    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Pomocna Pożyczka
    Date: Mon, 26 May 2014 13:08:34 +0200

    Użytkownik "RobertS" napisał w wiadomości
    >w PeKaO SA kosztuje to 137 zł, a inspektor czasem musi jechać
    >kilkadziesiąt km aby zobaczyć i oszacować nieruchomość, jego praca,
    >czas + np. paliwo
    >to jest wygórowana cena?

    nie jest. Ale 200zl w obrebie miasta to juz IMO jest ..

    >jakimi przepisami?

    Obowiazkowymi.

    >wystarczy dobry regulamin: wnosisz opłatę i jak dane we wniosku są
    >prawdziwe to uruchamiasz kredyt a pobrana opłata jest zaliczana na
    >poczet pierwszej raty analogicznie jak przy promesie kredytowej...

    Ktorys bank tak ma ?

    >a z czego się biorą wpisy w KRD? każdy może uzyskać raport, z innych
    >baz również

    Moze, ale baz moze byc wiele.
    I co - mam sobie wszystkie sprawdzac, bo moge ?

    >jak nie płacisz mandatów, za kablówkę, nie spłacasz chwilówek itp...
    >to do bazy trafisz! a potem zaskoczenie, bo jestem w KRD...

    Bywaja naleznosci sporne. Ktorych nie masz ochoty placic.
    Np bank ci naliczyl oplate po zamknieciu konta ...

    >obowiązkowy x-sell jest zabroniony, pokaż mi bank, w którym MUSISZ
    >wziąć konto do kredytu?
    >ZAWSZE masz do wyboru, niższa marża czyli np. rata o 50 zł niższa +
    >konto np. za 6 zł lub standardowa marża (wyższa rata) i konto
    >techniczne za 0 zł
    >masz wybór, na co zdecydowała się znajoma? na co ty byś się
    >zdecydował?
    >czy o tym, że ma niższą marżę (ratę) powiedziała?

    Byc moze. Moze i tak bylo, a moze nikt jej nie zaproponowal.
    Ale jakby zaproponowal ... to w zasadzie nadal "wszystkie to
    zlodzieje" obowiazuje.
    Plac i plac - jak nie za drogie konto, to wyzsza rate.

    Za to wcisneli jej "produkt inwestycyjny" obowiazkowy na 10 lat.
    Jak to bylo to nie wiem - czy bez produktu tez by mozna, ale drozej,
    czy jednak bank moglby uznac ze sie nie kwalifikuje do kredytu.
    No ale tez ona wykorzystala zdolnosc na max, to mozliwe ze bez
    promocji by sie naprawde nie kwalifikowala.

    Tak czy inaczej - oplata jest, a kryteria niejawne. I bank moze
    klientow wycyckac tak samo jak tytulowa Pozyczka.

    >czasem drogo, bo mogą drogo, płacisz za wygodę, bo przy umowie
    >kredytowej załatwiasz też ubezpieczenie i nie bawisz się w polisy i
    >cesje, nie musisz o niczym pamietać, wszystko ogarnia bank
    >a jak ktoś nie chce w banku to bierze sam, na rynku, bank NIE MOŻE mu
    >tego zabronić, takie polisy są przez banki honorowane, ale trzeba się
    >trochę nachodzić

    I doplacic kolejne 100 zl co miesiac ?
    W pewnym stoppniu bym zrozumial - bank chce miec zapezpieczenie polisa
    z pewnego zrodla, a nie z kolejnego krzaka.
    Tylko czemu ta jego polisa taka droga ... znacznie drozsza od innych
    na rynku.

    >poza tym KAŻDE ubezpieczenie można wypowiedzieć, masz to
    >zagwarantowane + oczywiście należy się zwrot niewykorzystanej
    >składki; nie podoba się to rezygnujesz

    A z ciekawosci postaram sie sprawdzic.

    >jw. czasem wymagają, ale możesz mieć własne, a nie bankowe
    >poza tym mnóstwo klientów bierze UnŻ nawet jak bank tego nie wymaga,
    >bo chcą, bo mają zabezpieczenie bliskich w razie śmierci

    Tylko to zabezpieczenie to zadne zapezpieczenie, skoro wszystkie
    rodzaje nie uprawniaja :-)

    >masz na myśli hipotekę? w którym banku jest RRSO 35%?
    >normalnie mnie zadziwiłeś

    To akurat stary przypadek i skrajny i poza bankowy.

    Ale zeby panstwowy bank lichwe na 30% uprawial ?
    https://www.pkobp.pl/klienci-indywidualni/kredyty-i-
    pozyczki/mini-ratka/mini-ratka-z-wypiekami/

    No ale przynajmniej oplaty za rozpatrzenie wniosku nie ma.

    J.