    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Date: Sat, 8 Aug 2020 04:35:26 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Przelew z data przyszla - które banki kiedy obciazaja?
    From: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu sobota, 8 sierpnia 2020 13:03:21 UTC+2 użytkownik Alf/red/ napisał:
> [...]
    - a przybajmniej w santanderze, bo tylko tam, z racji darmowości, korzystam.

    > Przelewy z datą przyszłą są robione pierwszą sesją (zewnętrzne) albo
    > "zerową" (np. w mB od pierwszej do trzeciej w nocy) (wewnętrzne).
    >
    > O której powinien być wykonany przelew ekspresowy z datą przyszłą, i po co?

    Jasnym chyba jest, że chodzi o przelew zewnętrzny.
    Zrobiony ma być tak, by był jak najszybciej u odbiorcy, ale z datą wykonania
    określonego dnia.
    Czyli, jeśli można, to o 0:01 dnia D - na pewno u odbiorcy (czyli na moim koncie w
    innym banku ;) będzie szybciej niż I sesją (nie wcześniej niż 9:30 - a "gwarantowane"
    to masz że nie wcześniej niż po 11 i nie później niż 23:59).
    A jak nie można o 0:01 (np. citi przyjmuje chyba 7-19) to najwcześniej jak będzie
    można.

    Przydatne przy ping-pongach, które muszą być z odpowiednią datą.

    A swoją drogą to mBąk jakoś gwarantuje tą "zerową" sesję?
    U nich nie pytałem, ale np. santander nie potrafi zagwarantować, że jak zlecisz z tą
    samą datą przyszłą wewnętrzny i zewnętrzny, to najpierw (np. właśnie taką wczesną,
    "zerową" sesją) pójdzie wewnętrzny, a dopiero po nim zewnętrzny. Ale przynajmniej ten
    zewnętrzny będą próbowali powtarzać do 17 i najwyżej pójdzie drugą sesją.
    Chodzi oczywiście o odsetki (tzn. chodziło, jak jeszcze były) oraz o porządek w kasie
    podzielonej na konta oszczędnościowe (w santander mam z 15).

    A taki citi, jeśli nie ma wystarczających środków na rachunku na koniec POPRZEDNIEGO
    dnia roboczego, to przelewu nie zrobi i nawet o tym nie poinformuje.