  • 1. Data: 2011-02-04 00:29:58
    Temat: Provident oszukuje... co pewnie nawet nie zaskakuje :)
    Od: ZZ <z...@g...com>

    Szukałem pożyczki i zapytałem nawet Provident o takową. Oficjalnie mają
    opcję spłaty przelewem, co jest o wiele tańsze od normalnej ich lichwy.
    Kazano złożyć zapytanie, otrzymałem decyzję pozytywną centrali... a
    potem przedstawiciel zaproponował wyłącznie opcję spłaty domowej, gdzie
    RRSO dochodzi do 100%.

    Tak więc sądzę, że oferta przelewowa to lipa obliczona na pozyskanie
    danych osobowych i potem wciskanie lichwy.

    ŻADNE z dwóch żądań zaprzestania przetwarzania danych osobowych nie dało
    odpowiedzi jak dotąd. Co potwierdza hipotezę.

    Przestrzegam przed tymi naciągaczami.

    pzdr

  • 2. Data: 2011-02-04 06:58:39
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-02-04 01:29, ZZ pisze:
> [...]
    > Kazano złożyć zapytanie, otrzymałem decyzję pozytywną centrali... a
    > potem przedstawiciel zaproponował wyłącznie opcję spłaty domowej, gdzie

    Od jakich odsetek zaczyna się wg Ciebie lichwa?

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2011-02-04 07:32:32
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    RSSO może legalnie w Polsce wynosić 100%? Pierwsze słyszę.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 4. Data: 2011-02-04 07:41:30
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-02-04 08:32, Jan Werbinski pisze:
    > RSSO może legalnie w Polsce wynosić 100%? Pierwsze słyszę.

    A ile może wynosić maksymalnie, mistrzuniu?

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2011-02-04 08:40:04
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    > A ile może wynosić maksymalnie, mistrzuniu?

    26% leszczu?

  • 6. Data: 2011-02-04 08:47:59
    Od: MK <m...@i...pl>

    On 4 Lut, 09:40, "Jan Werbinski" <j...@t...bez.maj.la> wrote:
    wiadomościnews:iigajc$65f$1@news.onet.pl...

    > 26% leszczu?

    Z tego co pamietam ustawowo regulowane sa 2 wartosci
    1. prowizja - 5%
    2. oprocentowanie - 5-krotnosc stopy lombardowej.
    Nie spotkalem sie z regulacjami dotycacym RRSO.

    MK

  • 7. Data: 2011-02-04 08:55:03
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-02-04 09:40, Jan Werbinski pisze:
    > wiadomości news:iigajc$65f$1@news.onet.pl...

    > 26% leszczu?

    Oczywiście podstawy prawnej nie podasz, ignorancie?

    Nie wysilaj się, już wiem, że jesteś w błędzie.

    Maksymalna wysokość odsetek to 21% (czterokrotność stopy lombardowej).
    Przy czym dotyczy to tylko odsetek, a nie dodatkowych opłat, które
    wliczone w RRSO mogą dać wyższą stopę, co zresztą jest praktykowane w
    każdej pożyczce bankowej o kwocie i okresie takich, jakie daje provident.

    --
    Liwiusz

  • 8. Data: 2011-02-04 08:55:33
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-02-04 09:47, MK pisze:

    > 2. oprocentowanie - 5-krotnosc stopy lombardowej.

    4-.

    --
    Liwiusz

  • 9. Data: 2011-02-04 10:22:32
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    http://www.rs.pwsz.pl/pliki/Ustawa%20o%20kredycie%20
    konsumenckim%20-%20opis.pdf

  • 10. Data: 2011-02-04 10:53:15
    Od: MK <m...@i...pl>

    On 4 Lut, 11:22, "Jan Werbinski" <j...@t...bez.maj.la> wrote:
    > http://www.rs.pwsz.pl/pliki/Ustawa%20o%20kredycie%20
    konsumenckim%20-%...

    Wspolczuje studento pwsz :). Zapis o ograniczeniu odsetek znajduje sie
    w KC

    Ustawa z dnia 23 kwietnia 1964r. - Kodeks cywilny (Dz. U. z 1964r., Nr
    16, poz.93, z późn. zm.):
    Art. 359. § 21. Maksymalna wysokość odsetek wynikających z czynności
    prawnej nie może w stosunku rocznym przekraczać czterokrotności
    wysokości stopy kredytu lombardowego Narodowego Banku Polskiego
    (odsetki maksymalne).

    W KC nie wystepuje nigdzie pojecie RRSO. Biorac pod uwage maksymalne
    oprocentowanie i maksymalna prowizje (21% + 5%), RRSO zawsze bedzie
    wyzsze od 26%.

    MK