  • Data: 2024-01-20 16:18:36
    Temat: Re: Przelewy w dni wolne
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    cef <c...@i...pl> writes:

    > Owszem. Jednak często widzę w zapisach konkretnych umów, ze
    > przesiębiorca zaznacza, który dzień uważa za właściwy do spłaty i
    > najczęściej mówi wtedy o dniu ksiegowania/wpływu środków na
    > rachunek. Być może pies jest pogrzebany
    > teorii zapisu: że jak nie napisze, to jest art 115 a jak poda dokładny
    > dzień, to może być
    > konkretnie inna data niż ten ustawowy termin. Bo niby skąd by mi się
    > utrwaliła taka reguła?

    Ale ty mieszasz 2 rzeczy. Jedna to samo określenie terminu - i tu
    "przedsiębiorca" nie ma nic dogadania, po prostu jest przepis.

    A druga to o jakim zdarzeniu mówimy: I tu faktycznie za PRL ztcp
    niektórzy mówili "obciążeniu konta" a niektórzy o "uznaniu konta"
    (docelowego).[1] Pokłosie tego było w regulaminach tepsy, które mówiły, że
    jeśli zleciłeś przelew w terminie, to nie naliczali odsetek, nawet jeśli
    dostali kasę później. Tak samo przy przelewach podatkowych liczy sie
    termin "obciążenia konta" a nie wpływu. A cała reszta woli zastrzegać,
    ze liczy się termin "wpływu na konto"
    KJ

    [1] kojarzę, ze SN się wypowiadał, że termin wypłaty, to jest kiedy
    pracownik dostanie kasę.