  • 11. Data: 2004-08-11 18:23:15
    Temat: Re: Podpis vs PIN - Inteligo
    Od: "nod" <n...@o...pl>

    > Oczywiście. _Możesz_. Szerokiej drogi :)

    transakcję na podpis też _Możesz_ reklamować :)

  • 12. Data: 2004-08-11 18:41:48
    Od: Marcin Kasperski <M...@s...com.pl>

    "nod" <n...@o...pl> writes:

    > transakcję na podpis też _Możesz_ reklamować :)

    ... i przynajmniej gdy masz kartę i podpisy można porównać (i okażą
    się wyraźnie różne), masz pewne szanse na sukces (kosztem sklepu
    oczywiście, bank swojego interesu dopilnuje).

  • 13. Data: 2004-08-11 18:50:52
    Od: Marcin Lubojański <marcin_lubojanski_usun_to@i_to_tez.pf.pl>

    Marcin Kasperski napisał(a):

    > ... i przynajmniej gdy masz kartę i podpisy można porównać (i okażą
    > się wyraźnie różne), masz pewne szanse na sukces (kosztem sklepu
    > oczywiście, bank swojego interesu dopilnuje).

    Myślisz że jak ktoś Ci ukradnie kartę to nie zada sobie odrobiny trudu
    żeby podpisać się choćby podobnie?

    Pozdrawiam
    Marcin Lubojański
    www.tramping.slask.prv.pl - relacje, galeria, porady, niusy, tablica

  • 14. Data: 2004-08-11 21:27:46
    Od: Radoslaw P. <r...@a...net.pl>

    Wed, 11 Aug 2004 20:50:52 +0200, w <cfdpp6$m71$1@inews.gazeta.pl>, Marcin
    Lubojański <marcin_lubojanski_usun_to@i_to_tez.pf.pl> napisał(-a):

    > Myślisz że jak ktoś Ci ukradnie kartę to nie zada sobie odrobiny trudu
    > żeby podpisać się choćby podobnie?

    Na szczęście istnieją jeszcze grafolodzy.

  • 15. Data: 2004-08-11 23:55:50
    Od: "nod" <n...@o...pl>

    > Na szczęście istnieją jeszcze grafolodzy.

    Zauważ, że podpis z karty można usunąć bez większych problemów i postawić na
    karcie podpis "znalazcy". Problem polega na tym, że większość kart jest
    podpisywana przez użytkownika w domu a nie przy pracowniku banku, co powoduje,
    że nikt w banku nie może być pewny, że podpis złożony na karcie jest identyczny
    ze wzorem posiadanym przez bank.
    Poza tym dzisiaj kontrolnie zrobiłem maraton po 7 sklepach i tylko w Albercie
    kasjerka porównała mój podpis z tym co jest na karcie, a w 2 miejscach
    otrzymałem kartę jeszcze przed autoryzacją.
    Dlatego moim zdaniem PIN jest bezpieczniejszy, a już najlepsza jest karta ze
    zdjęciem. Zdjęcie zawsze jest sprawdzane i porównywane z twarzą użytkownika :)

    pozdr
    nod

  • 16. Data: 2004-08-12 10:22:58
    Od: Marcin Kasperski <M...@s...com.pl>

    > Myślisz że jak ktoś Ci ukradnie kartę to nie zada sobie odrobiny trudu
    > żeby podpisać się choćby podobnie?

    Jak mi ktoś ukradnie kartę to tak czy siak mam problem. Natomiast
    karty 'na podpis' dają trochę lepszą sytuację gdy ktoś mi kartę
    zeskimuje.

  • 17. Data: 2004-08-12 14:55:16
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...pulapka-org.pl>

    On Wed, 11 Aug 2004 14:28:38 +0200, Bogusz <b...@p...onet.pl>
    wrote:

    >Czy Inteligo ma zamiar wprowadzić autoryzację PINem transakcji
    >bezgotówkowych?
    >Konsultant inteligo nic sensownego na ten temat nie potrfi powiedziec...

    A co, wolisz, żeby było z PIN-em?
    --
    ___________ (R)

  • 18. Data: 2004-08-12 15:44:08
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...pulapka-org.pl>

    On Wed, 11 Aug 2004 18:25:46 +0200, Marcin Lubojański
    <marcin_lubojanski_usun_to@i_to_tez.pf.pl> wrote:

    >Już nieaktualne. Obecnie możesz również reklamować transakcję z pinem.

    Możesz. I jednocześnie możesz zapomniec o jej uznaniu.
    --
    ___________ (R)

  • 19. Data: 2004-08-14 11:11:58
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl>

    nod napisał(a) w wiadomości: <0...@n...onet.pl>...
    >Dlatego moim zdaniem PIN jest bezpieczniejszy, a już najlepsza jest karta >ze
    >zdjęciem. Zdjęcie zawsze jest sprawdzane i porównywane z twarzą >użytkownika
    :)

    Jakiś czas temu było głośno o eksperymencie (jakaś gazeta i bankowcy
    na Zachodzie) - sprawdzano czy sprzedawcy zwracają uwagę na zdjęcie.
    No i bez problemów płacono kartą z wizerunkiem szympansa.
    --
    Arek

  • 21. Data: 2004-08-14 16:12:15
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Sat, 14 Aug 2004 13:11:58 +0200, "Arek" <a...@p...onet.pl> wrote:

    > Jakiś czas temu było głośno o eksperymencie (jakaś gazeta i bankowcy
    >na Zachodzie) - sprawdzano czy sprzedawcy zwracają uwagę na zdjęcie.
    >No i bez problemów płacono kartą z wizerunkiem szympansa.

    IMHO kompletnie bzdurny test. Przecież sprzedawca nie pomyśli, że
    człowiek ukradł kartę szympansowi.
    --
    Jarek Andrzejewski