  • 1. Data: 2002-11-02 14:07:36
    Temat: Procenty w BZWBK?!
    Od: "Tomasz Nowak" <n...@p...onet.pl>

    Dlaczego BZWBK z salda PLN 1.475,61 wyliczył 1,16 odsetek przy
    oprocentowaniu 0,5%? Jakkolwiek bym nie liczył, wychodzą większe odsetki.
    Odejmując nawet 5 zł za prowadzenie od salda:
    1470*0,5%/12*2=49/40=1,225 PLN
    Czyli
    1,225-1,160=0,065
    Siedem groszy różnicy!

  • 2. Data: 2002-11-02 21:21:31
    Temat: Re: Procenty w BZWBK?!
    Od: t...@p...onet.pl

> [...]
    > oprocentowaniu 0,5%? Jakkolwiek bym nie liczył, wychodzą większe odsetki.
    > Odejmując nawet 5 zł za prowadzenie od salda:

    Przy liczeniu odsetek stosuje się następujący wzór K*ld*op/365, gdzie K -
    kapitał, ld - liczba dni, op - oprocentowanie. Nie wiem za ile dni były te
    odsetki oraz czy kapitał nie ulegał zmianie.
    PS. A może byś tak zmienił bank. Oprocentowanie 0,5%?????.

  • 3. Data: 2002-11-04 17:04:11
    Od: "Tomasz Nowak" <n...@p...onet.pl>

    > Przy liczeniu odsetek stosuje się następujący wzór K*ld*op/365, gdzie K -
    > kapitał, ld - liczba dni, op - oprocentowanie. Nie wiem za ile dni były te
    > odsetki oraz czy kapitał nie ulegał zmianie.

    Dzięki! Tylko co się dzieje, kiedy kapitał się zmienia?

    > PS. A może byś tak zmienił bank. Oprocentowanie 0,5%?????.

    To nie moje konto :) Właściciel je właśnie likwiduje, przy okazji - podobno
    BZWBK każe sobie płacić 3x opłatę za prowadzenie za liwidację rachunku,
    czyli 15,- PLN
    pozdrawiam
    --
    Tomasz Nowak

    //When you get upset, remember it takes 42 muscles to frown, and only 4 to
    extend your middle finger.

  • 4. Data: 2002-11-04 21:07:19
    Od: t...@p...onet.pl

> [...]
    > Tomasz Nowak
    >
    > //When you get upset, remember it takes 42 muscles to frown, and only 4 to

    Wtedy powyższy wzór stosujesz kolejno dla okresów, w których kapitał jest stały
    a potem sumujesz.Problem tylko w tym czy nalezy brać saldo początkowe danego
    dnia czy saldo końcowe. Banki robią to różnie.