  • 1. Data: 2009-04-10 10:52:19
    Temat: Przelew - oszustwo i sprawa reklamacji (mBank)
    Od: s...@g...pl

    Witam!
    W dniu wczorajszym wygrałem aukcje na Allegro.
    Zaraz po jej zakończeniu skontaktował się ze mną drogą elektroniczną
    sprzedający a w zasadzie osoba prawdopodobnie podszywająca się pod
    właściwego sprzedającego czego wcześniej rzecz jasna nie wiedziałem.
    Posiadam konto w mBank i istnieje tam usługa ekspresowego przelewu
    miedzy rachunkami co przyśpieszyło by finalizacje transakcji. Z tego
    też powodu przelałem na rachunek w mBank 400zl w ramach gwarancji
    odbioru sprzętu za pobraniem. Dodam ze rachunek ten różnił się od tego
    wysłanego przez automat Allegro co nie budziło u mnie podejrzeń bo sam
    posiadam jeszcze rachunek w innym banku. Dostałem nawet potwierdzenie
    o zaksięgowaniu kwoty od "sprzedającego".
    W dniu dzisiejszym już faktyczny sprzedający w ramach odpowiedzi na
    moje wiadomości tekstowe w celu zapytania o stan realizacji przesyłki
    wysłane na jego telefon skontaktował się ze mną i oświadczył że nie
    prowadził ze mną w dniu wczorajszym żadnej rozmowy i że nie dysponuje
    kontem na które przelałem pieniądze. Zaznaczę tutaj że przelew
    wykonałem na oficjalne dane osobiste i adresowe sprzedającego z
    Allegro. Wygląda jednak na to (potwierdzone przez obsługę mBank) że
    dane te nie są w żaden sposób weryfikowane i liczy się tylko i
    wyłączne nr konta! Jestem tym mocno zaskoczony.
    W chwili obecnej zgłosiłem reklamacje przelewu w mBank by wyjaśnić do
    kogo faktycznie należy konto. Jestem pewny że pieniądze zostały już
    przelane i odebrane przez drugą stronę - pytanie tylko przez kogo?
    Albo ktoś posłużył się kradzionym kontem albo konto jest na tzw.
    "słupa". Istnieje jeszcze prawdopodobieństwo ze autentyczny posiadacz
    konta w allegro próbuje kręcić na całego ale jest to mało
    prawdopodobne.
    Zastanawiam się nad zgłoszeniem sprawy na Policji tyle że obawiam się
    że na niewiele się to zda a ja niepotrzebnie stracę czas...

    Jeśli ktoś jest w temacie to proszę o odpowiedź czy bank powinien
    zwrócić mi pieniądze? Procedura ponoć wygląda tak ze po sprawdzeniu do
    kogo należy konto bank zwraca się z prośbą o polubowny zwrot kwoty
    albo sprawa wkracza na drogę sądową. Tylko kto ponosi odpowiedzialność
    jeśli takowej osoby nie ma albo właściciel konta jest w ogóle nie
    świadomy lub nie chce wiedzieć o takowych operacjach?

    Uważajcie na numer konta w mBank 17114020040000380260029020

  • 2. Data: 2009-04-10 11:25:53
    Temat: Re: Przelew - oszustwo i sprawa reklamacji (mBank)
    Od: "Sir_Robak" <s...@o...pl>

    Oczywiście, że zgłaszanie na policję to strata czasu.
    Nalezy sie udać do prokuratury z gotowym pismem o popełnienieu
    przestepstwa "wyłudzenie".
    Reakcja na ogół jest natychmiastowa.

    Powodzenia życzę Robak.

    PS. Też miałem jakiś czas temu w słynnje sparwie stratę, dlatego czas
    nagli im prędzej tm lepiej.

  • 3. Data: 2009-04-10 13:02:27
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Sir_Robak pisze:
    > Oczywiście, że zgłaszanie na policję to strata czasu.
    > Nalezy sie udać do prokuratury z gotowym pismem o popełnienieu
    > przestepstwa "wyłudzenie".
    > Reakcja na ogół jest natychmiastowa.

    Ja po 1,5 roku wywalczyłem dla takie oszusta nawet wyrok (grzywna). Tak
    więc z tym "natychmiastowa" to bym nie przesadzał.

    Tyle, że u mnie sytuacja było trochę inna tzn. u mnie nikt nie podszył
    się pod sprzedającego, a po prostu sprzedający (jak się okazało jakiś 18
    latek) chciał sobie "zarobić" na wakacje :)

    Dodam, że odpowiednie organy dostały kompletny materiał dowodowy w tym
    numery IP, z których łączył się oszust (jak się okazało jego adres domowy).

