  • Data: 2003-02-24 13:32:35
    Temat: Re: Przelewy wewnetrzne (inteligo)
    Od: Jozef Zbrodel <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Tomasz Waszczynski wrote:

    > A były naciski na zmianę tego?

    Ja będę naciskał żeby tego nie zmieniano ;-)))

    > Bo wydaje mi się, że to trochę absurdalne.

    Nie.
    Wyobraź sobie że masz podefiniowane przelewy na pewnym subkoncie. One
    nie wymagają autoryzacji TAN-em. Masz też konto "lokacyjne", bez karty
    i przelewów, na którym trzymasz duże oszcędnosci.

    Wyobraź sobie że ktos poznał Twoje login i hasło (np. program-szpieg w
    komputerze)

    Przy braku autoryzacji TAN-em przelewu między własnymi rachunkami,
    ktos taki może przelać pieniądze na konto na którym są zdefinowane te
    przelewy i taki przelew wykonać. Nie może zdefiniować nowego, ale może
    wykorzystać jakis istniejący. Walcz potem z gazownią o te 10 tys PLN
    ;-]]]

    Może też przelać pieniądze na subkonto, do którego masz kartę, a
    następnie próbować te pieniądze wypłacić (kopią Twojej karty),
    zapłacić Twoją kartą w necie itp... Kartę też możesz utracić i nie
    zorientować się dostatecznie szybko.

    Tak długo jak są przelewy międzyrachunkowe chronione TAN-em, nie ma
    takiego ryzyka.

    Oczywiscie, to są scenariusze nieco paranoiczne, ale realne. Dla
    większej kwoty ryzyko wzrasta. Niektózy mają w bankach większe
    pieniądze.

    --

    Pozdr
    J.