  • 1. Data: 2011-05-01 00:30:21
    Temat: Podróż po Europie Zachodniej - jakie karty płatnicze?
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W tym roku, w czasie wakacji, w okresie urlopowym - na przełomie lipca i
    sierpnia - czeka mnie prawdopodobnie wycieczka po Europie Zachodniej
    (Niemcy, Holandia, Francja, UK). Jakie karty płatnicze warto wziąć ze sobą?

    Do dyspozycji mam mBankowego Delfinka VE, kartę VISA Classic z BZWBK do
    Konta24.pl i debetową Maestro z BOŚ. Czy warto sobie wyrobić jeszcze
    jakąś kartę specjalnie do transakcji za granicą? Zastanawiam się nad
    kontem dbNet właśnie dla tej ich karty co za granicą bez prowizji z
    bankomatów można wypłacać walutę.

    A może jeszcze jakaś dodatkowa Maestro? Jeszcze parę lat temu (tak ze 3
    do 5) informowano (także tu, na pl.biznes.banki), że w Niemczech
    popularniejsze są karty systemu MasterCard / Meastro i że generalnie
    punktów akceptujących płatności kartami systemu VISA (czy np. automatów
    biletowych obsługujących karty V) jest mniej. Nadal tak jest? Bo
    pomyślałem, że na podróż mógłbym sobie ING-owską Maestro przedpłaconą
    wyrobić.

    A może warto jeszcze jakąś inną kartę mieć ze sobą w zapasie "na wszelki
    wypadek"? Która z tych wyżej wymienionych (mBank, BZWBK, BOŚ) najlepiej
    nadaje się do płacenia w punktach sprzedaży i/lub pobierania gotówki z
    bankomatów za granicą?

    Będę wdzięczny za wszelkie sugestie.

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 2. Data: 2011-05-01 06:33:30
    Od: "\"Ja-Gaar\" Bestia Miiny" <v...@g...com>

    > Będę wdzięczny za wszelkie sugestie.

    DB odradzam, maja kiepskie kursy.
    W ogole to masz problem, bo bedziesz placil w euro i funtach,
    wiec na dobra sprawe potrzebujesz 2 kart: jednej do kazdej z walut,
    aby uniknac przewalutowania.

    chyba ze w Citi da sie zrobic sztuczke i przelaczac debetowke pod
    wyplaty z konta walutowego,
    musialbys miec w funtach i euro.
    inaczej zaplacisz dodatkowo za przewalutowanie z funtow.

  • 3. Data: 2011-05-01 08:31:48
    Od: "brum" <b...@o...eu>

    >W tym roku, w czasie wakacji, w okresie urlopowym - na przełomie lipca i
    >sierpnia - czeka mnie prawdopodobnie wycieczka po Europie Zachodniej
    >(Niemcy, Holandia, Francja, UK). Jakie karty płatnicze warto wziąć ze sobą?

    1. takie, ktore beda dzialac (ze trzy karty, rozne typy/organizacje/banki)
    2. walutowe (euro, funt), albo z najlepszym kursem
    3. z bezprowizyjnymi bankomatami

