  • 11. Data: 2004-12-29 21:36:11
    Temat: Re: Prowizje za opłaty kartami płatniczymi
    Od: LPoD <c...@p...irc.pl.wytnij.pfff>

    j...@v...pl wrote:

    > Dlaczego poza tym, tą cholerną opłatą obciążany jest przedsiębiorca, a nie
    > płatnik?! Niech on płaci za to, że mu się nie chce gotówki nosić przy
    > sobie!

    Sam możesz tę opłatę przerzucić. Po pierwsze - po prostu podnosząc ceny o te
    2,5%. Po drugie, jeśli nie chcesz, żeby ucierpieli też ci 'grzeczni',
    płacący (być może podrabianymi ;>) banknotami, robisz tak (działa tak to na
    giełdzie elektronicznej pod GUS-em w W-wie):
    - na dole cennika piszesz, że wszystkie ceny skalkulowane są z 3% upustem
    udzielanym przy płatności gotówką,
    - nikt się nie może przyczepić, że dodatkowo doisz klientów za płacenie
    kartami (co jest chyba zabronione w umowach z centrami rozliczeniowymi),
    albowiem rabat zawsze możesz dać, za co Ci się żywnie podoba.

    Trochę kombinowania jest, no ale cóż - jak ze wszystkim w tym kraju. :)

    ch.

    --
    /* Niech no on tylko wróci,
    niech no się pokaże.

  • 12. Data: 2004-12-31 14:54:39
    Od: "Al501" <a...@i...net.pl>

> [...]
    >banku nie zmienia się przy księgowaniu dużej i małej kwoty.
    >
    >Dlaczego poza tym, tą cholerną opłatą obciążany jest przedsiębiorca, a nie
    >płatnik?! Niech on płaci za to, że mu się nie chce gotówki nosić przy sobie!
    >
    >Poza tym czy jestem skazany na monopol (zmowę?) banków. Czy mogę tę prowizję
    >negocjować? Czy inne banki mają niższe opłaty za używanie kart płatniczych?
    >

    >Pozdrawiam,
    >
    >Jacek Kurzątkowski
    >skype: crazy_boss, gg 3963783, http://www.shark.net.pl
    >Na skołatane nerwy nurkowanie jest lepsze niż psychotropy!

    Wez kolego zanurkuj a nie bierz sie za biznes (nikt nie karze ci przyjmowac
    placenia karta), te 2,5% to jest przeciez dla ciebie koszt zdobycia klienta,
    klient ktory kupuje karta "zwykle" placi wiecej nie czujac pieniedzy , podam
    przyklad sprzedajesz batoniki impulsowe na oko marza jaka mozesz uzyskac to ok
    40-50% zalozmy kupujesz batony za 100pln brutto sprzedajesz za 140pln
    (narzucasz do ceny wyjsciowej 40%) brutto prowizja 2,5% czyli zamiast 40pln
    brutto dostajesz pomniejszone o 3,5 (2,5%) ze 140 czyli jestes do przodu i tak
    "na chlopski rozum" 36,5 PLN czy to zle ?
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 13. Data: 2005-01-01 18:14:35
    Od: " 666" <j...@i...pl>

    Ale zgódź się z drugiej strony 2,5% od powiedzmy 1/3 gospodarki to niezły biznes;
    Kulczyk by pewnie przystał na 0,5% ;-))
    JaC
    Marża a narzut to nieco co innego :-)

  • 14. Data: 2005-01-02 18:32:33
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl>

    Al501 napisał(a) w wiadomości: <0...@p...pl>...

    >podam
    >przyklad sprzedajesz batoniki impulsowe na oko marza jaka mozesz uzyskac
    >to ok 40-50%

    Przepraszam, nie jestem na bieżąco, co to są "batoniki impulsowe"? Jak
    smakują? Pytać na alt.pl.jedzenie czy pl.misc.elektronika?
    I czy szczególnie chętnie kupują je płacący kartami?

  • 15. Data: 2005-01-03 08:23:02
    Od: " 666" <j...@i...pl>

    Służą do redukcji syndromu napięcia.
    Karta w sumie też, choć w innych kręgach jest to zwitek w gumce lub gruby złoty
    łańcuch.
    JaC

  • 16. Data: 2005-01-08 11:41:19
    Od: "Al501" <a...@i...net.pl>

> [...]
    >smakują? Pytać na alt.pl.jedzenie czy pl.misc.elektronika?
    >I czy szczególnie chętnie kupują je płacący kartami?

    Na pewno nie na tych grupach :)
    wyraze sie scislej towary impulsowe czyli kupowane pod wplywem impulsu ogolnie
    rzecz mowiac to co znajduje sie w obrebie kasy sklepie batoniki, cukierki, gumy
    do zucia karta za jeden raczej ciezko zaplacic -zalezy od sprzedawcy- ale
    zwykle kupujac cos w duzym sklepie przyjmujacym karty lub na stacji paliw idac
    zaplacic i czekajac w kolejce to nie wezmiesz sobie batonika ktory kusi
    kolorami a jego reklame widziales ze 100 razy w tv i na bilbordzie przed
    sklepem to tylko zlotoweczka a place i tak karta wiec nie odczuje tego tak
    bardzo na kieszeni a co tam ze sprzedawca za placi 2,5% jak pewnie zysk jego i
    tak wyjdze 40% :)))
    pozdrawiam
    Al501