    From: "Artur A. Surowiec" <a...@s...waw.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Pracownicy Akłajerów - help ;-)
    Date: Wed, 17 Nov 2004 21:54:53 +0100

    "JaKi" <j...@g...plbzdodat
    kow> wrote in
    message news:opsheju1mee06crn@jaki...
    >W ramach wolnego czasu - a co ;-) polazlem wczoraj do Tesco kieleckiego na
    >zakupy. Stoję sobie do kasy, pani mnie skasowała i na widoka karty
    >usłyszałęm - "A ma pan gotówkę"? Odpowiedziałem że nie, na co pani
    >stwierdziła że "karty nie chodzą". Z pewną taką nieśmiałością
    >zaproponowałem jednak, aby spróbowała. Przeciągnęła kartę i zaczeła walić
    >w klawisz Enter (nowy terminal Pekao). Po chwili wyskoczyła prośba o
    >autoryzację telefoniczną. Została zawołana kolejna pani która dzwoniła do
    >CA. Za mną stał pan który nieśmiało wspomniał że chce zapłącić kartą. Na
> [...]
    Mam hipotezę. Otóż (co najmniej) dwa razy w życiu udało mi się zapłacić
    elektronem za zakupy bez autoryzacji. Odbywało się to tak, że kasjerka
    robiła wszystko normalnie, wyświetlał jej się napis, że nie ma połączenia,
    waliła w enter i drukował się slip. Po powrocie do domu okazywało się, że
    blokady nie ma. To była VISA. W tym samym sklepie często miałem kłopoty z
    maestro (brak połączenia). Mój niosek jest taki, że sklep jak nie chce
    tracić klientów to może pozwolić na obciążenie VISY bez autoryzacji,
    natomiast nie da się tak zrobić z maestro.

    Pozdrawiam!
    Artur A. Surowiec