  • 11. Data: 2009-12-15 16:30:35
    Temat: Re: Polbank Era - nie dziala w Niemczech - oficjalna odp na reklam.
    Od: Michal_Ko <m...@n...org>

    Marcin pisze:

    > Teoretycznie ma. Dzwonilem zaraz po powrocie, ale mysle, ze gdybym zadzwonil
    > nawet sprzed samego terminala, to nikt nie potrafilby mi pomoc...

    No to taka pomoc to chyba elementarz i podstawa przy korzystaniu z
    karty... Może ja dziwny jestem, ale po to się ma KK żeby móc na niej
    choć troszkę polegać a także liczyć na pomoc w przypadku problemów.

    > Swiadczy to tylko i wylacznie o Polbanku - karte mozna ewentualnie trzymac, bo
    > kursy kusza, ale nie mozna liczyc, ze sie jej uzyje - fajne, co?
    > Ale pozniej jaka radosc jak akurat zadziala i troche sie na tych kursach
    > oszczedzi ;-)))

    Kursy może i kuszą ale za dużo już napisano o Polbanku tutaj, żebym się
    skusił (za granicą nie wydaje prywatnie na tyle dużo, żeby mi się super
    opłacało w stosunku nawet do Citi- a nie mam zamiaru za to przed nikim
    świecić oczami).

    --
    Michał

  • 12. Data: 2009-12-15 18:19:32
    Od: filip lach <f...@g...pl>

    Marcin pisze:
    > Dla mnie dobrym wyznacznikiem jest proba platnosci w hotelu. W sieciowych
    > hotelach najczesciej przyjmuja wszystkie mozliwe karty, moze sa wyjatki, ale
    > zcy to do potwierdzenia rezerwacji, czy do samej platnosci, prawie wszystkiego
    > mozna uzyc.
    >
    > I jesli tutaj nie dziala Mastercard Polbanku, a dziala Mastercard Aliora, Visa
    > Citibanku, czy Amex, no juz podejrzany jest tylko i wylacznie Polbank.

    No niekoniecznie. Bo są kraje, w których działa np. tylko karta citi...
    a nawet jak nie działa to wystarcza jeden telefon do Citi, podanie
    telefonu recepcjoniście, cuda nad terminalem i voila wszystko działa...

  • 13. Data: 2009-12-15 20:30:10
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 15.12.09 10:36, Marcin pisze:
> [...]
    > danymi od uslugodawcow z Niemiec w chwili obecnej korzystanie z kart na
    > terenie tego kraju jest utrudniony. Sytuacja ta bedzie miala miejsce do czasu
    > rozwiazania problemu, ktorego termin nie jest blizej okreslony."
    >
    > Zenada... ale karty innych bankow jakos zadzialaly... Tak wiec jest to dobre
    > ostrzezenie dla podrozujacych.
    >
    > A ja w zwiazku z taka odpowiedzia przeniose karte do innego banku - po co mi
    > karta z dobrymi kursami, skoro nigdy nie wiadomo gdzie i kiedy zadziala...
    >
    > A przy okazji: czy istnieje lista "niekompatybilnych" bankow i panstw?

    Dodam Dominikanę.
    Kilkanaście razy próbowałem, niestety zakończone fiaskiem.
    Z podobnym tłumaczeniem Polbanku: "system zgłasza błąd <zły format
    komunikatu>".
    Natomiast ichnia visa debetowa działała bez zarzutu.

    --
    Pete

  • 14. Data: 2009-12-15 20:32:55
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 15.12.09 15:02, Michal_Ko pisze:

    > A tu mimo wszystko taki syf. A ten Polbank to ma 24h customer service,
    > żeby zadzwonić i dopytać co i jak?

    24h to odbierają telefony. Sprawy dotyczące KK obsługują w dni robocze w
    godzinach pracy.

    --
    Pete

  • 15. Data: 2009-12-15 22:11:38
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "Pete" <n...@n...com> napisał w wiadomości grup

> [...]
    > komunikatu>".
    > Natomiast ichnia visa debetowa działała bez zarzutu.

    Trynidad i Tobago: działały wszystkie karty kredytowe z ING, działały Visy
    Raiffeisen, działały karty debetowe Visa Multibanku a także kredytowe Visy
    mbanku. Inne nie były testowane.

