  • Data: 2004-09-20 13:19:24
    Temat: Re: [Powt.] PostFinance.ch
    Od: "Glenn" <g...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > To ja pisalem o lenistwie pytajcego. Teraz akurat mam mechaniczna robote i
    > tak sobie przypomnialem, ze na ten przyklad w Niemczech czesto smieja sie
    > (no moze tylko robia glupie miny) z naszego formalnego podejscia do wielu
    > spraw. Tam czesc interesow robi sie prawie na gebe. Znaczy jak sie umowie
    > kims, to mu to potwierdze pisemnie i bedzie dokladnie tak jak sie
    > umowilismy. Slowo jest swiete. No prawie. Ot roznice.

    Wszystko pięknie - tylko jak to ma się do tej sprawy? Tutaj nikt się z nikim
    o nic nie umawiał. Dopiero zamierzał się umówić (klient z bankiem o
    prowadzenie rachunku). Czy Twoje doświadczenia obejmują też takie sytuacje?
    Tzn. "zamiar=umowa" ? Nie sądzę. W końcu po coś bank określił procedury
    otwarcia rachunku, prawda? A skoro określił, to niech się sam ich trzyma.
    Skoro do otwarcia rachunku nie wystarczy bankowi "gęba" klienta (a potrzebny
    jest podpis i uwierzytelnione notarialnie dokumenty), to chyba tego należy
    sie w TYM WYPADKU trzymać. Tak przy okazji - to nie jest wątek o sposobach
    zawierania umów W OGÓLE, tylko o sposobie zawarcia TEJ KONKRETNEJ UMOWY. A w
    świetle opisanych faktów umowy w ogóle nie ma.