  • 20. Data: 2004-08-14 16:12:15
    Temat: Re: Podpis vs PIN - Inteligo
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Sat, 14 Aug 2004 13:11:58 +0200, "Arek" <a...@p...onet.pl> wrote:

    > Jakiś czas temu było głośno o eksperymencie (jakaś gazeta i bankowcy
    >na Zachodzie) - sprawdzano czy sprzedawcy zwracają uwagę na zdjęcie.
    >No i bez problemów płacono kartą z wizerunkiem szympansa.

    IMHO kompletnie bzdurny test. Przecież sprzedawca nie pomyśli, że
    człowiek ukradł kartę szympansowi.
    --
    Jarek Andrzejewski

  • 23. Data: 2004-08-14 16:17:05
    Od: "Hubert123" <h...@b...poczty.pl>

    >Dlatego moim zdaniem PIN jest bezpieczniejszy, a już najlepsza jest karta ze
    >zdjęciem. Zdjęcie zawsze jest sprawdzane i porównywane z twarzą użytkownika
    >:)

    No niestety - to tylko pobożne życzenie. Mam kartę ze zdjęciem, którą
    wykonałem ok. 30 płatności w sklepach i może 1-2x sprzedający spojrzał na
    zdjęcie:/ Najpierw należałoby przeszkolić pelachy w sklepach na temat kart, bo
    one nie mają o tym wszystkim zielonego pojęcia!

    H.
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 22. Data: 2004-08-14 16:17:05
    Od: "Hubert123" <h...@b...poczty.pl>

  • 24. Data: 2004-08-14 16:39:29
    Od: "Bogdan B." <b...@h...pl>

    Jarek Andrzejewski wrote:

    > IMHO kompletnie bzdurny test. Przecież sprzedawca nie pomyśli, że
    > człowiek ukradł kartę szympansowi.

    Sprzedawca powinien zachować czujność - jak rosyjscy pogranicznicy, którzy
    nie chcą wypuszczać do Polski facetów ogolonych, jeżeli w paszporcie są
    zarośnięci. Autentyczne ;-)

    Bogdan B.

  • 25. Data: 2004-08-14 16:39:29
    Od: "Bogdan B." <b...@h...pl>

  • 26. Data: 2004-08-14 19:16:59
    Od: Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.>

    Użytkownik Bogdan B. napisał:

    > Sprzedawca powinien zachować czujność - jak rosyjscy pogranicznicy, którzy
    > nie chcą wypuszczać do Polski facetów ogolonych, jeżeli w paszporcie są
    > zarośnięci. Autentyczne ;-)

    Swego czasu tak bylo w Polsce.

    Bartol

  • 27. Data: 2004-08-14 22:45:34
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...pulapka-org.pl>

> [...]

    >na Zachodzie) - sprawdzano czy sprzedawcy zwracają uwagę na zdjęcie.
    >No i bez problemów płacono kartą z wizerunkiem szympansa.

    No i? Powiem więcej - gdyby robił jakieś problemy, to znaczy, że nie
    został właściwie przeszkolony.
    --
    ___________ (R)

  • 28. Data: 2004-08-14 22:45:36
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...pulapka-org.pl>

    On Sat, 14 Aug 2004 18:17:05 +0200, "Hubert123" <h...@b...poczty.pl>
    wrote:

> [...]
    >zdjęcie:/ Najpierw należałoby przeszkolić pelachy w sklepach na temat kart, bo
    >one nie mają o tym wszystkim zielonego pojęcia!

    Na przykład o tym, że dowolne zdjęcie na awersie karty jest nic nie
    znaczącym ozdobnikiem, pomio tego, że w powszechnym przekonaniu
    klientów nakręconych przez marketoidów z banków to jest baaaardzo
    poważne zabezpieczenie?
    --
    ___________ (R)

  • 29. Data: 2004-08-15 10:07:18
    Od: "Hubert123" <h...@b...poczty.pl>

> [...]
    >znaczącym ozdobnikiem, pomio tego, że w powszechnym przekonaniu
    >klientów nakręconych przez marketoidów z banków to jest baaaardzo

    To mogłoby być świetne zabezpieczenie, gdyby nie taka postawa jaką Ty
    prezentujesz i durne blondynki w kasach supermarketów :/

  • 30. Data: 2004-08-15 13:01:32
    Od: Kamil Jonca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 15 Aug 2004 12:07:18 +0200,
    osoba podpisana: Hubert123 <h...@b...poczty.pl>
    napisała:
    [...]
    > To mogłoby być świetne zabezpieczenie, gdyby nie taka postawa jaką Ty
    > prezentujesz i durne blondynki w kasach supermarketów :/

    Nie. To mogłoby być świetne zabezpiecznie, gdyby prawo mówiło, że za
    transakcje kartą z "niewłaściwym" zdjjęciem odpowiada sklep. Na razie
    jest tak jak mówi Adam. Zdjęcie jest tylko ozdobnikiem i niczym więcej.

    KJ

    --
    JIDs: k...@j...aster.pl , k...@j...wp.pl
    "#define QUESTION ((bb) || !(bb))" - Shakespeare.