    --
    Mithos

  • 4. Data: 2009-04-10 13:11:27
    Od: Peet <w...@y...com>

    s...@g...pl pisze:

> [...]
    > świadomy lub nie chce wiedzieć o takowych operacjach?
    >
    > Uważajcie na numer konta w mBank 17114020040000380260029020

    Allegro ma program ochrony kupujących i to ono zwróci Ci pieniądze.
    http://www.allegro.pl/help_item.php?item=126

  • 5. Data: 2009-04-10 13:39:28
    Od: s...@g...pl

    On 10 Kwi, 15:11, Peet <w...@y...com> wrote:

    > Allegro ma program ochrony kupujących i to ono zwróci Ci
    pieniądze.http://www.allegro.pl/help_item.php?item=1
    26

    Odpowiedzili mi takim listem "z automatu" zo padlem ofaira oszustwa i
    co mam robić.
    Zadalem im pytanie czy beda brali za to odpowiedzialnosc wynikajacej z
    programu chory kupujacych (mam na uwadze ze trzeba wczesniej do
    zglosic na Policji). Obaawiam sie ze jesli oszukalby mnie sprzedajacy
    to by byla jasna podstawa a ze to zrobila osoba trzecia to obawiam sie
    ze nie wiec caly ten POK jest !@#$% warty :)

  • 6. Data: 2009-04-10 13:43:32
    Od: s...@g...pl

    On 10 Kwi, 13:25, "Sir_Robak" <s...@o...pl> wrote:
> [...]
    > Reakcja na ogół jest natychmiastowa.
    >
    > Powodzenia życzę Robak.
    >
    > PS. Też miałem jakiś czas temu w słynnje sparwie stratę, dlatego czas

    Material dowodowy to juz mam zebrany i moge go wreczyc ale z tego co
    sie zorientowalem to do prokuratury musze zlozyc pismo i w nim domagac
    sie ukarania sprawcy i zwrotu kosztow :) Tyle ze ja pojecia nie mam
    jak by mialo wygladac takie pismo bo nie mam doswiadczenia.
    Policja mozna powiedziec zrobi to za mnie.
    Mozesz rzucic na maila s...@g...pl co tam naskrobales w przeszlosci
    jesli masz jeszcze te papierzyska w wersji elektronicznej badz skana?:)

  • 7. Data: 2009-04-10 13:46:05
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    s...@g...pl pisze:
    > Mozesz rzucic na maila s...@g...pl co tam naskrobales w przeszlosci
    > jesli masz jeszcze te papierzyska w wersji elektronicznej badz skana?:)

    Nie posiadam to było jakieś 3-4 lata temu.

    Masz po prost opisać całą sytuację. Zresztą nawet jak zawiadomienia
    dokonasz w prokuraturze to i tak sprawa wróci na policję (przynajmniej
    jedno przesłuchanie masz jak w banku). Zależy też na kogo trafisz, mnie
    "obsługiwał" policjant, który kompletnie nie miał pojęcia o czym mowa -
    musiałem mu tłumaczyć o co chodzi - aczkolwiek rozmowa bardzo przyjemna.

    --
    Mithos

  • 8. Data: 2009-04-10 13:57:20
    Od: s...@g...pl

    On 10 Kwi, 15:02, Mithos <f...@a...pl> wrote:
    > Sir_Robak pisze:

    > Ja po 1,5 roku wywalczyłem dla takie oszusta nawet wyrok (grzywna). Tak
    > więc z tym  "natychmiastowa" to bym nie przesadzał.

    Otrzymales jakies pieniadze czy tylko uzyskales "satysfakcje"
    wynikajaca ze zlapania i ukarania sprawcy?

    > Tyle, że u mnie sytuacja było trochę inna tzn. u mnie nikt nie podszył
    > się pod sprzedającego, a po prostu sprzedający (jak się okazało jakiś 18
    > latek) chciał sobie "zarobić" na wakacje :)

    No wlasnie. Tu pytanie czy Allegro bierze za to odpowiedzialnosc i
    moge cos uzyskac od nich?
    W tej sytuacji licze bardziej na bank.

    > Dodam, że odpowiednie organy dostały kompletny materiał dowodowy w tym
    > numery IP, z których łączył się oszust (jak się okazało jego adres domowy).

    Tylko pytanie jak uzyskac takie dane przy kontakcie przez Gadu Gadu?

  • 9. Data: 2009-04-10 15:41:38
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    Użytkownik <s...@g...pl> napisał w wiadomości
    l.googlegroups.com...
> [...]
    > sprzedający a w zasadzie osoba prawdopodobnie podszywająca się pod
    > właściwego sprzedającego czego wcześniej rzecz jasna nie wiedziałem.
    napisz na gg 461dupa28zimna24 ;p
    postaram ci się pomóc, odzyskalem kasę z POK 2x

  • 10. Data: 2009-04-10 15:46:28
    Od: perszing <m...@w...pl.pl>

    s...@g...pl pisze:

    > Uważajcie na numer konta w mBank 17114020040000380260029020

    Gdzies w prasie chyba kiedys pisali wlasnie w kontekscie tego typu
    oszustw, ze bank przed dokonaniem przelewu powinien sprawdzic, czy dane
    typu "IMIE, NAZWISKO itd" pasuja do wlasciciela konta. Wiec moze tutaj
    da sie zaczepic z reklamacja?

    --
    www.ogloszenia.nowy-sacz.pl