  • Data: 2012-12-05 13:02:33
    Temat: Re: Podatek "belkowy" od lokat pobrali 100% i 50% i 25%
    Od: "Q" <n...@s...org> szukaj wiadomości tego autora

    > A dlaczego nie tak?
    > kwota: 180.00 pln
    > (codzienne) odsetki - belka = 0.02 - 0.01 = 0.01 pln
    > efektywne oprocentowanie: 2.027%

    Dokladniejsze bedzie: 2.028%
    ...i wlasnie udowodniles moja teze
    "Belka dla malych wartosci charakteryzuje sie duzym rozrzutem",
    ktora tak zaciekle wysmiewales :P.

    > Poza tym w swojej wypowiedzi w żadnym momencie nie stwierdziłem,
    > że "dla malych kwot efektywne oprocentowanie bedzie mniejsze".

    Nie napisales tego wprost, ale wynika to jednoznacznie Twojego zdania:
    "Jest on skrajnie zawyżony przy małych wartościach podstawy opodatkowania"
    ("zawyzony" podatek implikuje mniejsze efektywne oprocentowanie),
    wiec przestan "odwracac kota do gory nogami".

    > Dyskusja dotyczyła zawyżonej stawki podatkowej a nie oprocentowania
    > efektywnego jakie może uzyskać klient.

    I co z tego? Jedno implikuje drugie.

    > Odpowiednim doborem małych kwot, wykorzystując zaokrąglanie odsetek, można
    > wyciągnąć więcej niż oficjalnie daje bank (np. w EB zamiast 4,05% otrzymać
    > 4,49% a więc efektywnie ok. 3,6%).

    "Genialnie odkrywcze stwierdzenie".
    Mozna BYLO. Odkad jest belka tak sie juz nie da.

    > Nie zmienia to jednak sytuacji, że dla przypadkowych małych kwot
    > kilkudziesięcioprocentowy podatek nie jest zgodny ze stawką ustawową. I
    > tego faktu nie podważą żadne tendencyjnie dobrane przykłady.

    Ale ja wlasnie o tym pisalem i calkowicie zgadzam sie z tym stwierdzeniem.