  • 1. Data: 2006-07-04 12:22:33
    Temat: Proste pytanie
    Od: "a_to_ja" <a...@p...onet.pl>

    Odkad moja wypukla kk visa oCHIPiala, żąda pinu przy transakcjach
    bezgotowkowych. Poniewaz nie widzialem wypuklego mastercarda oCHIPialego, stad
    moje pytanie, czy takze żąda pinu przy transakcjach bezgotowkowych ???

    Dzieki za odpowiedz i
    pozdrawiam

  • 2. Data: 2006-07-04 14:07:08
    Temat: Re: Proste pytanie
    Od: "RobertS" <r...@x...pl>

> [...]
    > stad
    > moje pytanie, czy takze żąda pinu przy transakcjach bezgotowkowych ???

    kazda karta z chipem (prawie zawsze) wymaga wprowadzenie PINu przy
    transakcjach
    bezgotowkowych

    prawie, gdyz w Media MArkt zawsze sie podpisuje....ktos wie dlaczego?

    pozdr.
    RobertS

  • 3. Data: 2006-07-04 14:17:21
    Od: "Grzes" <p...@S...pl>

    Użytkownik "RobertS" <r...@x...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > transakcjach
    > bezgotowkowych
    >
    > prawie, gdyz w Media MArkt zawsze sie podpisuje....ktos wie dlaczego?

    ja mam karte Money.pl wydana przez BZWBK i mimo że jest ochipiała to pin
    podaję max w 50% transakcji, w większości podpisuję świstek, nie mam pojęcia
    od czego to zależy

  • 4. Data: 2006-07-04 15:06:07
    Od: a...@p...onet.pl

> [...]
    stad
    > moje pytanie, czy takze żąda pinu przy transakcjach bezgotowkowych ???

    Tak naprawde to chodzilo mi o to czy MC żąda pinu przy transakcjach
    bezgotowkowych. Moze ktos wie ???

  • 5. Data: 2006-07-04 15:58:40
    Od: "r...@a...net.pl" <r...@a...net.pl>

    Tue, 4 Jul 2006 16:17:21 +0200, w <e8dtbe$2g2$1@atlantis.news.tpi.pl>, "Grzes"

    > ja mam karte Money.pl wydana przez BZWBK i mimo że jest ochipiała to pin
    > podaję max w 50% transakcji, w większości podpisuję świstek, nie mam pojęcia
    > od czego to zależy

    Aaaa, ten money.pl to karta pinowa? To w sumie dobrze, że jej nie mam :)

  • 6. Data: 2006-07-04 17:49:12
    Od: "Marcin Sz." <a...@S...pl>

    r...@a...net.pl napisał(a):
    > Tue, 4 Jul 2006 16:17:21 +0200, w <e8dtbe$2g2$1@atlantis.news.tpi.pl>, "Grzes"

    > Aaaa, ten money.pl to karta pinowa? To w sumie dobrze, że jej nie mam :)

    A czemu dobrze?
    IMO już od dawna wstukanie PINu nie uniemożliwia reklamacji.

    MSZ

  • 7. Data: 2006-07-04 17:53:27
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    Marcin Sz. wrote:
    > A czemu dobrze?
    > IMO już od dawna wstukanie PINu nie uniemożliwia reklamacji.

    Nie, no reklamację to zawsze możesz złożyć.
    Tylko chodzi o skutek tej reklamacji. Zwykle zostaje odrzucona.

  • 8. Data: 2006-07-04 18:02:57
    Od: "Marcin Sz." <a...@S...pl>

    witek napisał(a):

    > Nie, no reklamację to zawsze możesz złożyć.
    > Tylko chodzi o skutek tej reklamacji. Zwykle zostaje odrzucona.
    A jeśli jest podpis, to nie zostaje?
    Poważnie pytam.
    BTW., rzadko kiedy kasjerka sprawdza, czy podpis się zgadza.

  • 9. Data: 2006-07-04 18:21:14
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    Marcin Sz. wrote:

    > A jeśli jest podpis, to nie zostaje?
    > Poważnie pytam.
    > BTW., rzadko kiedy kasjerka sprawdza, czy podpis się zgadza.

    To problem sklepu.
    W momencie kiedy ty składasz reklamację, informacja o niej idzie do
    sklepu, który ma wykazać, że to ty kupowałeś, a nie ktoś inny.
    Jak nie przekonają banku, czyli podpis będzie byel jaki, albo nie bedzie
    w ogole, to sklep jest w plecy.

    Jak do takiej transakcji poszedł pin, to "podpis" jest perfekcyjny.
    Sklep dostarcza informcję, że transakcja była autoryzowana pinem i umywa
    ręce.
    A ponieważ bank nakłada na ciebie wymóg utrzymania pinu w tajemnicy, to
    jeśli ktoś go użył, to bank się wykręca sianem, że to ty nie utrzymałeś
    pinu w tajemnicy.
    Banki, które mają w swoim regulaminie, że za transakcjie z pinem nie
    ponoszą odpowiedzialności nalezy omijać z daleka.

  • 10. Data: 2006-07-04 18:43:29
    Od: "S.T." <n...@p...onet.pl>

    > ja mam karte Money.pl wydana przez BZWBK i mimo że jest ochipiała to pin
    > podaję max w 50% transakcji, w większości podpisuję świstek, nie mam pojęcia
    > od czego to zależy

    A nie jest przypadkiem tak, że jak czytnik potrafi czytać chipy
    to chce pin, a jak czytnik starego typu (czyta tylko pasek),
    to i działa po staremu, czyli na podpis?