  • 4. Data: 2011-05-01 09:19:44
    Od: "Darek " <d...@g...pl>

    W Holandii wiele sklepow, restauracji itp. (a tam gdzie bylem to prawie
    wszystkie) nie akceptuje kart Visa, tak wiec warto miec karte MasterCard lub
    na wszelki wypadek gotowke (w bankomatach sa akceptowane karty Visa).
    Podobnie jest np. w automatach sprzedajacych bilety kolejowe w Holandii, w
    Amsterdamie akceptuja one Visy ale jedynie kredytowe (tylko jest dodatkowe 1
    Euro prowizji), debetowych nie, tak wiec warto miec karte MasterCard.
    Natomiast w mniejszych miastach te same automaty juz nie akceptuja zadnych
    kart Visa. Zreszta z tego co wiem to tez moga byc problemy z akceptacja
    Matercardow wydanych w Polsce w tych automatach (takie problemy mieli moi
    znajomi ktorzy niedawno tam byli). Tak wiec warto miec spora ilosc monet,
    jesli kupuje sie bilety kolejowe, bo te automaty nie akceptuja banknotow.
    Najlepsze kursy to oczywiscie ma Polbank, zwykle sa one na poziomie sredniego
    kursu NBP a nawet nieco nizej.
    Nie wiem, czy jest jakis bank, ktory ma tak dobre kursy jak Polbank, byly na
    liscie kiedys dyskusje na ten temat, ale chyba nic lepszego nie ma, pozostale
    banki sa chyba daleko w tyle (np. mBank ma kurs euro około 3-4% wyższy niż
    Polbank).

  • 5. Data: 2011-05-01 12:20:50
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    A, jeszcze dodatkowe pytanie za 100 punktów: w jakiej walucie rozliczana
    jest karta VISA Electron (Delfinek) do eKONTA mBanku, na którym znajdują
    się złotówki? Strona mBanku podaje, że w EUR -
    <http://www.mbank.pl/indywidualny/karty/debetowe/Vis
    a_Electron_eKONTO/index.html>

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 6. Data: 2011-05-01 12:47:51
    Od: Grzexs <g...@g...usu-n-to.pl>

> [...]
    > biletowych obsługujących karty V) jest mniej. Nadal tak jest? Bo
    > pomyślałem, że na podróż mógłbym sobie ING-owską Maestro przedpłaconą

    Dalej jest tak samo. Ale mnie nie udało się nawet zapłacić polskim
    Mastercardem. Bankomaty zachowują się różnie, nie odkryłem żadnej
    reguły, raz płacą, raz nie, jedna wielka loteria. Jak już znajdziesz
    bankomat akceptujący Visę, to raczej wypłaci.

    Niestety - Niemcy preferują swoją GeldKartę i jakić EC na każdym kroku.

    --
    Grzexs

  • 7. Data: 2011-05-01 17:54:39
    Od: Sierp <s...@n...netgrr>

    W dniu 2011-05-01 08:33, "Ja-Gaar" Bestia Miiny pisze:
    > chyba ze w Citi da sie zrobic sztuczke i przelaczac debetowke pod
    > wyplaty z konta walutowego,
    > musialbys miec w funtach i euro.

    mozna

    Sierp

  • 8. Data: 2011-05-02 07:49:42
    Od: "!sp" <s...@a...er>

    Użytkownik "Krystek" <s...@k...art.pl> napisał w wiadomości
    >sierpnia - czeka mnie prawdopodobnie wycieczka po Europie Zachodniej
    >(Niemcy, Holandia, Francja, UK). Jakie karty płatnicze warto wziąć ze sobą?

    lokalne i gotówkę
    Przekonasz się, ze międzynarodowe w wielu miejscach nie będą działać

  • 9. Data: 2011-05-02 16:25:22
    Temat: Re: Podr?? po Europie Zachodniej - jakie karty p?atnicze?
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2011-05-01 10:31, brum pisze:

    > 1. takie, ktore beda dzialac (ze trzy karty, rozne typy/organizacje/banki)
    > 2. walutowe (euro, funt), albo z najlepszym kursem
    > 3. z bezprowizyjnymi bankomatami

    He he. No i właśnie o takie pytam ;)

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 10. Data: 2011-05-02 20:15:06
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2011-05-02 09:49, !sp pisze:

    > Użytkownik "Krystek" <s...@k...art.pl> napisał w wiadomości
    >
    > lokalne i gotówkę

    Mieszkam w Polsce i na razie za granicę nie zamierzam się przeprowadzać.
    Mam zakładać konto za granicą (wiem, że niektórzy grupowicze p.b.b.
    zakładali), czy w jakieś karty pre-paid zagramaniczne mam się zaopatrzyć?

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/