    From: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde.invalid>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Pożegnanie z ideą.
    Date: Fri, 22 Oct 2021 21:57:47 +0200

    Użytkownik "Michał Choromański" <m...@g...com> napisał w
    wiadomości news:a416e290-01da-474e-ad6a-9985508bd2ecn@googlegro
    ups.com...

    >A swoją drogą - jak ogólnie wspominacie Ideę?
    >Ja mam bardzo miłe wspomnienia związane z ich placówkami coworkingowymi,
    >tak to się nazywało. Wiele dni przesiedziałem tam przy laptopie. >Nawet
    >były kawa i herbata za free. xD

    To akurat nie dla mnie. A wrażenia mieszane.

    Mój rachunek miał jakiś grzech pierworodny tzn. wg "statusu" (nie wiem
    gdzie te informacje się przechowuje i kto i na jakiej podstawie ma do nich
    dostęp) był zakładany "przez internet". Niezupełnie - założyli mi go bez
    mojej wiedzy (a więc i zgody), nie pamiętam, czy ot tak, czy ubzdurało
    im się, że kolejne lokaty mogą wracać tylko na konto w IB.
    Jeść nie wołał - pozostał. Tak czy inaczej w innym banku nie chcieli
    mi założyć rach. na potwierdzenie przelewem 1zł z IB, a odmowę
    (zamiast nr konta do przelewu) wysłali kilkadziesiąt minut po
    wypełnieniu wniosku - przyczyna "nie było osobistej identyfikacji klienta
    w oddziale IB". Skąd wiedzieli? Poza tym bzdura, wielokrotnie już byłem
    w oddziałach IB i się "identyfikowałem". Poskarżyłem się IB, 3 razy w
    oddziale, reklamacje, zapewniano, że procedury weryfikacji OK i... to
    samo, inny bank wciąż odmiawia a IB twierdzi, że wszystko OK. Po
    3 mies. odpuściłem, nie potrafiłem skonfrontować bezpośrednio
    przedstawicieli obu banków, odmówili informacji jak "status"
    rachunku sprawdzają.
    Myślałem by w oddzale go zamknąć i natychmiast otworzyć taki
    sam, i podobnie przetestować totalitarny system na okoliczność
    zakładania z niego rachunku w innym banku lecz zrezygnowałem.

    Poza tym coraz bardziej idiotyczny, ciężki interfejs ale to chyba
    w każdym banku.
    Wpłata gotówkowa: najpierw było od ręki, potem chcieli faksować
    mój dowód do centrali (na początku bank w ogóle nie widział
    mojego dowodu - pisałem jak założyli rachunek) i odpowiedź
    będzie po ok. pół godzinie. Tłumaczę, że wpłata własna - nie da się
    szybciej. Ale... mogę wpłacić jako "osoba trzecia" o ile znam numer
    rachunku i nazwisko beneficjenta (swoje...). Numer miałem, poszło
    natychmiast.
    Najgłupsze: w ramach zwiększenia bezpieczeństwa zamiast
    maskowanego kazali wpisywać całe hasło.

    Arek