  • 16. Data: 2009-12-15 22:38:30
    Od: Michal_Ko <m...@n...org>

    filip lach pisze:

    > No niekoniecznie. Bo są kraje, w których działa np. tylko karta citi...
    > a nawet jak nie działa to wystarcza jeden telefon do Citi, podanie
    > telefonu recepcjoniście, cuda nad terminalem i voila wszystko działa...

    Im dłużej mam KK z Citi tym jeszcze bardziej się przekonuję, że jest to
    karta do poważnych zastosowań dla poważnych ludzi- jasne, można mieć (bo
    i takie historie tutaj były opisywane) pewne problemy z tym bankiem, ale
    on przynajmniej stara się, żeby usługi prezentowały jakiś poziom.

    Z osobistych doświadczeń:
    - KK autoryzowane są zawsze, nie ma planowych przerw w autoryzacji KK
    (raz jeden jedyny natknąłem się na komunikat dot. debetowych maestro,
    które miały nie działać przez 1h w środku nocy, KK działały)
    - KK nie mają problemów z działaniem w internecie (czego nie można
    powiedzieć o wieeelu innych polskich produktach), nie natknąłem się też
    na żadne "systemowe" problemy w terminalach. Mam jedynie wątpliwości co
    do PINu offline i konsekwencji np w UK- jednak z tego co słyszałem, to
    nie ma praktycznie żadnych problemów (np tam, gdzie sprawia je mbank).
    - Citiphone 24h na dobę jest w stanie wyczerpująco udzielić informacji
    nt aktualnego statusu karty, zapytań autoryzacyjnych docierających do
    banku i pomóc na ile może w ustaleniu przyczyny ewentualnego problemu.
    Jeśli już taki zachodzi- póki co nie spotkałem się z problemem w
    akceptacji który leżałby po stronie banku (a nie ewidentnie wadliwego
    terminala- to zdarzyło się raz).
    - Podejście do wszelkiego rodzaju reklamacji- zawsze odpowiedzą,
    oddzwonią, wyjaśnią, w razie potrzeby przesłuchają rozmowę z
    konsultantem. Przeproszą.
    - Bezproblemowo zwolnią z opłaty rocznej za kartę, opłaty za zamianę
    karty, podejrzewam więc też, że z tej nowej opłaty za wydanie duplikatu
    również (ale nie testowane jeszcze).

    - Kursy walut są GORSZE, ale nie jakoś drakońsko gorsze- przy moim,
    skromnym raczej, poziomie wydatków zagranicznych przy użyciu KK, sto
    razy wolę pewność, że bank podejdzie do mnie poważnie w razie problemów
    (zarówno "lewe" transakcje jak i problemy techniczne, dosłanie KK za
    griancę bez żadnego problemu itp). Oczywiście fajnie byłoby, gdyby kursy
    były korzystniejsze- uznaję je rzecz jasna za wadę kart Citi.
    - System transakcyjny mogliby usprawnić tak, żeby sumowały się operacje
    bieżące i było widać poszczególne blokady.

    --
    Michał

  • 17. Data: 2009-12-16 07:16:10
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 15.12.09 21:30, Pete pisze:

> [...]
    > komunikatu>".
    > Natomiast ichnia visa debetowa działała bez zarzutu.

    Dodam jeszcze, że na lotnisku w Madrycie, Polbank Era działała już bez
    zarzutu.

    --
    Pete

  • 18. Data: 2009-12-16 09:04:51
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Dodam jeszcze, że na lotnisku w Madrycie, Polbank Era działała już bez
    > zarzutu.

    w Rzymie również ;-)

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 19. Data: 2009-12-16 09:10:10
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Tue, 15 Dec 2009 23:38:30 +0100, Michal_Ko napisał(a):

    > - Kursy walut są GORSZE, ale nie jakoś drakońsko gorsze (...)

    Kilkanaście gorszy uważasz za coś normalnego? Fakt, że za jakość trzeba
    płacić, no ale to już według potrzeb.

    Xenocide

  • 20. Data: 2009-12-16 12:16:44
    Od: "witrak()" <w...@h...com>