    From: "Wojtek" <w...@i...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Pranie brudnych Euro
    Date: Thu, 3 Jan 2002 10:09:25 +0100

    Witam!
    Słyszałem tę wiadomość wczoraj w Trójce - Bild ma chyba za dużo pieniędzy
    ;-))))
    A tak na powaznie, to EURO nadaje sie do "prania brudnych pieniędzy" lepiej
    niż dolary US ze względu na wysokie nominały banknotów i porównywalny kurs
    obu walut względem siebie. Amerykanie (FBI) już wcześnej zwracało na to
    uwagę. Po drugie jest to powód dla którego nie ma wysokich nominałów
    zielonych. Ma to na celu utrudnienie początkowego etapu prania - tzw.
    namaczania ;-)) lub metodu walizkowej. Wymienia sie banknoty (bilon) na
    banknoty o wyższym nominale, pakuje się to wszystko do paru walizek,
    wynajmuje prywatnego odrzutowca i "eksportuje" do banku na Kajmanach. Przy
    EURO trzeba będzie mniejszej ilości walizek ;-))))))) albo też tą sama
    ilościa walizek będzie można wyeksportować więcej.
    To tak a propos tematu prania EURO.
    Pozdrawiam,
    Wojtek