  • 1. Data: 2005-03-05 16:50:40
    Temat: Pozyczka a nieuregulowany stosunek do sluzby wojskowej
    Od: "Jas Kowalski" <j...@v...pl>

    Witam
    Mam pewien problem, ktorego nie jestem w stanie sam rozwiazac, dlatego
    postanowilem zapytac grupe - co x glow to nie jedna, a wiec do rzeczy...
    Od przeszlo roku prowadze dzialalnosc gospodarcza (KPiR), ktora generuje mi
    pewna wysokosc dochodu.
    Ponadto studiuje zaocznie, ze wzgledu na co dostalem odroczke (zreszta juz
    nie pierwsza). Za 1,5 roku i tak przeniosa mnie do rezerwy ze wzgledu na
    wiek (ale studiow jeszcze nie ukoncze)
    Chcialem wziac pozyczke na inwestycje w firme i w siebie ~ 20 000PLN na 4-5
    lat. Okres dlugi, ale nie mam jeszcze nic "na siebie" co moglbym ustanowic
    zastawem. Odwiedzilem kilka bankow i w kazdym dyskfalifikowalo mnie
    nieuregulowane wojsko.
    Mam w zwiazku z tym pytanie: czy jest jakas instytucja lub bank, (bylem w
    EuroBanku, mBanku - firmowe konto, PKO BP, PKO SA, Multibanku i w Skoku
    Szewczyka) ktory da sie przekonac ze wojsko nie jest zagrozeniem dla
    terminowej splaty i udzieli mi swojej gotowki?

    Wiem, ze sytuacja jest nieciekawa, ale moze ktos juz przechodzil podobna
    droge przez meke i podzieli sie doswiadczeniami?
    Za wszelkie pomysly i podpowiedzi z gory dzieki

    Zapomniale dodac, ze Provident itp instytucje odpadaja

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2005-03-05 18:19:37
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Jas Kowalski wrote:
> [...]
    > Multibanku i w Skoku Szewczyka) ktory da sie przekonac ze wojsko nie
    > jest zagrozeniem dla terminowej splaty i udzieli mi swojej gotowki?

    Trudno przekonywac do rzeczy oczywistych - i w dodatku wbrew tej
    oczywistosci.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 3. Data: 2005-03-05 21:02:37
    Od: "Konrad" <k...@o...na.grupie.pl>

    Użytkownik "Jas Kowalski":
    <...>

> [...]
    > Szewczyka) ktory da sie przekonac ze wojsko nie jest zagrozeniem dla
    > terminowej splaty i udzieli mi swojej gotowki?
    przynajmniej jeden z powyzszych, o ile zaproponujesz alternatywne zrodlo
    biezacej obslugi rat w czasie Twojej ew. sluzby - tzn. poreczyciela.. WIem,
    wiem - jest to klopotliwe, ale w Twojej sytuacji zdecydowanie poreczyciel
    zmienilby podejscie bankow...

    --
    Konrad K.

  • 4. Data: 2005-03-05 21:48:46
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Sat, 5 Mar 2005 22:02:37 +0100, "Konrad"
    <k...@o...na.grupie.pl> wrote:

> [...]
    >wiem - jest to klopotliwe, ale w Twojej sytuacji zdecydowanie poreczyciel

    a nie jest tak, że pójście "w kamasze" powoduje, że spłata pożyczki
    jest zawieszana (albo tylko naliczanie odsetek - AFAIR).
    --
    Jarek Andrzejewski

  • 5. Data: 2005-03-05 21:50:42
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Sat, 5 Mar 2005 17:50:40 +0100, Jas Kowalski naskrobał(a):

> [...]
    > droge przez meke i podzieli sie doswiadczeniami?
    > Za wszelkie pomysly i podpowiedzi z gory dzieki

    gdyby nie ustawowy zapis że na czas służby wojskowej nie są naliczane
    odsetki a spłaty kredytu są zamrożone to temat już dawno byś załatwił ale
    jeżeli szukasz sponsora na czas wojska to może być trudno wśród banków.

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 6. Data: 2005-03-05 22:13:56
    Od: "Konrad" <k...@o...na.grupie.pl>

    Użytkownik "Sebol"
    > gdyby nie ustawowy zapis że na czas służby wojskowej nie są naliczane
    > odsetki a spłaty kredytu są zamrożone to temat już dawno byś załatwił ale
    > jeżeli szukasz sponsora na czas wojska to może być trudno wśród banków.

    tak przy okazji - moglbys wskazac konkretny przepis, o ktorym piszesz?
    Ciagle slysze o tej zasadzie, a nie mialem okazji przeczytac podstawy
    prawnej.

    --
    pzdr
    Konrad K.

  • 7. Data: 2005-03-05 22:49:09
    Od: "Jas Kowalski" <j...@v...pl>

    > gdyby nie ustawowy zapis że na czas służby wojskowej nie są naliczane
    > odsetki a spłaty kredytu są zamrożone to temat już dawno byś załatwił ale
    > jeżeli szukasz sponsora na czas wojska to może być trudno wśród banków.

    Nie szukam sponsora, chce rozwijac firme i sie doksztalcac. Do wojska sie
    nie wybieram - za stary jestem zeby mnie wzieli, ale jeszcze za mlody zeby
    mnie przeniesli do rezerwy <;o)
    A o zamrozeniu kredytu/odsetek w zadnym z bankow w ktorych bylem nikt nawet
    slowem nie wspomnial...

    Dziekuje
    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2005-03-05 22:53:15
    Od: "Jas Kowalski" <j...@v...pl>

    > a nie jest tak, że pójście "w kamasze" powoduje, że spłata pożyczki
    > jest zawieszana (albo tylko naliczanie odsetek - AFAIR).

    W zadnym banku nikt mi o takiej opcji nie powiedzial...

    Nie masz uregulowanego wojska? Przykro nam, to jest podstawowy warunek, nie
    mozemy nic wiecej dla ciebie zrobic. Dowidzenia

  • 9. Data: 2005-03-06 00:52:50
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Sat, 5 Mar 2005 23:13:56 +0100, Konrad naskrobał(a):

    > Użytkownik "Sebol"
    >
    > tak przy okazji - moglbys wskazac konkretny przepis, o ktorym piszesz?
    > Ciagle slysze o tej zasadzie, a nie mialem okazji przeczytac podstawy
    > prawnej.

    Ustawa o powszechnym obowiązku obrony Rzeczypospolitej Polskiej poza tym w
    KC też cos powinno być.

  • 10. Data: 2005-03-06 10:15:47
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl> writes:

    > a nie jest tak, że pójście "w kamasze" powoduje, że spłata pożyczki
    > jest zawieszana (albo tylko naliczanie odsetek - AFAIR).

    Jest tak. I wlasnie dlatego zaden bank takiej pozyczki nie udzieli.

    Obawiam sie, ze poreczyciel nic tu nie pomoze, juz predzej moze da sie
    wziac kredyt na dwie osoby...

    MJ