nowy,
    > zobaczysz czy i kiedy zacznie Ci się opłacać.

    Ha! Czyli nie ma uniwersalnej oferty. Dziekuje.
    --
    Pozdrowienia/Greetings,
    Poke

    Artykuł satyryczny w Timesie to jedna sprawa, ale cegły i kije trafiają
    prosto w sedno.

  • 4. Data: 2006-03-17 19:38:39
    Od: "Fin" <fin@auto_wytnij_graf.pl>

    Użytkownik "Poke" <"poke1{usun to oraz cyfry 1 i 2 z adresu}"@konto2.pl>
    napisał w wiadomości news:9kkl4j0s5pxn$.1jtn6lwaua2xv.dlg@40tude.net...

    > Ha! Czyli nie ma uniwersalnej oferty. Dziekuje.

    Uruchomienie - kurs kupna banku
    Spłata- kurs sprzedaż
    Spread około 4%

    To jest standarodwa oferta.

    Zdaje się PTF ma/miał ? po spłatę po kursie sprzedaży NBP czyli około 1%
    korzystniej.

    pzdr
    Fin